LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

AK bank nooit een reactie gehad op m'n inschrijfformulier. Wel later een mailing voor hun klanten (wat ik dus eigenlijk niet ben omdat ik geen rekening nummer van hun gehad heb) 8)

Hopen maar dat ze bij de AT Bank meer behoefte hebben aan klanten.

guus100
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jun 2007 13:12

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door guus100 »

AT Bank geeft 4,5%. Volgens mij hebben zij het er erg druk mee, want ook mijn aanvraag is lang onderweg geweest. Nu heb ik een bedrag gestort en zou ik een email krijgen zodra ze een rekeningnummer toegekend hebben, maar nog steeds niet ontvangen.

Argenta heeft gisteren zij spaarente verhogd met..................0,1% naar 3,75%. Ik moet zeggen dat is erg weinig. Als je de rente gaat verhogen, verhoog het dan ook echt. Argenta moet toch minimaal op 4% gaan zitten nu.

STURKY
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mei 2006 19:18

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door STURKY »

Ik heb vrijdag een email ontvangen met instructies. Daarna Heb ik gelijk een klein bedrag overgemaakt. Vanmorgen al kreeg ik de bevestiging daarvan. Tevens heb ik nu een rekeningnummer gekregen. Het wachtwoord zal over enkele dagen toegestuurd worden per post waarna ik hopelijk kan inloggen.

Je krijgt overigens geen eigen 9cijferig rekeningnummer dut je moet overmaken t.n.v. ATB BANK met als omschrijving je ''rekeningnummer(6 cijferig). Ben benieuwd
Laatst gewijzigd door STURKY op 23 jul 2007 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Baskruit
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:11

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door Baskruit »

Je krijgt overigens geen eigen 9cijferig rekeningnummer dut je moet overmaken t.n.v. ATB BANK met als omschrijving je ''rekeningnummer(5 cijferig). Ben benieuwd
Blijft een maffe constructie maar hadden ze ook al voor hun papieren spaarrekening. Het werkt zullen we maar zeggen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door D1RK »

Als ik naar de bank zelf geld moet storten onder vermelding spaarrekening 12345 is dit een extra kans op fouten,
ik schrijf wel eens erg slordig, en hun leesfouten of overtype fouten!

Dus waar gaat het geld naar toe als het fout gaat, en hoe los je dat op?

Ik zou hier niet graag willen werken, gezien de mogelijke problemen en lastige uitzoeken, ze lopen met dit systeem wel 30 jaar opachter!

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door sprokkel »

Vreemd, ik heb vorige week ook mijn gegevens van de AT bank ontvangen en heb gewoon een 9 cijferig banknummer.
Alleen de eerste storting heeft een kort nummer, voor het activeren van je rekening nummer.
Laatst gewijzigd door sprokkel op 23 jul 2007 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.

STURKY
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mei 2006 19:18

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door STURKY »

Blijft een maffe constructie maar hadden ze ook al voor hun papieren spaarrekening. Het werkt zullen we maar zeggen.
Dat had je vroeger zelfs bij het grote robeco(Roparco)

STURKY
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mei 2006 19:18

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door STURKY »

Vreemd, ik heb vorige week ook mijn gegevens van de AT bank ontvangen en heb gewoon een 9 cijferig banknummer.
Alleen de eerste storting heeft een kort nummer, voor het activeren van je rekening nummer
.

Dus jij hebt het wachtwoord al thuisgestuurd gekregen? In de mail van de eerste stortingsbevestiging staat dat vervolgstortingen ook dienen plaats te vinden op het rekeningnummer van ATB (eindigt op 046) met als omschrijving je 6! cijferig rekeningnummer

STURKY
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mei 2006 19:18

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door STURKY »

Als ik naar de bank zelf geld moet storten onder vermelding spaarrekening 12345 is dit een extra kans op fouten,
ik schrijf wel eens erg slordig, en hun leesfouten of overtype fouten
Dit is een internetspaarrekening :lol: Of bedoel je dat je een ander, bijna onleesbaar lettertype gebruikt :cry:

