LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SNS Reaal in aandelenportefeuille aanhouden?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
PSchadee
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2019 13:28

SNS Reaal in aandelenportefeuille aanhouden?

Ongelezen bericht door PSchadee »

Een vraagje. Ik heb ooit aandelen gekocht van SNS Reaal. Deze zijn "afgewaardeerd" nadat SNS met een staatslening is gered van faillissement. Het fonds staat nu gewaardeerd voor € 0,01. Aangezien ik alle aandelen verkocht heb is en dit het enige overblijvende fonds is in mijn portefeuille wil ik de portefeuille nu opheffen. De Rabobank geeft aan dat ik dan een afstandsverklaring moet invullen voor SNS. Twee vragen: (1) Hebben deze aandelen nog enige waarde (nu of in de toekomst), bijvoorbeeld via consumentenclaim? (2) Zoja, verlies ik dan de rechten op een claim en vallen die aan de Rabobank toe?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: SNS Reaal in aandelenportefeuille aanhouden?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik lees dit op internet.

https://www.veb.net/artikel/06739/ontei ... ompensatie

Ik zou nog maar even wachten met afstand doen.

klaas..
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jun 2009 18:01

Re: SNS Reaal in aandelenportefeuille aanhouden?

Ongelezen bericht door klaas.. »

Beste mensen,

Ik ben momenteel bezig met het afwikkelen van de erfenis van mijn onlangs overleden vader. Ook hij had een stapel -ondertussen waardeloze- aandelen van SNS Reaal.

Mijn vader bankierde bij de Rabobank en dit waren de enige aandelen die hij nog had. Ik was ermee bekend dat er nog een procedure over schadevergoeding loopt. Mijn vader wist dit ook. Ik heb al een verklaring van erfrecht en kreeg onlangs bericht van de Rabobank met een soortgelijk verzoek voor het tekenen van zo'n afstandsverklaring.

In dit verzoek staat (onder andere):
"Hierbij doet u onvoorwaardelijk afstand van bovengenoemde effecten. Rabobank accepteert dat u afstand van deze effecten doet. De administratie van deze effecten wordt beëindigd en de effecten worden uit de portefeuille verwijderd. Hier zijn geen kosten aan verbonden. U heeft geen beschikking meer over bovengenoemde effecten en kunt deze niet meer opvragen, verkopen of overboeken. Het verwijderen van de effecten uit uw portefeuille geldt ook als een goederenrechtelijke levering van de effecten door u aan Rabobank. U kunt hierna op geen enkele wijze meer aanspraak maken op de effecten.

Als Rabobank binnen 20 jaar na ondertekening alsnog een uitkering op de aandelen ontvangt, dan wordt deze, als wij een actueel rekeningnummer van u hebben, door ons aan u uitgekeerd. De uitkering wordt overgemaakt naar de op deze afstandsverklaring vermelde bankrekening. Bij deze uitkering kunnen kosten in mindering gebracht worden tot een maximum van €100. Hierbij gaat het om de kosten die wij van derden doorbelast krijgen en de kosten die door ons gemaakt worden voor de administratieve afhandeling van de uitkering. U bent verantwoordelijk voor het doorgeven van een wijziging van dit rekeningnummer. Als wij niet over een actueel rekeningnummer beschikken, kunnen wij de uitkering niet aan u overmaken. Als u zich later alsnog bij ons meldt met aanvullende gegevens, dan kan de uitkering alsnog aan u worden overgemaakt."

Kan ik dit ondertekenen? Of zitten hier toch nog adders onder het gras?

Alvast bedankt voor een reactie.

Rabobank
verified
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 sep 2016 15:34

Re: SNS Reaal in aandelenportefeuille aanhouden?

Ongelezen bericht door Rabobank »

Hoi Klaas,

Goed dat je navraag doet over ontvangen stukken van de Rabobank.

Deze vraag stel je duidelijk in het algemeen en niet direct aan ons.

Toch wil ik je graag aangeven dat er geen addertjes onder het gras zitten. En wanneer je inhoudelijk nog vragen hebt, dat we je graag verder helpen.

Lindsy
Team Webcare - Rabobank Nederland

Gesloten