LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schadevergoeding voor foutieve afboeking?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Schadevergoeding voor foutieve afboeking?

Ongelezen bericht door Radar »

Prima als je iemands (openings)bericht apart of opmerkelijk vindt, of dat het vragen oproept, of dat je de inhoud afkeurt, maar kom dan met een constructieve, respectvolle reactie en kraak die persoon niet af.
breien schreef:De algemene schade bestaat waarschijnlijk uit de telefoonkosten en de immateriële schade omdat hij een nachtje met honger naar bed ging. Hij kon zijn boodschappen niet afrekenen bij de Appie. :wink:
GJvdZ schreef:Zet gewoon in op minsten een ton. Dat is toch wel het minste om de schaamte van niet kunnen betalen bij Albert Heijn te compenseren. Wat ze in de VS kunnen moeten we toch ook hier kunnen.... Wij zijn immers beter dan die rare yanks.
Dit soort berichten zijn absoluut niet constructief en niet respectvol richting de topic starter. Ze zijn dan ook in strijd met onze gedragsregels. Dit alleen al is een reden voor een waarschuwing of verbanning.

Daar komt bij dat wij te vaak zien dat nieuwe forumgebruikers worden afgeschrikt door negatieve / bijdehante / sarcastische reacties, zoals hierboven geciteerd. Dit is een negatieve trend die wij als zeer onwenselijk zien. De kans dat wij hiervoor (nog) vaker waarschuwingen of verbanningen uitdelen, is dus aanwezig.

Dit topic zullen wij binnenkort offline halen, aangezien het mede dankzij bovenstaande bijdragen om zeep is geholpen. Bij wijze van voorbeeld laten wij het nog enkele dagen staan.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Schadevergoeding voor foutieve afboeking?

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

john18 schreef:
breien schreef:Ik heb begrepen dat de bank al een schadevergoeding aan TS heeft betaald. Daarmee heeft de bank aan zijn verplichting voldaan. Boven op die schadevergoeding vraagt TS nog een algemene schadevergoeding. De reacties op deze topic zijn terecht. Als TS nu daadwerkelijk alle schade die hij heeft geleden tot de cent nauwkeurig aan de bank declareert krijgt hij die vergoeding. Van een algemene schade is verder geen sprake of het moet al immateriele schade zijn. Dat zal de bank niet vergoeden.
Als je leest!
Aantal vrienden van mij attenderen mij hierop namelijk.


Het is de normaalste zaak om te vragen naar je recht! Als je het niet weet maar anderen zeggen het, dan mag je gerust erna vragen om te kijken of er enige waarheid in zit. Is het niet dan niet of wel dan wel. Kan toch geen kwaad? Maar dan krijg je de trots van de radar forum die ts op zijn plek willen zetten. Nou ik hoop dat de moderator toch waarschuwingen uit deelt of een ban geeft aan zulke forum leden.
John, wel compleet quoten, je haalt met deze selectieve quote de betekenis volledig uit z'n verband.


Daantjesjoy schreef:
Maar eigenlijk wil ik weten of je hiervoor een algemene schade vergoeding voor kan vragen? Aantal vrienden van mij attenderen mij hierop namelijk.


v.d.Heyden

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Schadevergoeding voor foutieve afboeking?

Ongelezen bericht door john18 »

John, wel compleet quoten, je haalt met deze selectieve quote de betekenis volledig uit z'n verband.
Komt op hetzelfde neer naar mijn mening. Zijn vrienden attenderen hem erop. Dus hij wilt weten of je hiervoor een algemene schade vergoeding voor kan vragen?

Kate25
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mei 2008 21:51

Re: Schadevergoeding voor foutieve afboeking?

Ongelezen bericht door Kate25 »

