LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SNS spaarloon kan niet meer ...

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
oosterhagen
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2011 22:29

SNS spaarloon kan niet meer ...

Ongelezen bericht door oosterhagen »

Dankzij mijn werkgever ben ik gedwongen zaken te doen met de SNS wat betreft spaarloon. Dat wist ik nog niet maar daar ben ik de afgelopen dag achtergekomen. Op zich nog niet zo erg, maar werkelijk Godsgeklaagd is het wel dat, wanneer je dan toch wil profiteren van de regeling mbt spaarloon, te horern krijgt dat de SNS sinds 15 november daar niet meer aan mee wil werken?

Vriendelijk gebeld en gevraagd om coulance. Maar njet, siberisch weigeren. Ja ze hadden de werkgever, een detacheringsburo, wel een briefje gestuurd en daarmee is wat hen betreft de kous af. Lees ik net dat de Kamer vindt dat de regeling niet zomaar stopgezet kan worden (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... uari.dhtml). Dan is het wel zuur te moeten constateren dat de kamer kan willen wat ze wil, maar dat de baken gewoon doen waar ze zin in hebben.

Wie runt dit land nu?

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: SNS spaarloon kan niet meer ...

Ongelezen bericht door CB »

oosterhagen schreef:Wie runt dit land nu?
Daar waar de macht zit en dat is daar waar het kapitaal zit. Kapitaal regeert.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: SNS spaarloon kan niet meer ...

Ongelezen bericht door GJvdZ »

oosterhagen schreef:Dankzij mijn werkgever ben ik gedwongen zaken te doen met de SNS wat betreft spaarloon. Dat wist ik nog niet maar daar ben ik de afgelopen dag achtergekomen. Op zich nog niet zo erg, maar werkelijk Godsgeklaagd is het wel dat, wanneer je dan toch wil profiteren van de regeling mbt spaarloon, te horern krijgt dat de SNS sinds 15 november daar niet meer aan mee wil werken?

Vriendelijk gebeld en gevraagd om coulance. Maar njet, siberisch weigeren. Ja ze hadden de werkgever, een detacheringsburo, wel een briefje gestuurd en daarmee is wat hen betreft de kous af. Lees ik net dat de Kamer vindt dat de regeling niet zomaar stopgezet kan worden (http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... uari.dhtml). Dan is het wel zuur te moeten constateren dat de kamer kan willen wat ze wil, maar dat de baken gewoon doen waar ze zin in hebben.

Wie runt dit land nu?
De overheid stelt alleen maar vast wat mag, niet wat iemand in dit geval moet doen. Waarschijnlijk was deze truc in voorgaande jaren ook niet mogelijk bij SNS. Ik zou eerder bij je werkgever aan de bel trekken waarom ze zo'n slechte spaarloonregeling hebben afgesloten.

the_hurricane
Berichten: 164
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:55

Re: SNS spaarloon kan niet meer ...

Ongelezen bericht door the_hurricane »

volgens mij heeft dit niks te maken met de slechte spaarloonregeling die de werkgever heeft afgesloten. De SNS kan denk ik de drukte niet aan en hebben gewoon besloten dat mensen tot een bepaalde datum dit kunnen aanvragen. Is volgens mij wel bij meer bedrijven zo dat er een uiterlijke datum is

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: SNS spaarloon kan niet meer ...

Ongelezen bericht door Dirkie »

Dankzij mijn werkgever ben ik gedwongen zaken te doen met de SNS wat betreft spaarloon. Dat wist ik nog niet maar daar ben ik de afgelopen dag achtergekomen.Op zich nog niet zo erg, maar werkelijk Godsgeklaagd is het wel dat, wanneer je dan toch wil profiteren van de regeling mbt spaarloon, te horern krijgt dat de SNS sinds 15 november daar niet meer aan mee wil werken?
Spaarloon bestaat al jaren. Al die jaren had je dus al voordeel kunnen hebben. Maar nu het afgeschaft wordt, verwacht je wel van een bank (een commerciele, op winst gerichte instelling) dat zij een heel administratief circus gaan opzetten (lees: kosten gaat maken) om een rekening te openen, die binnen 2 maanden ook weer beëindigd zal worden, zodat jij geld verdient en zij er niets mee opschieten (lees: de kosten zijn hoger dan de verwachte baten). Uit commercieel oogpunt dus volkomen logisch dat ze hieraan niet meewerken :mrgreen:

SNS Bank Webcare
verified
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 okt 2010 10:39
Contacteer:

Re: SNS spaarloon kan niet meer ...

