LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] storing geldautomaat toch afschrijving geld

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
handywomen
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mei 2006 16:57

Re: storing geldautomaat toch afschrijving geld

Ongelezen bericht door handywomen »

Martina,mogelijk een werkneemster bij ABNAMRO, of een belang in aandelen, om deze bank zo te verdedigen.

Martina M.M.
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2006 18:21

Re: storing geldautomaat toch afschrijving geld

Ongelezen bericht door Martina M.M. »

:lol: Aandeelhouder, of een baan bij ABNAMRO? Nee, ik denk dat ik voor een baan daar te oud ben. Ik heb geen baan, helaas. :cry:
Maar ik vond het begin van het verhaal wat vreemd. 2 X bij dezelfde bank??Daar heb ik geen antwoord op gekregen. Maar ook in Spanje heb je diverse banken waar je kunt pinnen.Ik heb overigens nog nooit een recu gekregen, bij het buitenwerking zijn van een pinautomaat. Die werkt dan niet.
Ik vind het een beetje vreemd, maar; alles kan gebeuren.

Mormel
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2006 13:00

Re: storing geldautomaat toch afschrijving geld

Ongelezen bericht door Mormel »

"Klacht gemaakt bij de ABN AMRO. Maar nu is hun stand punt dat het niet hun fout is en ze hier niets aan kunnen doen ondanks dat ik kan aan tonen dat ik geen geld heb gekregen "

Naar mijn mening heeft ABN AMRO wel degelijk de taak om dit probleem op te lossen.De klant vertrouwt zijn geld toe aan de ABN AMRO en betaald daar ook voor. Het is dus niet de bedoeling dat andere banken lekker je rekening kunnen gaan plunderen. Nu kunnen er bedragen worden afgeschreven, bijv meerdere transacties in een week ofzo. Hoe wilje ooit kunnen aantonen dat jij dat niet hebt gepind?

ABN AMRO kan dus niet garanderen dat dat niet gebeurd. En als het gebeurd zeggen dat het niet hun fout is. Dat is het dus wel. Want het is mogelijk geweest om 400,- euro van de rekening van de klant te halen , terwijl de klant zelf geen geld heeft gekregen.

MAW als je een rekening bij de ABN AMRO hebt lopen , kan die geplunderd worden en zal ABN AMRO zeggen dat het hun schuld niet is, en ben je je geld kwijt!

Martina M.M.
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2006 18:21

Re: storing geldautomaat toch afschrijving geld

Ongelezen bericht door Martina M.M. »

Hallo Mormel,

In deze zaak kun en mag je niet de zwarte Piet bij ABNAMRO leggen. Hij heeft niet bij die bank gepind, maar bij een Spaanse bank. Het is geweldig dat je met je pinpas ook in het buitenland kunt pinnen, maar waar ter wereld je ook pint, de ABN heeft daar niets over te zeggen.
Dat hij zo dom is geweest 2 X bij die bank te pinnen, ligt niet bij de ABN maar bij hemzelf.
Uiteindelijk zal het wel goed komen, maar dat duurt vaak een tijd.Het lijkt mij dat hier te makkelijk de schuld bij je eigen bank wordt gelegd, hoe dan ook,lees eerst de, helaas, kleine lettertjes.

Mormel
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2006 13:00

Re: storing geldautomaat toch afschrijving geld

Ongelezen bericht door Mormel »

Beste Martina M M,

Als buitenlandse banken geld van je rekening kunnen halen, ligt een deel van de schuld wel bij ABN AMRO.

maar goed, daar kunnen we een verschil van mening over hebben.

Verder vind ik het niet per definitie dom wanneer iemand een 2de keer pint na een mislukte eerste poging. Ik heb aardig wat gereisd, ook door Afrika. Daar kwam het met regelmaat voor dat een pin automaat niet bij poging 1 geld gaf. Dit had mn met de verbindingslijnen te maken.

En inderdaad dan probeerde je het gewoon nog een keer.....zeker wanneer er maar 1 automaat in een dorpje/stadje was.

En daar is nooit wat mis gegaan.


Maar wat mij zorgen baart is het feit dat er geld van je rekening afgeschreven kan worden door banken, zonder dat jezelf geld hebt opgenomen. Wat dus betekent dat je geld niet/nooit veilig op je rekening staat.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: storing geldautomaat toch afschrijving geld

Ongelezen bericht door roro25 »

denk dat het handig als de werking van een geldautomaat wordt uitgelegd.

