LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Tony S
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 sep 2006 13:10

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door Tony S »

Internet Spaarrekening nu:

4.50 % *


Amsterdam Trade Bank N.V. (ATB) is een snel groeiende bank die al jaren één van de hoogste rentetarieven voor spaarders aanbiedt.

De Amsterdam Trade Bank biedt u nu ook u het gemak van Internetsparen tegen een zeer hoge rente. Met de ATB Internet Spaarrekening kunt u snel en eenvoudig overboeken naar uw tegenrekening. Daarnaast heeft u altijd een actueel overzicht van uw saldo en mutaties.

Ontdek uw voordeel bij Amsterdam Trade Bank!
U ontvangt bij ons een zeer hoge spaarrente: 4,50% * (jaarlijkse bijschrijving)
Er zijn geen beperkende voorwaarden aan de Internet Spaarrekening verbonden.
Er is geen minimuminleg.
Uw saldo is dagelijks opvraagbaar (24 uur per dag, 7 dagen per week).
Internetbankieren is gratis.
Op de ATB Internet Spaarrekening is het Depositogarantiestelsel van De Nederlandsche Bank (voormalige CGR) van toepassing.

Baskruit
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:11

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door Baskruit »

Asjemenou. Die credit europerekening te vroeg aangevraagd. De aanvraag voor de ATbank gelijk uitgeprint. :D

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door Inter »

Er is weer een nieuwe hoogste rente....... 4,50% bij AT Bank. Het gaat om een internetspaarrekening.

http://www.e-rente.nl/Spaarrekening.htm
Ik heb al een Deposito AT Bank voor 4.2%

Wel balen dat deze nog niet is afgelopen nu het (tijdelijk) 4.50% is en dat de Deposito 4.65% is geworden.


En wat belachelijk dat de Credit Europe Bank alleen voor nieuwe rekeninghouders 4,25% geeft Alleen al een reden om mijn geld weer naar de AT Bank te gaan overmaken.

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door Flipipo »

Ik zit al jaren bij AT bank en kan je garanteren dat ik nog niet echt onder gezeten heb met rente! Steeds de hoogste of een van hoogste en inderdaad 4,5% op dit moment! Kan ook wel kloppen gezien marktrente gestegen is afgelopen periode. Wat dat betreft heb ik goede keuze gemaakt en al een tijd niet meer gewisseld van de bank.. sparen bij AT en nu betaalrekening bij DSB bank waar ze ook rente op vergoeden! Gouden tijden hoop ik ha

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door Inter »

Ik heb de AT Bank al vanaf het begin toen het nog meer dan 5% was .
Wat ik merk dat ze altijd eerst naar andere kijken voor ze gaan wijzigen.

Zo ook bij Credit Europe al tijdje voor Deposito`s 4.35%(2jaar) geeft en pas 4 % voor spaarrekening.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door Jonjo »

Wat denken jullie ervan als we ons spaartegoed even opvragen. Even cash thuis of elders onderbrengen dan even in de wachtkamer en dan procenten meer gaan vangen. Het .....dierte zal dan in grote problemen gaan komen. Niet zij zijn de baas al denken ze dat wel, WIJ ZIJN MET ELKAAR veel machtiger.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door Noble »

Niet zij zijn de baas al denken ze dat wel, WIJ ZIJN MET ELKAAR veel machtiger.
JAAAAAAAA.. ik doe mee....

gelukkig... er zijn nog troepen paraat...

:x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x

juuldijk
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 jun 2007 12:07

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door juuldijk »

Wij als spaarders kunnen maar op één manier laten zien dat wij de macht hebben. Door te belonen en straffen. AT Bank biedt de hoogste rente, dus masaal overstappen naar AT Bank. Stel AT Bank verlaagd weer naar bijv. 3,6% dan stappen wij allemaal weer over naar een andere bank.

Het tijdelijk lokken van spaarders laten ze dan wel uit hun hoofd want dat geeft veel te veel administratie. Banken weten nu als ze tijdelijk een hoge rente bieden dat meer dan 80% van de spaarders blijft bij een renteverlaging.

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door Peter-O »

@ juuldijk
Door te belonen en straffen
ja, daar ben ik helemaal voor.
En doe ik ook al, heb dus een paar rekeningen met oa DSB (alleen betaal-rekening, niks anders van ze)

DSB geeft het goede voorbeeld met maximale rente vergoeding op de gewone!!! salaris-rekening.

dus gaat alles nu... via DSB

en kijk, voor een paar "tiende" bv 3.5 ipv 3.6 verschil gooi ik niet over, maar wordt verschil te groot?? hop... naar de andere....

juuldijk
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 jun 2007 12:07

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door juuldijk »

Ik zou zeggen rekeningen openen bij de huidige topvijf qua spaarrente, en vervolgens gaan wij rekening-hoppen. Gaan ze de rente verlagen, het hele bedrag wegboeken en naar de volgende. Een groot nadeel is natuurlijk dat je zelf ook het overzicht kwijt raakt, maar het kan lonend zijn.

guus100
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jun 2007 13:12

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door guus100 »

Het lijkt een oplossing, maar......
Als ik een bepaald jaar bij een bank zit en vervolgens nog vier andere banken in hetzelfde jaar, ben ik het overzicht verloren wat betreft mijn rentetegoeden. Daarnaast is telkens het geld ook nog enkele dagen onderweg van rekening naar rekening (via een tussenrekening), hetgeen geen rente geeft.