Ongelezen bericht door SNS Bank Webcare »

Beste oosterhagen,

Graag reageren we op je vraag rondom spaarloon. Het is heel begrijpelijk dat er onduidelijkheid rondom dit onderwerp ontstaat, vandaar dat wij het graag toelichten.

Door de overheid is besloten om de spaarloonregeling per 1 januari 2012 te beëindigen. Dit betekent dat officieel tot 31 december 2011 op een spaarloonrekening gestort moet kunnen worden door werkgevers.

Hier komen echter verschillende aspecten bij kijken. Zo moet een werknemer wel in bezit zijn van een spaarloonrekening. Wanneer dit niet het geval is, moet deze nog worden aangevraagd. Deze aanvraag moet op tijd verwerkt kunnen worden, zodat de SNS Bank het rekeningnummer weer op tijd kan doorgeven aan de werkgever. De werkgever is namelijk degene die de storting doet door het bedrag in te houden op het loon. De werkgever heeft het nummer dus nodig voor de salarisadministratie.

De salariëring gebeurt bij elke werkgever anders. Sommige betalen per maand, sommige per vier weken, sommige aan het begin van de maand, sommige aan het eind. In sommige gevallen wordt het salaris van december ook extra vroeg verwerkt. Om deze reden is het belangrijk dat het rekeningnummer van het spaarloon tijdig bij de werkgever is. De meeste werkgevers hebben het spaarloonrekeningnummer al eind november nodig. Er zijn zelfs werkgevers die de gegevens nu al graag hadden willen hebben - en dus hadden gewild dat SNS Bank nog eerder was gestopt met het verschaffen van spaarloonrekeningen.

Normaal gesproken duurt de verwerking van een spaarloonrekening ongeveer een week. Gezien de enorme toeloop in aanvragen - die ook de banken overvalt - ligt de verwerkingstijd nu op ruim twee weken. Voor SNS Bank is het belangrijk om te voldoen aan de wens van werkgevers om de spaarloonrekeningnummers op tijd binnen te hebben, zodat zij hun personeel weer tijdig kunnen uitbetalen. SNS Bank kan hieraan voldoen als de aanvragen binnen zijn vóór 15 november 2011. Vandaar dat voor deze datum is gekozen.

We hopen dat dit antwoord verheldering biedt.

Met vriendelijke groet,

SNS Bank Webcare
Marcella

svdmeer
Berichten: 222
Lid geworden op: 23 jun 2006 13:25

Re: SNS spaarloon kan niet meer ...

Ongelezen bericht door svdmeer »

Mooi dat de banken niet meewerken aan de praktijken van spaarloonprofiteurs.

Gerborgh
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jun 2006 18:02

Re: SNS spaarloon kan niet meer ...

Ongelezen bericht door Gerborgh »

