LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SNS participatie-certificaten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
aardjee
Berichten: 571
Lid geworden op: 21 apr 2011 21:18

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door aardjee »

De MiFID regels zijn in Nederland opgenomen in de Wft.

Mk
Berichten: 986
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door Mk »

En kennen daar dus andere regels dan 'normale' complexe producten.

eugene1
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 apr 2011 19:15

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door eugene1 »

Beste medelotgenoten,
Heb vandaag brief ontvangen van DNB. Daaruit twee citaten:
"SNS Bank NV lost op dit moment niet af. Mocht zich het geval voordoen dat SNS besluit tot aflossing over te gaan dan zullen wij een oordeel vormen daaromtrent"; "Onze toezichtafdeling zal uw informatie meenemen met het oog op de toezichthoudende taak van DBN. Dit betekent dat uw klacht op naam-basis onder de aandacht kan worden gebracht van SNS Bank NV".
Conclusie: een uitgebreide serieuze reactie van DBN. Derhalve goed als iedereen een kopie van zijn klacht over SNS Bank NV stuurt tav DBN. Succes

Room51
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2012 14:54

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door Room51 »

Ik heb gisteren mijn klacht gestuurd naar SNS met kopie naar DNB en AFM.

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door kim62 »

Wij hebben in het weekend de SNS-kwestie aan de Ombudsman van het Kifid voorgelegd met kopiëen van het dossiertje naar DNB en de AFM.

sape
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 nov 2011 18:06

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door sape »

Beste mensen,

Wij hebben half december onze klacht naar SNS verstuurd. We hebben eergisteren een schrijven ontvangen van de SNS met daarin het definitieve standpunt van de SNS en als we ons hierin niet kunnen vinden...... we ons moeten wenden tot het KIFID. De gang van zaken is dus nu zo dat op mijn eerste klacht direct een antwoord komt van beroepszaken...... hier wordt dus een stap overgeslagen. Ik heb navraag gedaan en de SNS zegt nu zelf dat het klachteninstituut dit zal uitleggen als verzuim van de SNS bank en is de normale procedure van actie-reactie-actie-reactie al ter discussie, voor wat het waard is. Tevens had ik uitdrukkelijk gevraag niet te verwijzen naar het prospectus omdat ik deze niet heb ontvangen. SNS antwoord: "gezien het belang van het prospectus ben ik genoodzaakt hier wel naar te verwijzen. Ook in de productbrochure en orderbevestiging werd destijds verwezen naar het prospectus".
Dit even ter info, maar ik kan dus nu de volgende stap naar KIFID gaan ondernemen.

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door kim62 »

Bedankt voor je melding Sape. Het wordt steeds vreemder.
En als je de produktbrochure en de orderbevestiging óók niet ontvangen hebt??
Wij hebben inmiddels een ontvangstbevestiging gekregen van het KIFID. Ze
gaan kijken of onze klacht ontvankelijk is.

mhcc
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2011 12:48

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door mhcc »

Net klacht ingediend bij Kifid, en kopieen van alles naar DNB en AFM gestuurd.

Indostier1946
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 okt 2011 19:28

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door Indostier1946 »

Ik ben blij te horen dat Tros Radar waarschijnlijk dit produkt in de kijker gaat zetten. Het deugt gewoon niet! Ook de zgn. verkopende partijen wisten vaak niet hoe dit produkt in elkaar zat. Bijv. je loopt een beperkt risico staat in de folder, die mij is verstrekt. Maar dat is niet zo, je loopt een gigantisch groot risico, want het blijken wel achtergestelde deposito's te zijn en dat was niet duidelijk! Tevens werd gezegd: je geld staat niet vast; wel dus want als de Bank niet toegeeft dat het produkt niet deugt, dan kom je er niet makkelijk vanaf!
Al met al, zeker de moeite waard om de SNS Bank zwaar onder druk te zetten om dit dubieuze produkt onmiddellijk uit de markt te halen. Dat de AFM dit destijds heeft goedgekeurd is mij een raadsel. Mijn adviseur heeft alle contacten met de SNS Bank verbroken, wegens een gebrek aan transparantie, maar ik zit nu wel met dit waardeloze produkt en hoe kom ik nu aan mijn geld, dat bestemd was voor aanvulling op mijn oude dag??
Graag Tros Radar stel het aan de kaak, er zullen 10 duizenden mensen dankbaar zijn!
Laatst gewijzigd door Indostier1946 op 07 feb 2012 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Indostier1946
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 okt 2011 19:28

