LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spoofing bij ABN AMRO Bank n.v.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
mick faber
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2020 19:02

Spoofing bij ABN AMRO Bank n.v.

Ongelezen bericht door mick faber »

Ik ben slachtoffer geworden van Spoofing en heb hele slechte ervaring van hoe ABN AMRO hiermee omgaat.
Dit heb ik uitgebreid digitaal gedocumenteerd. inclusief Politieaangifte e.d.
Ik dacht dit aan Radar toe te sturen omdat dit gisteren in het TV programma is behandeld.
Maar waar kan ik dit kwijt?
En heeft het überhaupt zin?

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Spoofing bij ABN AMRO Bank n.v.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat verwacht je van Radar dan? Die gaan echt niets voor je doen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Spoofing bij ABN AMRO Bank n.v.

Ongelezen bericht door berndv »

Ik zou zo ook niet weten wat radar hier verder nog mee moet. Wellicht kunt u meer info vinden in het artikel hierover op de site:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... mpensatie/
Slachtoffer van spoofing?
Wie slachtoffer is geworden van spoofing kan contact opnemen met lotgenoten via Stichting Gedupeerden Internet Bankrekening Oplichting (GIBO). Zij houden via nieuwsbrieven contact met slachtoffers van spoofing. Ook zijn ze aan het kijken of ze een rechtszaak kunnen voeren tegen de banken om toch vergoeding af te dwingen.
mick faber schreef:
10 nov 2020 19:23
heb hele slechte ervaring van hoe ABN AMRO hiermee omgaat.
Hoe bedoelt u dat precies? Uw bank vergoed uw schade niet? Zoals ik het lees is dat op zich ook normaal. De bank staat hier namelijk volledig buiten, dus ik zou ook zo niet weten waarom de bank uw schade zou moeten vergoeden, omdat iemand zich voordoet als medewerker van de bank. Dan kunt u de telecomprovider ook gaan aanschrijven, want die hebben het telefoontje met vals nummer id doorgelaten op hun netwerk en naar uw telefoon gerouteerd.

Het zijn natuurijk heel vervelende situaties, maar aan de andere kant is het de afgelopen maanden ook al veelvuldig in het nieuws geweest, maar zelfs zonder die nieuwsberichten, er wordt al jaren gewaarschuwd voor dergelijke praktijken. Als de bank deze kosten zou moeten vergoeden, betekent dit eigenlijk dat alle klanten van de bank opdraaien voor deze kosten, dus ook de klanten die wel oppassen met dergelijke acties.

Gesloten