Beste SNS Webcare team,

Alhoewel ik de opstelling van SNS Bank begrijp, spiegelt u feitelijke onjuistheden voor en stelt het klantbelang niet centraal. Daarvoor zou u zich moeten schamen.
Door de overheid is besloten om de spaarloonregeling per 1 januari 2012 te beëindigen. Dit betekent dat officieel tot 31 december 2011 op een spaarloonrekening gestort moet kunnen worden door werkgevers.
De overheid heeft nog NIETS besloten. Het stopzetten van de spaarloonregeling heeft op dit moment nog steeds de status van belastingplan. Er is pas sprake van een besluit als de Tweede en Eerste Kamer akkoord zijn met het plan. U bent dus voorbarig met de door u opgelegde klantenstop. Het zou u sieren als u in ieder geval totdat er sprake is van een besluit, nieuwe klanten gewoon blijft accepteren. In veel gevallen zal u daartoe ook verplicht zijn conform de overeenkomst die u bent aangegaan met de werkgever. Van eenzijdige opzegging van een overeenkomst zonder geldige reden kan geen sprake zijn! Die reden is er niet nu er geen besluit maar slechts een voorstel aan ten grondslag ligt!
Deze aanvraag moet op tijd verwerkt kunnen worden, zodat de SNS Bank het rekeningnummer weer op tijd kan doorgeven aan de werkgever. De werkgever is namelijk degene die de storting doet door het bedrag in te houden op het loon. De werkgever heeft het nummer dus nodig voor de salarisadministratie.
Ook hier buigt u de werkelijkheid: een werkgever mag van het salaris een inhouding doen en deze reserveren totdat de spaarloonrekening van de werknemer is geopend.
We hopen dat dit antwoord verheldering biedt.
Jazeker, een hele verheldering. Namelijk dat werknemers waarvan de werkgever een spaarloonovereenkomst heeft met uw bank, gewoon een spaarloonrekening kunnen aanvragen en u deze naar behoren dient af te handelen. Indien u dat weigert op basis van de door u aangedragen oneigenlijke argumenten, dan staat de werknemer in mijn ogen een eenvoudige optie open: uw bank aansprakelijk stellen voor de financiële schade die geleden worden door uw weigerachtige houding!

SNS Bank Webcare
verified
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 okt 2010 10:39
Contacteer:

Re: SNS spaarloon kan niet meer ...

Ongelezen bericht door SNS Bank Webcare »

Beste heer, mevrouw Gerborgh,

Dank voor uw reactie. We hebben in onze voorgaande post geprobeerd zo goed en zo volledig mogelijk antwoord te geven op de vragen in dit topic. Het was uiteraard geenzins de bedoeling een verkeerde indruk te wekken, maar de zinsnede 'de overheid heeft besloten' was inderdaad feitelijk niet correct. Dat had moeten zijn, 'door de 2e kamer is aangenomen'.

Met betrekking tot de inhoud; spaarloon is een fiscale spaarregeling. Waarbij voldaan moet worden aan fiscale vereisten. Dat betekent dat we uitvoeringstechnisch niet anders kunnen dan de aanvraagstroom op een gegeven moment stopzetten. Om gebruik te maken van de spaarloonfaciliteit moet de werkgever nog dit jaar het bedrag op het loon inhouden en storten op de spaarloonrekening. Dus moet hij bij het overmaken van de salarissen de juiste gegevens hebben. En omdat in het salaris in december vaak extra componenten zitten, heeft de werkgever die gegevens nog eerder nodig dan in andere maanden.

Als wordt aangegeven dat deze faciliteit nog tot 31 december bestaat, lopen praktijk en theorie dus uit de pas. In de praktijk kan het niet anders dan dat de aanvragen eerder moeten worden ingediend dan dat de uitbetaling van salaris plaatsvindt. Een uiterste aanvraagdatum is dan ook onvermijdelijk. Wij hebben die uiterste aanvraagdatum, in overleg op 15 november gesteld omdat de gegevens veelal op 1 december door ons moeten worden aangeleverd. Gezien de zeer grote aantallen aanvragen voor spaarloon in de afgelopen weken kan SNS Bank deze afspraken alleen nakomen door na 14 november geen nieuwe aanvragen meer te accepteren. Alleen zo kunnen we garanderen dat alle relevante informatie op tijd kan worden aangeleverd bij de werkgevers.

Overigens geldt deze toelichting op de spaarloonregeling niet voor die mensen nu die al deelnemen aan de spaarloonregeling. Zij kunnen voor zover ze het maximaal toegestane bedrag van 613,- euro nog niet gespaard hebben, bij hun werkgever aangeven dat ze alsnog maximaal gebruik willen maken van de regeling.

We hopen dat deze toelichting alsnog wat meer duidelijkheid geeft.

Met vriendelijke groet,

Mariella
SNS Bank Webcare

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: SNS spaarloon kan niet meer ...

