LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SNS hypotheken, kort door de bocht!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Gezien
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2015 09:27

SNS hypotheken, kort door de bocht!

Ongelezen bericht door Gezien »

Eerst, 3 maanden je hypotheek niet betalen!
Zou SNS, zeker in deze tijd, hun strategie moeten aanpassen en meedenken met de cliënt?
Op de vraag of ik mijn ruimte ter overbrugging mag verhuren, tijdelijk dus, zegt de bank,
dat ik eerst 3 maanden mijn hypotheek NIET moet betalen, dus achterstand moet opbouwen,
alvorens de bank met mij komt praten. Eerder is men niet bereid om met je te praten.
Een kromme regeling lijkt mij dat!
Ze lieten mij telefonisch mijn verhaal doen en doen alsof ze luisteren, daarna was het antwoord: verhuren van kamers mag niet! Ze verdiepen zich absoluut niet in de situatie van de cliënt.
Ze weten niet eens, waarom ik deze vraag stelde? Voor welke periode dit zou zijn en welke aanpak ik heb.
Dus, open kaart met de bank spelen, wordt bestraft. Want hoeveel mensen zijn er niet die zonder toestemming verhuren omdat ze hun hypotheek niet/tijdelijk niet kunnen betalen.
Het valt mij erg tegen, dat de SNS niet eens bereid is om samen naar een oplossing te zoeken.
In tijden van hypotheekafsluiting waren ze tot alles bereid!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: SNS hypotheken, kort door de bocht!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Zij hoeven zich helemaal niet te verdiepen in de problemen die een klant heeft. Je hebt een overeenkomst waarin duidelijk staat wat mag en niet mag, en wat de verplichtingen en rechten zijn. Alles wat zij extra doen om je te helpen is een extraatje. Zij leven gewoon het contract na, als jij dat ook zou doen was er geen probleem.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: SNS hypotheken, kort door de bocht!

Ongelezen bericht door sacredfour »

Na 90 dagen achterstand met betalen is er sprake van een default. Bijzonder beheer komt dan in actie. Intern zullen er ook allerlei veranderingen plaatsvinden. Misschien met credit defaults swaps?

bloemmeke
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 mei 2013 11:33

Re: SNS hypotheken, kort door de bocht!

Ongelezen bericht door bloemmeke »

GJvdZ schreef:Zij hoeven zich helemaal niet te verdiepen in de problemen die een klant heeft. Je hebt een overeenkomst waarin duidelijk staat wat mag en niet mag, en wat de verplichtingen en rechten zijn. Alles wat zij extra doen om je te helpen is een extraatje. Zij leven gewoon het contract na, als jij dat ook zou doen was er geen probleem.
Kijk, aan zo'n reactie hebben we wat aan. Applaus.

Belachelijke redenatie van de SNS bank natuurlijk. Ze worden pas flexibel als jij een achterstand opgebouwd hebt. Als je gewoon aan je verplichtingen voldoet zijn ze zo star als een GJvdZ.

Als de banken zelf in de problemen komen, dan moet het volk wel flexibel zijn, dan natuurlijk wel...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: SNS hypotheken, kort door de bocht!

Ongelezen bericht door crazyme »

bloemmeke schreef:
GJvdZ schreef:Zij hoeven zich helemaal niet te verdiepen in de problemen die een klant heeft. Je hebt een overeenkomst waarin duidelijk staat wat mag en niet mag, en wat de verplichtingen en rechten zijn. Alles wat zij extra doen om je te helpen is een extraatje. Zij leven gewoon het contract na, als jij dat ook zou doen was er geen probleem.
Kijk, aan zo'n reactie hebben we wat aan. Applaus.

Belachelijke redenatie van de SNS bank natuurlijk. Ze worden pas flexibel als jij een achterstand opgebouwd hebt. Als je gewoon aan je verplichtingen voldoet zijn ze zo star als een GJvdZ.

Als de banken zelf in de problemen komen, dan moet het volk wel flexibel zijn, dan natuurlijk wel...
Goeie reactie, daar hebben we wat aan.

En op welk punt had GJvdZ ongelijk ?

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: SNS hypotheken, kort door de bocht!

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:En op welk punt had GJvdZ ongelijk ?
Was de slogan van menig bank vroeger niet:
...denkt met u mee ?


Zolang TS het maandelijkse bedrag betaalt heeft de bank geen probleem, en wordt klant aan regels betreffende verhuur gehouden.

Zodra er achterstand is, heeft de bank een probleem! En dan wordt verhuren blijkbaar oogluikend toegestaan.
Staat dat ook zo in het contract?

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: SNS hypotheken, kort door de bocht!