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door sprokkel »

Dus jij hebt het wachtwoord al thuisgestuurd gekregen? In de mail van de eerste stortingsbevestiging staat dat vervolgstortingen ook dienen plaats te vinden op het rekeningnummer van ATB (eindigt op 046) met als omschrijving je 6! cijferig rekeningnummer
Ik kreeg een email met een omlijnd kader, daar stond met rode letters vermeld dat ik het 9 cijferige banknummer moest gebruiken voor de vervolg stortingen.
Dus je zou je email nog maar eens goed moeten lezen vermoed ik.

STURKY
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mei 2006 19:18

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door STURKY »

Ik kreeg een email met een omlijnd kader, daar stond met rode letters vermeld dat ik het 9 cijferige banknummer moest gebruiken voor de vervolg stortingen.
Dus je zou je email nog maar eens goed moeten lezen vermoed ik
Heb je deze keer wel goed gelezen? dat 9 cijferige banknummer is t.n.v. ATB! en niet op naam van JOU :D .

Lees alsjeblieft eerst de posts goed door aub voordat je dingen gaat roepen
Laatst gewijzigd door STURKY op 23 jul 2007 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door sprokkel »

Heb je deze keer wel goed gelezen? dat 9 cijferige banknummer is t.n.v. ATB! en niet op naam van JOU .

Lees alsjeblieft eerst de posts goed door aub voordat je je dingen gaat roepen
Je hebt gelijk, stom van me heb ik de laatste tijd wel meer last van.
:oops:

STURKY
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 mei 2006 19:18

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door STURKY »

Je hebt gelijk, stom van me heb ik de laatste tijd wel meer last van.
Sorry voor mijn heftige reactie maar ik werd een beetje ongerust toen ik jou mail las dat jij wel een eigen 9 cijferig nummer zou hebben. :oops:

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door sprokkel »

Sorry voor mijn heftige reactie maar ik werd een beetje ongerust toen ik jou mail las dat jij wel een eigen 9 cijferig nummer zou hebben
Ik vond er niks heftigs aan hoor ik ben wel wat gewend.
:lol:

sidonia
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 okt 2006 15:16

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door sidonia »

Op 6 juli verstuurd op heden nog niets vernomen. Al 2x naar de ATB gebeld vandaag kreeg ik te horen dat al onze gegevens niet zijn aangekomen? Dus maar weer opnieuw verzenden. Wij zijn benieuwd?

sidonia
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 okt 2006 15:16

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door sidonia »

Klopt het bij een faillissement wanneer je een en/of rekening opent je verzekerd bent voor twee maal 20.000 euro?

Baskruit
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:11

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door Baskruit »

Haha, ik heb vandaag bericht gehad van de ATbank met betrekking tot mijn aangevraagde internetspaarrekening.

Ik schijn vergeten te zijn de aanvraag te ondertekenen. :D

Eigen schuld, dikke bult. Dat gaat dus nog wat langer duren.

sidonia
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 okt 2006 15:16

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door sidonia »

Baskruit, hoelang is jou aanvraag onderweg geweest?
Want dan heb ik misschien nog de hoop dat mijn papieren boven water komen en de hele handel niet opnieuw hoeft te verzenden.
Vind het ook wel een vreemd gevoel dat je persoonlijke gevens onvindbaar zijn.

Baskruit
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:11

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door Baskruit »

Ik weet het niet meer op de dag precies maar toch meer dan twee weken geleden. Ik heb de rekening volgens mij nog in de eerste week van juli aangevraagd.

MAXIEM

Re: Sparen: Banken lokken spaarders met tijdelijke hoge rente

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag sidonia,

Zoals jij het stelt klopt dat als de bank onder toezicht staat van de Nederlandse Bank. Bovendien is het zo dat over de volgende 20.000 euro 90% wordt uitgekeerd, dus in jouw geval bij een en/of rekening 2 keer 90%. :D

Vriendelijke groet, Maxiem.

Gesloten