Ongelezen bericht door bprosman »

uw bank aansprakelijk stellen voor de financiële schade die geleden worden door uw weigerachtige houding!
:D Dus als je nu pas onder je steen vandaan komt en er achter komt dat je niet deelnam aan een spaarloonregeling die voor zover ik weet, al minstens 17 jaar bestaat , nu nog even "op het scheiden van de markt" wil profiteren is dat de fout van de bank als dat niet kan :D

Gerborgh
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jun 2006 18:02

Re: SNS spaarloon kan niet meer ...

Ongelezen bericht door Gerborgh »

Beste SNS Bank Webcare,
Het was uiteraard geenzins de bedoeling een verkeerde indruk te wekken, maar de zinsnede 'de overheid heeft besloten' was inderdaad feitelijk niet correct. Dat had moeten zijn, 'door de 2e kamer is aangenomen'.
Jammer, want zelfs dát is feitelijk niet correct. U schreef uw initiële bericht immers op 17 november terwijl de Tweede Kamer pas op 21 november het Belastingplan 2012 heeft aangenomen.

Uiteraard snap ik dat het openen van een spaarloonrekening voor uw bank absoluut niet lucratief (meer) is, nu rekeninghouders het saldo vanaf 2012 ook direct kunnen opnemen. De kosten voor het openen van een rekening verdient u daarmee niet meer terug. De keuze die SNS Bank maakt begrijp ik dan ook wel. Maar wees daarover dan ook gewoon eerlijk: verschuil u niet achter het excuus dat de bank geen rekeningen meer opent omdat de werkgever anders mogelijk zijn salarisbetaling niet correct kan uitvoeren. U weet immers ook dat de werkgever het spaarloonbedrag kan reserveren en op een later tijdstip, als de bank de rekening geopend heeft, alsnog kan overboeken op de rekening. Zeg gewoon eerlijk: "we doen het niet meer" in plaats van "we kunnen niet anders". Kan niet ligt op het kerkhof. Wil niet ligt ernaast...

De tijd dat de consument zich voor de gek laat houden door de bank is voorbij. Ik hoop dat SNS Bank zich dat realiseert. Wees eerlijk. Dat is alles wat de consument aan u vraagt...

Sandera
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2011 11:01

Re: SNS spaarloon kan niet meer ...

Ongelezen bericht door Sandera »

Ik heb het opgegeven bij de SNS Bank. Vele jaren mijn financiële zaken bij deze bank ondergebracht. Echter, door verschillende zaken, niet netjes opgelost door SNS, besloten om elders te bankieren. Bij SNS is men klantvriendelijk zolang me binnen de kaders blijft. Zodra er ietsje meer inzet wordt verlangd krijg je niet thuis. Dat bewijst deze spaarloonregeling wel weer. Ik vraag mij af wie nu wie nodig heeft? Na 1 januari zullen heeeeel veel mensen hun spaarloon opnemen. Wie heeft in deze zware tijden het geld niet hard nodig? SNS Bank zal door hun starre houding zeker heel veel klanten verliezen. Hadden beter wat flexibeler kunnen zijn, wellicht waren dan meer arbeidsplaatsen behouden gebleven. De klanten betalen tenslotte voor de diensten die SNS levert. Ook ik kwam er te laat achter dat je door deze regeling een mooi centje kon verdienen. Bij SNS hoef je dan echt niet aan te kloppen. Overige banken nemen tot en met 30 !!!! november aanvragen in behandeling.

Figaro
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2011 13:51

Re: SNS spaarloon kan niet meer ...

Ongelezen bericht door Figaro »

Vreemde is wel dat ik afgelopen dinsdag een brief binnen krijg of ik nog snel even mee wil doen met een renterekening van de SNS regiobank voor 1 januari.
Dat kan dus nog wel

Figaro

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: SNS spaarloon kan niet meer ...

Ongelezen bericht door Noble »

oosterhagen schreef: Wie runt dit land nu?
Dat zijn de bestuurders/ministers aan wie de burgers de macht hebben gegeven.

En waarvan de burgers het teveel moeite vinden
om het weer terug te pakken omdat alles MIS gaat.

Gesloten