Baskruit
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:11

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door Baskruit »

Wat Peter-O ook zei: Voor een tiende zou ik niet overstappen maar met een substantieel verschil in rente, worden de pakweg twee dagen verlies die je nodig hebt om over te boeken meer dan gecompenseerd.

Wat betreft het eventueel verliezen van het overzicht... Dat is iets wat ieder voor zichzelf maar moet afwegen. Zelf heb ik er geen problemen mee.

gozik
Berichten: 120
Lid geworden op: 17 mei 2006 17:02

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door gozik »

Waarschuwing;

De DSB bank gaat naast de internet spaarrekening ook internet bankieren aanbieden,
je krijgt dan wel reclame voor hypotheken die vrij duur zijn, lage rente, maar die aflos en verzekering... die zijn zo duur en helaas niet aftrekbaar, zodat je vaak bruto goedkoper en netto duurder uit bent!
Dus minder rente is minder belastingvoordeel en verzekering en aflos, en administratie kosten, jammer!

Verder word je gebeld voor leningen!
Wat moet je hiermee, ik heb geld genoeg, en gelukkig woon ik nu in Rusland, anders waren ze door blijven gaan!

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Laatst gewijzigd door Marco Polo op 09 jul 2007 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door SJZ »

en kijk, voor een paar "tiende" bv 3.5 ipv 3.6 verschil gooi ik niet over, maar wordt verschil te groot?? hop... naar de andere....
Dus zit je nu ook voor 4,5% bij de AT Bank?

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door sprokkel »

Vorige week mijn aanvraag ATbank op de post gedaan, ik stap over van argenta naar de atbank en laat op de argenta bank een klein bedrag staan, zodat ik makelijker mijn geld kan overzetten, en dan weer wachten op de volgende zet van één van de banken.

juuldijk
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 jun 2007 12:07

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door juuldijk »

De banken houden zich traditioneel rustig in de maanden juli en augustus. Als in Europa de rente hoog blijft zullen er nog wel enkele banken richting 4,5% of hoger gaan.

Warrie
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 jun 2006 01:32

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door Warrie »

Vorige week mijn aanvraag ATbank op de post gedaan, ik stap over van argenta naar de atbank en laat op de argenta bank een klein bedrag staan, zodat ik makelijker mijn geld kan overzetten, en dan weer wachten op de volgende zet van één van de banken.
Ik ben hetzelfde aan het doen. Ik heb ook een betaal- en spaarrekening van Argenta die ik aanhoud. 0.85% verschil is flink tov argenta. Als argenta nu ook flink omhoog gaat, wat best zou kunnen al hebben ze nog nooit zon grote verhoging gedaan kan ik makkelijk weer spaargeld naar de argentaspaarrekening overmaken.

Ik merk dat die spaardepositos niet echt aantrekkelijk zijn. 2 jaar vast krijg je 4.65% elk jaar maar pas na 2 jaar uitgekeerd terwijl je bij een gewone internetrekening bij AT 4.5% elk jaar krijgt en dus (door rente over rente) effectief 3.6% krijgt na 2 jaar. Yippie 2 jaar niet aan je geld komen en maar 10 euro (bij 20.000 euro deposito) extra per jaar tov een internetrekening.

Met de stijgende rentes de laatste jaren moet je wel erg pessimistisch zijn over de komende 2 jaar wil je een deposito bij hun openen.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door Inter »

Ik merk dat die spaardepositos niet echt aantrekkelijk zijn. 2 jaar vast krijg je 4.65% elk jaar maar pas na 2 jaar uitgekeerd terwijl je bij een gewone internetrekening bij AT 4.5% elk jaar krijgt en dus (door rente over rente) effectief 3.6% krijgt na 2 jaar.
De rente op een 2 jaars spaardeposito wordt hier inderdaad over 2 jaar uitgekeerd en is niet gelijk beschikbaar.
Je krijgt wel gewoon 4.65% per jaar op het ingelegde bedrag maar geen rente op rente.

Anders even informeren want dan zal het wel heel vreemd zijn.
Laatst gewijzigd door Inter op 18 jul 2007 21:27, 4 keer totaal gewijzigd.

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door Inter »

Ik wacht nu al 2 weken bij de ATBank .
Verder is het ook een beetje vreemd dat je alles opnieuw (zelfs kopie Identiteitsbewijs) moet doen als je een spaarder bent.
Bij de AK Bank kon ik toen zo een online formulier uit printen en op sturen .
Maar overigens verder geen problemen met deze bank.

Gesloten