Gisteren kreeg ik de ABNAMro website niet geladen. Ben echt anderhalf uur bezig geweest met proberen. Diverse browsers geprobeerd, maar dat maakte niet uit. Andere websites en websites van andere banken vertoonde geen problemen. Alle kantoren zijn inmiddels uit de stad weg en wat er aan de rand van de stad staat, is nauwelijks bereikbaar met ov.
Voor alle zekerheid heb ik geld overgeboekt van een rekening bij een andere bank - via internet ... in de zeer domme verwachting dat internet bankieren en een bank van anno nu er voor zou zorgen dat de betaling binnen 24 uur geregeld zou zijn ...
HAHAHAHA! Ja ja, als client van die bank van anno nu ...
Eind van de dag pinde ik 10 Euro.
Vanmorgen bleek ik opeens rood te staan. Totale paniek: was ik het slachtoffer van fraude? Had iemand mijn pincode. Was m'n bankrekening leeg geplunderd?
Met moeite en ondanks allerlei meldingen op de ABN website mbt technische fouten en problemen, lukte het te kijken wat er aan de hand was. Uiteraard laadde de website van de andere bank probleemloos ...
Ja hoor ... bij de ene bank was, zoals ik een dag eerder had gekontroleerd, het bedrag netjes afgeboekt onder vermelding van alle juiste informatie ...
Bij de bank van anno nu ... was er uiteraard niets bijgeboekt.
UIteraard niemand beschikbaar om te chatten of via internet vragen te beantwoorden en de ABN kantoren zijn dicht.
Na de constatering dat de overboeking niet was verwerkt, had ik meer dan 45 minuten nodig om via de nauwelijks werkende website van de bank anno nu een klacht in te dienen.
Had ik een dag eerder even snel kunnen kontroleren wat er op mijn rekening stond, had ik uiteraard niet nog even snel gepind. Nu wordt er natuurlijk wel doodleuk rente in rekening gebracht, omdat ik rood stond - minder dan 24 uur ...
Als banken in staat zijn om bij internet bankieren binnen 10 minuten een afboeking te doen, dienen ze binnen 10 minuten een overboeking te realiseren. Het hoort niet mijn probleem te zijn, dat er technische problemen zijn met een website, geen backups zijn, geen extra backup servers zijn - whatever. En als er dergelijke technische problemen zijn, horen klanten niet op te draaien voor de kosten - hoe gering ook.

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Schadevergoeding voor foutieve afboeking?

Ongelezen bericht door absent »

Banken...het spijt me je te moeten zeggen. Maar het is het grootste gajes in een driedelig pak. Bah.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Schadevergoeding voor foutieve afboeking?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Kate25 schreef:Gisteren kreeg ik de ABNAMro website niet geladen. Ben echt anderhalf uur bezig geweest met proberen. Diverse browsers geprobeerd, maar dat maakte niet uit. Andere websites en websites van andere banken vertoonde geen problemen. Alle kantoren zijn inmiddels uit de stad weg en wat er aan de rand van de stad staat, is nauwelijks bereikbaar met ov.
Voor alle zekerheid heb ik geld overgeboekt van een rekening bij een andere bank - via internet ... in de zeer domme verwachting dat internet bankieren en een bank van anno nu er voor zou zorgen dat de betaling binnen 24 uur geregeld zou zijn ...
HAHAHAHA! Ja ja, als client van die bank van anno nu ...
Eind van de dag pinde ik 10 Euro.
Vanmorgen bleek ik opeens rood te staan. Totale paniek: was ik het slachtoffer van fraude? Had iemand mijn pincode. Was m'n bankrekening leeg geplunderd?
Met moeite en ondanks allerlei meldingen op de ABN website mbt technische fouten en problemen, lukte het te kijken wat er aan de hand was. Uiteraard laadde de website van de andere bank probleemloos ...
Ja hoor ... bij de ene bank was, zoals ik een dag eerder had gekontroleerd, het bedrag netjes afgeboekt onder vermelding van alle juiste informatie ...
Bij de bank van anno nu ... was er uiteraard niets bijgeboekt.
UIteraard niemand beschikbaar om te chatten of via internet vragen te beantwoorden en de ABN kantoren zijn dicht.
Na de constatering dat de overboeking niet was verwerkt, had ik meer dan 45 minuten nodig om via de nauwelijks werkende website van de bank anno nu een klacht in te dienen.
Had ik een dag eerder even snel kunnen kontroleren wat er op mijn rekening stond, had ik uiteraard niet nog even snel gepind. Nu wordt er natuurlijk wel doodleuk rente in rekening gebracht, omdat ik rood stond - minder dan 24 uur ...
Als banken in staat zijn om bij internet bankieren binnen 10 minuten een afboeking te doen, dienen ze binnen 10 minuten een overboeking te realiseren. Het hoort niet mijn probleem te zijn, dat er technische problemen zijn met een website, geen backups zijn, geen extra backup servers zijn - whatever. En als er dergelijke technische problemen zijn, horen klanten niet op te draaien voor de kosten - hoe gering ook.
Maar, u kunt toch gewoon bij een pinautomaat uw saldo checken? Misschien een tip voor de volgende keer?

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Schadevergoeding voor foutieve afboeking?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Daantjesjoy schreef:Jullie weten niet wat het voor mij betekend dat je hele weekend -170.000 staat. Je dan helemaal niets kan doen.
Dat is natuurlijk naar.
Daantjesjoy schreef:Dat je misschien in nood ergens heen moet naar buitenland omdat het op sterven ligt? Of dat je iets niet meekrijgt omdat je niet kan betalen en je dus met mega extra kosten zit? Je het dus op een andere dag moet doen dan een zaterdag er een vrije dag extra voor moet opnemen? Etc Etc Etc...
Als je kosten hebt gemaakt dan moet dat vergoed worden. Is dat niet gebeurt dan?

Gesloten