LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SNS houdt nog steeds geld vast bij overboekingen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
spaansm
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2011 18:16

SNS houdt nog steeds geld vast bij overboekingen

Ongelezen bericht door spaansm »

SNS doet nog steeds aan valutering, d.w.z. de SNS bank houdt 3 dagen! bedragen vast die van mijn eigen rekening bij SNS naar mijn eigen rekening bij de ING worden overgeboekt. Het geld wordt vastgehouden om daarover rente te trekken terwijl dit bij de wet allang verboden is (zgn. valutering). Ik ben het zo zat met die SNS. Ik dacht dat deze praktijken sinds vorig jaar niet meer voor zouden komen, maar niets is minder waar.
SNS houdt zich gewoon niet aan de wet.

En dan de antwoorden die je bij navraag krijgt bij de klantenservice van SNS. Iedere medewerker geeft een eigen antwoord, waarmee je echter steevast het bos wordt ingestuurd. "Het bedrag is niet meer bij de SNS". "Het duurt altijd drie dagen" "Zaterdag is óók soms een werkdag". "het staat morgen op uw rekening". "Voor ons is die wet niet van toepassing" !!!.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: SNS houdt nog steeds geld vast bij overboekingen

Ongelezen bericht door Jan1 »

Dan ga je toch weg bij die bank, ook in andere opzichten is de SNS niet de betere bank.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: SNS houdt nog steeds geld vast bij overboekingen

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Valuteren is niet hetzelfde als uitvoeringstermijnen. Het gaat hier om uitvoeringstermijnen. Maar ja, dat zullen de meeste consumenten niet begrijpen(overigens begrijpelijk).
En volgens de wet is het toegestaan dat een betaling maximaal 3 werkdagen mag duren. Neemt niet weg dat een bank best wel sneller een overboeking mag doen.

Bij valuteren gaat het om het volgende principe wat niet meer is toegestaan:
Afboeking: boekdatum ligt verder dan de valuta (rente) datum
Bijboeking: boekdatum ligt eerder dan de valuta (rente) datum
Dus nu moet in bijna alle gevallen de boekdatum gelijk liggen aan de valutadatum.

vraagbuk

Re: SNS houdt nog steeds geld vast bij overboekingen

Ongelezen bericht door vraagbuk »

betalingen naar derden uitvoeren voor 15:00

stefano
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 mar 2011 20:50

Re: SNS houdt nog steeds geld vast bij overboekingen

Ongelezen bericht door stefano »

Ben zelf ook weggegaan bij de SNS

waarom? onklantvriendelijk

Als je kinderen hebt die ook bij de SNS zitten, kan je eeuwig op hun rekening blijven kijken. Het is namelijk niet zo dat de SNS dat veranderd vanaf je 18e.
Als je de SNS opbelt wordt er ook gezegd dat er niets aan gedaan kan worden. Kortom: Als je kind 40 is kan jij alles zien: schulden/spaargeld etc..

Dit is ook de reden dat ik er weg ben gegaan.

Bovendien rekenen ze inderdaad kosten als je AL je geld van je rekening haalt en op een andere rekening zet.. Volgens hen sta je dan namelijk een paar dagen in de min, hoe weet ik niet.

Als je bij de SNS geld wilt storten vragen ze hier ook al geld voor.

Advies: Ga niet naar de SNS / ga weg van de SNS

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: SNS houdt nog steeds geld vast bij overboekingen

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste Stefano, de bank houd jouw geld niet langer vast om daarover rente te genereren maar om het kapitaal der bank op peil te houden. Rente is de moeite niet waard maar wel het totaal te vertegenwoordigen kapitaal waarvoor de bank staat.

stefano
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 mar 2011 20:50

Re: SNS houdt nog steeds geld vast bij overboekingen

Ongelezen bericht door stefano »

Dat snap ik. Maar wanneer er vervolgens geld gevraagd wordt voor het overboeken naar een andere bank is dat natuurlijk schandalig.

Ik had dus (bv) 10 euro op de bank. Stort deze 10 euro naar (bv) de Rabobank. Dan staat mijn saldo op 0.
Volgens de SNS is het echter zo dat je dan in de min komt te staan, door valutakoersen (terwijl het allebei in euro's is) en zegt dat ik dus rente moet betalen omdat ik in de min sta.

Oplichterij dus.

SNS Bank Webcare
verified
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 okt 2010 10:39
Contacteer:

Re: SNS houdt nog steeds geld vast bij overboekingen

Ongelezen bericht door SNS Bank Webcare »

Beste Spaansm,

We vinden het vervelend dat u niet eenduidig bent geïnformeerd over het betalingsproces. We geven u graag een toelichting op de rol van SNS Bank.

Valutering
Valutering is een manier om te bepalen op welke dag een bedrag op of van uw rekening is bij- of afgeschreven. Deze dag is van belang voor de renteberekening over het saldo van uw rekening.

Gewijzigde bankvoorwaarden
Sinds de gewijzigde bankvoorwaarden van 1 november 2009 boeken we het bedrag dat we voor u binnen krijgen nog dezelfde dag op uw rekening. Hiermee is de zogeheten valutering afgeschaft. U vindt meer informatie over de gewijzigde bankvoorwaarden op http://www.snsbank.nl/particulier/over- ... arden.html

Betaalproces
Als er een bedrag wordt overgeboekt van de SNS Bank naar een externe bank, dan wordt deze transactie eerst verwerkt door Equens. Transacties tussen rekeningen van de SNS Bank worden per direct verwerkt. Hoe de verwerkingsprocedure bij overboekingen naar externe rekeningen verloopt, leggen wij u graag uit. Equens is de tussenpersoon van de Nederlandse banken die ervoor zorgt dat de geldstromen tussen de verschillende banken goed verlopen. De verwerkingsduur van de transactie is afhankelijk van de drukte in het betalingsverkeer en de procedure van de ontvangende bank. Gemiddeld neemt dit één tot drie werkdagen in beslag. Wanneer een betaalopdracht in de avonduren wordt ingevoerd, kan de verwerking van de opdracht meer tijd in beslag nemen dan wanneer dat ’s ochtends gebeurd. Dit heeft te maken met de verwerkingstijden van de systemen bij Equens. In het weekend en op feestdagen ligt de verwerking van transacties stil.

Bovengenoemd proces is de gangbare procedure. Dient het geld eerder beschikbaar te zijn op de andere rekening, dan kunt u het beste gebruik maken van een spoedoverboeking. Bij een spoedoverboeking staat het bedrag tijdens kantooruren binnen twee uur op de ontvangende externe rekening. Hierdoor zal er geen of beperkt renteverlies zijn.

We hopen u met deze toelichting duidelijkheid te hebben gegeven over het betaalproces. Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

SNS Bank Webcare

Gesloten