Wanneer men pint wordt er een verbinding gelegd tussen de automaat en interpay. Op het moment dat er gecontroleerd is of er voldoende saldo is dan gaat de automaat over tot betalen. Het blijven machines dus er kan wat misgaan. BV als degene die de biljetten in de automaat vult ze er niet goed instopt.Dan kunnen er biljetten in vast zitten en kan er geen geld uit worden gegeven. Op dat moment is er al akkoord en is het bedrag reeds van de rekening afgeschreven. Soms heeft de automaat zelf niet door dat er een storing is en blijft gewoon in werking terwijl hij geen geld uit kan geven. En ja op deze manier komt het voor dat er geld van de rekening wordt afgeschreven en niet wodt uitgegeven. In dit geval kan dus ABN Amro er neits aan doen. De automaten worden geserviced door de bank in het buitenland en daar is de ABN Amro van afhankelijk. En zij moeten ook wachten op resultaat van de automaat of er geld dan wel niet is uitgegeven. En vooruit betalen doet de bank vanuit fraudeoogunt waarschijnlijk niet.
Ik vind het zo makkelijk dat er zo geoordeeld wordt omdat mensen de achterliggende gedachte niet weten.
En ja ik vind het ook dom als je 2 maal achter elkaar bij dezelfde automaat pint als het de eerste keer niet lukt. Maar goed das persoonljk...

Mormel
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2006 13:00

Re: storing geldautomaat toch afschrijving geld

Ongelezen bericht door Mormel »

Beste Roro,

Het overgrote deel van de Nederlandse bevolking zal inderdaad niet op de hoogte zijn van de exacte werking van een geldautomaat.....en dus ook niet van de makken die deze geldautomaten kunnen hebben.

Ik heb dit dan ook in geen enkele folder van onze oh zo betrouwbare banken gelezen.
Het lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat de ABN AMRO gewoon voor de kosten opdraaid, gezien de jongeman heeft kunnen laten zien dat de transacties niet succesvol waren. Zeker wanneer onder het bankvolk gewoon bekend is dat die automaten fouten maken.

Lijkt me ook eens handig om de klanten in te lichten over de onbetrouwbaarheid van automaten......

Martina M.M.
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 sep 2006 18:21

Re: storing geldautomaat toch afschrijving geld

Ongelezen bericht door Martina M.M. »

Geldautomaten zijn niet in beheer van de banken. Deze automaten worden door een geldtransportdienst, Geldnet, Brincks etc. gevuld en onderhouden. D.w.z. dat je nooit de bank verantwoordelijk kunt stellen, zeker niet in het buitenland. Heb geen idee wie daar de automaten verzorgen.
Het gaat dus om,b.v. Interpay! Zij zijn verantwoordelijk voor transacties, namens de banken.
Waarom steeds weer iets of iemand de zwarte Piet toespelen, zelf goed opletten wat je doet. Ik zou in dit geval zeker naar de bank zijn gegaan waarvan de automaat niet goed werkt.
Is die verderop, misschien in een andere stad of dorp, heb je ook weer die stad/dat dorp gezien, waar je anders misschien niet zou zijn gekomen.
En..beter oplettten.

Mormel
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 okt 2006 13:00

Re: storing geldautomaat toch afschrijving geld

Ongelezen bericht door Mormel »

Dus mijn bank kan me niet garanderen dat mijn rekening niet leeg gehaald kan worden?

Maw mijn geld, jullie geld , al ons geld staat niet veilig bij banken?

Prettig gevoel!!!!

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: storing geldautomaat toch afschrijving geld

Ongelezen bericht door roro25 »

ik geloof niet dat je de discussie helemaal goed trekt. JE rekening wordt niet leeg geplunderd. HEt duurt alleen een tijdje voor het weer aangezuiverd is.
JE moet de vergelijking maar maken met een frisdrankaoutmaat. Daar gaat soms wel geld in maar komt er geen frisdrank uit.

Probleem met dit verhaal blijft dat de bank niet een twee drie het geld kan terugboeken vanwege in eerdere reacties gegeven redenen.

Gesloten