LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SNS Bank zet alle pinautomaten uit

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: SNS Bank zet alle pinautomaten uit

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De overheid wil juist helemaal niet van cash af. In ieder geval de Nederlandsche Bank niet.

https://www.rtlz.nl/life/personal-finan ... eletterden

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: SNS Bank zet alle pinautomaten uit

Ongelezen bericht door Obelix1 »

sake1987 schreef:
26 dec 2019 19:32
Wat zijn we toch verwend in korte tijd. Eind jaren 80 stonden er alleen in steden en grote dorpen bank gebouwen. Deze waren van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00/ 18.00 uur open. Je ging in de rij staan en haalde je contant geld op. Was ik vrijdag te laat had ik geen geld voor het stappen. En dan maar hopen dat de disco een cheque accepteerde.
Zo ging dat in de jaren `80, ik maak niet anders mee in Africa dat iedereen overdag zijn geld cash gaat halen bij de bank. File...nah gezellig toch, beetje bijkleppen en je nummertje in de gaten houden en er was weer cash.
Voor de wat rijker bedeelden die een pinpas hebben kunnen max. 200 per dag pinnen, nou daar kan je ook wel weer een maand mee vooruit.

Ja, Nederland is behoorlijk verwend in korte tijd en wilt steeds mee, meer....OK gaan we regelen.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: SNS Bank zet alle pinautomaten uit

Ongelezen bericht door Erthanax »

In Kenia is mobiel betalen heel populair; dat vind ik dan wel grappig.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: SNS Bank zet alle pinautomaten uit

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Nou kijk eens aan, als zij het daar kunnen dan kan de Nederlander het toch ook.....en veel beter.

sake1987

Re: SNS Bank zet alle pinautomaten uit

Ongelezen bericht door sake1987 »

Kom zelden nog bij een flappen tapper, alles via internet bankieren betalen met plastic.
Vind die kleintjes die bij ons in de AH staan mooi genoeg, lekker binnen, altijd goed in zicht en toch bijna 12 uur per dag te gebruiken

NeoDutchio
Berichten: 12319
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: SNS Bank zet alle pinautomaten uit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sake1987 schreef:
26 dec 2019 20:56
Kom zelden nog bij een flappen tapper, alles via internet bankieren betalen met plastic.
Vind die kleintjes die bij ons in de AH staan mooi genoeg, lekker binnen, altijd goed in zicht en toch bijna 12 uur per dag te gebruiken
Oei, nu maar hopen dat u in die 12 uur per dag tijd heeft om geld te halen. Hier kan dat al tot 14 uur per dag. Wat worden we toch weer verwend he.

Gesloten