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door Indostier1946 »

Ook ik heb op 19 januari 2012 al mijn beschikbare gegevens opgestuurd naar KiFiD en heb op 23 januari bericht ontvangen, dat het KiFiD deze zaak in behandeling gaat nemen. En nu maar hopen, dat er iets positiefs gebeurd. Als het zo'n goed produkt is volgens de SNS Bank, dan neem je het toch terug, als een klant het niet meer wil. Maar ze hebben je nu nog volledig in hun macht. Alleen met hulp van Tros Radar en KiFiD etc. hoop ik afscheid te kunnen nemen van dit waardeloze, malifide produkt.

bankrover
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2012 13:51

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door bankrover »

Naar aanleiding van de vraag bij radar betreffende de participatiecertificaten kwam ik op dit forum.

Ben er dus ook in gestonken PC2 (dec 2012) voor aanmerkelijk meer dan 25000 euro

Ik heb inmiddels alle 21 pagina's doorgeworsteld en sluit mij graag aan bij hendrix.

Jammer dat banken tegenwoordig geen contant geld meer hebben ander had ik het kunnen halen (onvrijwllige kasopname ;-)

dirk dordrecht

Velox
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 nov 2011 16:27

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door Velox »

Heb inmiddels het klachtenformulier naar Tros Radar ook ingevuld. Ik hoop dat ieder die zich bij ons heeft aangesloten mijn voorbeeld volgt.

eugene1
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 apr 2011 19:15

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door eugene1 »

Heb contactformulier TrosRadar ook ingevuld.

H&M2002
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 nov 2011 20:27

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door H&M2002 »

Wow, eindelijk, Tros Radar heeft onze problematiek opgepikt!
(En dat terwijl we er al maanden over aan het schrijven zijn op hun eigen forum!)
We zijn er heel blij mee en hebben zojuist het formulier op de website van Tros Radar ingevuld. We gaan ervan uit, dat iedereen op dit forum hetzelfde zal doen.

Succes!!

N.B. we vragen ons serieus af in hoeverre (oud-)medewerkers van SNS durven te reageren op de oproep, want die zitten, mogen we aannemen, met het schaamrood op de kaken in een hoekje heel stil te wezen.... Wie wil er nu voor uitkomen dat hij/zij zoveel mensen in de problemen heeft gebracht?
Bij voorbaat hulde voor degenen die het aandurven!!

kim62
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 feb 2007 13:19

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door kim62 »

Wij hebben vanmorgen ook het kontakt(klachten)formulier op de website van Tros Radar ingevuld. Dank nog aan snotversnui die ons attendeerde op de oproep in het TV programma van Radar gisteravond. Dat programma konden wij gelukkig via het internet terugzien!

mhcc
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2011 12:48

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door mhcc »

formulier bij Tros Radar ook ingevuld.

ftl1998
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 apr 2011 20:26

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door ftl1998 »

Ook ik heb inmiddels het klachtenformulier ingevuld.
Ik hoop tevens dat door de oproep op tv door Radar de nog onwetende houders van de PPC wakker zijn geschud.

snotversnui
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 nov 2011 22:32

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door snotversnui »

Ook ik heb me aangemeld.

Voor de nieuwkomers op dit forum: inmiddels is ook een levendig onderling contact ontstaan buiten dit forum. Indien u interesse heeft om hiermee kennis te maken raad ik u aan zich via [email protected] aan te melden.

snotversnui
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 nov 2011 22:32

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door snotversnui »

Het geeft te denken waarom Tros Radar expliciet in contact wil komen met (oud-) medewerkers van SNS, desgewenst anoniem. Allicht kan ik er over fantaseren, mogelijk weet iemand meer?

Zo juist vernam ik dat SNS in het tv-programma Kassa! afgelopen zaterdag ook slecht in het nieuws kwam. Naar ik begrijp zou deze als verzekeraar het laagste rendement bieden bij de verzilvering van lijfrentes.

Tevens begreep ik dat het tijdschrift Quote bezig is met een groot artikel over SNS Property Finance. Wat mij betreft wordt dit -uit oogpint van ons belang- een positief artikel.

broer20
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2012 15:55

Re: SNS participatie-certificaten

Ongelezen bericht door broer20 »

Ook ik ben een gedupeerde en heb me opgfegeven.
Broer20

Gesloten