LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechts 1 op de 10 Nederlanders heeft vertrouwen in PSD2

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Slechts 1 op de 10 Nederlanders heeft vertrouwen in PSD2

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik heb alleen een bonus app van Lidl.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Slechts 1 op de 10 Nederlanders heeft vertrouwen in PSD2

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hier een boni app van boni

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: Slechts 1 op de 10 Nederlanders heeft vertrouwen in PSD2

Ongelezen bericht door smilie »

Moneyman schreef:
13 nov 2019 10:44
Hoe zitten jullie momenteel in de wedstrijd als het gaat om PSD2?
Het is bij voorbaat een verloren strijd naar mijn mening. Vanuit technische oogpunt het geheel systeem zou nutteloos worden indien externe partijen onvoldoende informatie kunnen harken - daarom is ook besloten dat er geen volledige opt-out aanwezig is. Zoals eerder aangegeven jouw gegevens komen linksom of rechtsom alsnog bij externe partijen.

Op dit moment is er nog weinig baat voor de consument maar dat zal met de tijd veranderen. Er zullen wel apps en diensten komen welke op PSD2 gebaseerd zijn en welke wellicht interessant zullen zijn. Voor grote bedrijven welke al jaren tientallen rekeningen hebben, zij hebben al systemen in plaats om vanuit een plek/applicatie alles te beheren.

Mijn grootste zorg is dat er met zo veel data en zo veel externe partijen en ongetwijfeld edge cases zullen komen waarbij mensen in serious problemen kunnen/zullen raken. Bijvoorbeeld dat ze geen verzekeringen, diensten of abonnementen mogen meer afsluiten omdat er ergens in de hooiberg van de data iets fout is gegaan. Ergens heeft e.e.a. computer/systeem 'No' aangegeven.

Wat is er persoonlijk aan doe? Helemaal niks, het is naar mijn mening tijdrovend en kan je bar weinig mee bereiken. Ik heb ook dan maar een bankrekening, een (web)applicatie en geen complexe zaken. Dat mijn gegevens ongewenst bij derden aan zullen komen kan ik helaas niet voorkomen zonder dat het grote impact op mijn gemakzucht heeft dus dat doe ik ook niet.

Wij zullen het in toekomst zien hoe dit verder zal ontwikkelen.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Slechts 1 op de 10 Nederlanders heeft vertrouwen in PSD2

Ongelezen bericht door rvjapio »

zonder titel :

Figuur 1 - Aandeel respondenten dat toestemming wil geven per situatie
Procenten

is de grafiek waardeloos en onleesbaar. En het gaat niet om vertrouwen maar om de bereidheid tot het delen van data. Dat si heel wat anders.

Gesloten