SNS Bank onderzoekt terugbetaling teveel betaalde rente op consumptief krediet

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
clocharddeluxe
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2007 17:55

SNS Bank onderzoekt terugbetaling teveel betaalde rente op consumptief krediet

Ongelezen bericht door clocharddeluxe »

Na de ABN/AMRO bank, die reeds werkt aan een terugbetalingsregeling voor klanten die bij de bank een consumptief (doorlopend) krediet hebben/hadden, en de afgelopen jaren teveel aan rente in rekening kregen gebracht, overweegt nu ook de SNS bank een dergelijke regeling te hanteren. De bank "onderzoekt" momenteel de consequenties en mogelijkheden voor een dergelijke stap.
(Zie het ontvangen schrijven hieronder). Diegenen onder u die over een dergelijke kredietfaciliteit beschikken/beschikten kunnen via het "klachtenformulier) op de website van SNS bank zich laten registreren.
Beste heer Tromp,

Bedankt voor uw klacht van 7 september 2021. Met betrekking tot uw SNS Doorlopend Krediet vraagt u ons om compensatie van teveel betaalde rente. Er zijn banken die hiertoe al overgaan. In deze e-mail reageer ik op uw klacht.

Wij onderzoeken wat dit voor onze klanten betekent
Ook SNS is bekend met deze ontwikkeling. We onderzoeken op dit moment wat dit voor onze klanten betekent. We vinden het belangrijk dat dit onderzoek zorgvuldig wordt uitgevoerd. Zodat we al onze klanten in één keer goed kunnen informeren.

Helaas kunnen wij u op dit moment nog niet informeren
U bent van ons gewend dat we snel met een antwoord op uw klacht komen. Helaas lukt dat in dit geval niet. Het uitvoeren van het onderzoek kost namelijk enige tijd. Daarvoor vragen we uw begrip en geduld.

We nemen binnen twee maanden opnieuw contact met u op
Op dit moment weten we niet hoeveel tijd het onderzoek kost. Maar wees gerust, we vergeten u niet! Binnen twee maanden nemen we opnieuw contact met u op. Over de uitkomst van ons onderzoek. Of, om u gewoon even een update te geven. En we zorgen natuurlijk dat u geen nadeel hebt van de tijd die ons onderzoek kost.

Hebt u vragen?
Stel ze gerust. Dat kan per e-mail via [email protected].

Niet mee eens?
Binnen 3 maanden kunt u in beroep gaan bij de afdeling Beroepszaken van SNS Klachten. Vul daarvoor het ‘Klachtenformulier beroepszaak’ in op snsbank.nl/beroepszaken of schrijf ons een brief. Geef in uw reactie duidelijk aan waarom u het niet eens bent met ons standpunt. En welke oplossing u van ons verwacht. Geeft u ook uw persoonlijke gegevens en het dossiernummer door? Dit nummer vindt u bovenaan deze e-mail. Binnen 30 werkdagen krijgt u een reactie.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: SNS Bank onderzoekt terugbetaling teveel betaalde rente op consumptief krediet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je kunt in ieder geval niet zeggen dat ze moeilijke taal gebruiken in hun post.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: SNS Bank onderzoekt terugbetaling teveel betaalde rente op consumptief krediet

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan je gewoon aanmelden bij

https://www.claimservice.nl/claims/kred ... aanmelden/

Baat het niet, dan schaadt het niet.

jamaqu
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 nov 2009 20:06

Re: SNS Bank onderzoekt terugbetaling teveel betaalde rente op consumptief krediet

Ongelezen bericht door jamaqu »

Ik vind het allemaal niet zo vreemd dat banken aan alle kanten proberen de boel te belazeren, een bank is een geldwinkel, door de langdurige extreem lage rente, verdienen zij niets meer, wat zou u dan gaan doen? De schuldige in dit hele gedoe is mijns inziens de E.U! Daarom zeg ik, inperken die macht van de E.U. dit gaat echt niet werken. En stop met die idiote lage rente. Als de banken eerlijk zouden zijn, waren zij allang failliet. Maar het komt de overheid goed van pas, die is immers de grootste geld lener....

fwinterimmanagement
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jan 2021 18:58

Re: SNS Bank onderzoekt terugbetaling teveel betaalde rente op consumptief krediet

Ongelezen bericht door fwinterimmanagement »

SNS maakt hier de fout dat zij je niet hebben gewezen op je recht om je klacht voor te leggen aan het KiFiD. De wet verplicht hen hiertoe dus dat is de eerste fout. Als je dit negatief interpreteert zou je tot de conclusie kunnen komen dat ze je aan het lijntje houden. Heel aardig dat ze meer tijd nodig hebben, maar daar kunnen ze ook over nadenken terwijl de klachtencommissie van het KiFiD een oordeel aan het vormen is. Succes hiermee.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: SNS Bank onderzoekt terugbetaling teveel betaalde rente op consumptief krediet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Men zal toch echt eerst de klacht schriftelijk bij de bank moeten indienen.

Gesloten