Ongelezen bericht door Frantic2 »

precies hetzelfde meegemaakt maar dan met de lokale Rabo bank....Ik wist dat het fout zou gaan met mijn werk en dat ik minder uren moest gaan werken in de nabije toekomst. Maar zolang ik nog nooit ook maar 1 keer te laat had betaald werd er niet meegekeken naar een oplossing.... en dat terwijl er m.i. ook iets bestaat van het oversluiten van een aflossingsvrije hypotheek naar annuïteit.... met de huidige rente zou dat heel mooi zijn geweest...
Maar helaas, zo flexibel als een blok beton!

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: SNS hypotheken, kort door de bocht!

Ongelezen bericht door CB »

16again schreef:Was de slogan van menig bank vroeger niet:
...denkt met u mee ?
Nee hoor, dat was alleen bij de NMB.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: SNS hypotheken, kort door de bocht!

Ongelezen bericht door kweenie »

"Ik spreek een aantal zaken af met de bank. Eén van die afspraken is dat ik niet ga verhuren. Zodra we de afspraken hebben ondertekend, vraag ik of ik toch mag verhuren. En nu zegt de bank dat dat niet mag!."

Raar hè. En dan is het de bank die ineens de kwaaie pier is.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: SNS hypotheken, kort door de bocht!

Ongelezen bericht door 16again »

kweenie schreef:"Ik spreek een aantal zaken af met de bank. Eén van die afspraken is dat ik niet ga verhuren. Zodra we de afspraken hebben ondertekend, vraag ik of ik toch mag verhuren. En nu zegt de bank dat dat niet mag!."

Raar hè.
De bank zegt helemaal niet dat verhuren niet mag!
De bank zegt: zorg eerst maar voor 3 maanden achterstand, dan praten we verder

Dat noem ik pas raar!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: SNS hypotheken, kort door de bocht!

Ongelezen bericht door kweenie »

Dan zou ik toch je hypotheek contract even nalezen. Dan zul je zien dat verhuur niet is toegestaan.

Het wordt een ander verhaal als je je contract breekt. Dan zal er wel een en ander aangepast moeten worden. Maar dan wel op hun voorwaarden.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: SNS hypotheken, kort door de bocht!

Ongelezen bericht door kokka »

als je 3 maanden achterstand hebt, wordt het restbedrag van de hypotheek ook per direct opeisbaar.
dus ze kunnen dan ook besluiten om je hypotheek te stoppen en je huis te verkopen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: SNS hypotheken, kort door de bocht!

Ongelezen bericht door crazyme »

kokka schreef:als je 3 maanden achterstand hebt, wordt het restbedrag van de hypotheek ook per direct opeisbaar.
dus ze kunnen dan ook besluiten om je hypotheek te stoppen en je huis te verkopen.
Feitelijk zeggen ze : hoepel op met jouw problemen, daar doen wij niets mee, al zouden wij het kunnen.

Drie maanden achterstand wil je beslist niet, dan ben je aan die bank overgeleverd en worden onhaalbaare eisen gesteld.

Dan kun je beter zonder overleg gaan verhuren zonder huurovereenkomst. Zodat je wel de maandelijkse lasten kunt betalen.

pinguin
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 jun 2005 16:25

Re: SNS hypotheken, kort door de bocht!

Ongelezen bericht door pinguin »

Als je echt problemen hebt met het betalen van je hypotheek kijk eens op de site van Stop de restschuld.
Zij kunnen je helpen in de onderhandelingen met de bank en in eerste instantie advies geven.
Succes.

lpc
Berichten: 51
Lid geworden op: 21 jan 2004 15:37

Re: SNS hypotheken, kort door de bocht!

Ongelezen bericht door lpc »

Het maakt niet uit wat het onderwerp is maar telkens zie ik dat mensen elkaar zitten af te zeuren, dat vind ik jammer.
Sommige mensen gaan ook voor de cijfers, zal wel leuk staan als je al duizenden keren iets onnozels hebt geschreven op een forum.
Voel je je aangesproken, applaus voor jezelf.

SNS Bank Webcare
verified
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 okt 2010 10:39
Contacteer:

Re: SNS hypotheken, kort door de bocht!

Ongelezen bericht door SNS Bank Webcare »

Gezien schreef:Eerst, 3 maanden je hypotheek niet betalen!
Zou SNS, zeker in deze tijd, hun strategie moeten aanpassen en meedenken met de cliënt?
Op de vraag of ik mijn ruimte ter overbrugging mag verhuren, tijdelijk dus, zegt de bank,
dat ik eerst 3 maanden mijn hypotheek NIET moet betalen, dus achterstand moet opbouwen,
alvorens de bank met mij komt praten. Eerder is men niet bereid om met je te praten.
Een kromme regeling lijkt mij dat!
Ze lieten mij telefonisch mijn verhaal doen en doen alsof ze luisteren, daarna was het antwoord: verhuren van kamers mag niet! Ze verdiepen zich absoluut niet in de situatie van de cliënt.
Ze weten niet eens, waarom ik deze vraag stelde? Voor welke periode dit zou zijn en welke aanpak ik heb.
Dus, open kaart met de bank spelen, wordt bestraft. Want hoeveel mensen zijn er niet die zonder toestemming verhuren omdat ze hun hypotheek niet/tijdelijk niet kunnen betalen.
Het valt mij erg tegen, dat de SNS niet eens bereid is om samen naar een oplossing te zoeken.
In tijden van hypotheekafsluiting waren ze tot alles bereid!
Beste Gezien,

Allereerst mijn excuses dat door een medewerker bij onze Klantenservice de indruk is gewekt dat wij niet willen meedenken in jouw situatie. Het is niet zo dat je eerst 3 maanden je hypotheek niet moet betalen om vervolgens met ons in gesprek te kunnen gaan. Integendeel, voor onze klanten die betalingsproblemen verwachten hebben wij het Hulpteam Hypotheken opgezet. Deze afdeling kijkt samen met de klant naar oplossingen om betalingsproblemen te voorkomen. Ik help je hierbij graag verder. Als je je hypotheek- en contactgegevens wilt mailen naar [email protected], dan zorg ik ervoor dat een medewerker van de afdeling Hulpteam Hypotheken contact met je opneemt. Ik verneem het graag van je.

Met vriendelijke groet,

Olaf
SNS Webcare

hidr
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 jan 2015 19:01

Re: SNS hypotheken, kort door de bocht!

Ongelezen bericht door hidr »

SNS Bank Webcare schreef:
Gezien schreef:Eerst, 3 maanden je hypotheek niet betalen!
Zou SNS, zeker in deze tijd, hun strategie moeten aanpassen en meedenken met de cliënt?
Op de vraag of ik mijn ruimte ter overbrugging mag verhuren, tijdelijk dus, zegt de bank,
dat ik eerst 3 maanden mijn hypotheek NIET moet betalen, dus achterstand moet opbouwen,
alvorens de bank met mij komt praten. Eerder is men niet bereid om met je te praten.
Een kromme regeling lijkt mij dat!
Ze lieten mij telefonisch mijn verhaal doen en doen alsof ze luisteren, daarna was het antwoord: verhuren van kamers mag niet! Ze verdiepen zich absoluut niet in de situatie van de cliënt.
Ze weten niet eens, waarom ik deze vraag stelde? Voor welke periode dit zou zijn en welke aanpak ik heb.
Dus, open kaart met de bank spelen, wordt bestraft. Want hoeveel mensen zijn er niet die zonder toestemming verhuren omdat ze hun hypotheek niet/tijdelijk niet kunnen betalen.
Het valt mij erg tegen, dat de SNS niet eens bereid is om samen naar een oplossing te zoeken.
In tijden van hypotheekafsluiting waren ze tot alles bereid!
Beste Gezien,

Allereerst mijn excuses dat door een medewerker bij onze Klantenservice de indruk is gewekt dat wij niet willen meedenken in jouw situatie. Het is niet zo dat je eerst 3 maanden je hypotheek niet moet betalen om vervolgens met ons in gesprek te kunnen gaan. Integendeel, voor onze klanten die betalingsproblemen verwachten hebben wij het Hulpteam Hypotheken opgezet. Deze afdeling kijkt samen met de klant naar oplossingen om betalingsproblemen te voorkomen. Ik help je hierbij graag verder. Als je je hypotheek- en contactgegevens wilt mailen naar [email protected], dan zorg ik ervoor dat een medewerker van de afdeling Hulpteam Hypotheken contact met je opneemt. Ik verneem het graag van je.

Met vriendelijke groet,

Olaf
SNS Webcare
Dat vind ik een goede reactie. Gewoon flexibel zijn als dat nodig is en met elkaar proberen eruit te komen. Zo moet het werken in dit land in plaats van eenzijdig blijven hameren op contract=contract.
Zo komen we verder, applaus SNS bank.

SNS Bank Webcare
verified
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 okt 2010 10:39
Contacteer:

Re: SNS hypotheken, kort door de bocht!

Ongelezen bericht door SNS Bank Webcare »

Beste Gezien,

Ik heb helaas nog geen reactie van je ontvangen. Graag verneem ik per e-mail je contactgegevens, zodat ik je verder kan helpen.


Met vriendelijke groet,

Olaf
SNS Webcare

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: SNS hypotheken, kort door de bocht!

Ongelezen bericht door Moneyman »

TS houdt het vast voor Gezien :D

Gesloten