LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] toprekening van de postbank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
alex150
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 dec 2007 22:43

toprekening van de postbank

Ongelezen bericht door alex150 »

Nieuwe spaarrekening bij de postbank
Top rekening geeft de eerste 3 maanden 4,5% rente daarna 4%, minimum inleg 20.000 euro
De pb zou de pb niet zijn als er geen verborgen trucs zouden zijn.
Zo kost het ze 5 dagen om van je giro rekening op deze spaar rekening te muteren.
Wie strijkt in die dagen de rente op? juist : De Postbank

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: toprekening van de postbank

Ongelezen bericht door roerganger »

En over 6 maanden nog 3,5 %, over een jaar 3%, en over twee jaar 1,5%.

Dat weet je toch van de Postbank?

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: toprekening van de postbank

Ongelezen bericht door Consumentt »

Zowieso mosterd na de maaltijd. Bosjes klanten zijn al weg vanwege de vele publiciteit over lage rente bij de grote banken.
En dan ook nog beperkende voorwaarden en gezever met wisselde rente

dees
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 sep 2005 19:47

Re: toprekening van de postbank

Ongelezen bericht door dees »

Hoi Alex,
En waar kan ik deze top rekening dan vinden.
Heb bij mijn postbank niks gevonden.
Wel toevallig vandaag een spaarrekening geopend bij een andere bank. :D

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: toprekening van de postbank

Ongelezen bericht door kweenie »

Zoiets hadden ze jaren geleden ook. Een rekening voor als je veel inkomen of veel geld had. Die had in het begin ook een hoge rente, maar dat ging inderdaad langzaam maar zeker bergafwaarts. Dus ik heb hier ook geen vertrouwen in.

Ben trouwens wel blij dat de consumentengids tegenwoordig bij het renteoverzicht ook aangeeft hoe 'betrouwbaar' de bank is met die hoge rentes. Of ze dus vaak zulke postbank-fratsen uithalen of gewoon constant een hoge rente geven.

Warrie
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 jun 2006 01:32

Re: toprekening van de postbank

Ongelezen bericht door Warrie »

En over 6 maanden nog 3,5 %, over een jaar 3%, en over twee jaar 1,5%.

Dat weet je toch van de Postbank?
Inderdaad bij hun PLUS Rekening is de actuele stand inmiddels 0.5%. Volgend jaar moet je rente gaan betalen.

De kapitaalrekening is ook een mooie: 1.0% rente t/m een saldo van 11.250,-. Wanneer je dit bedrag bijelkaar hebt gespaard kun je met het saldo boven dit bedrag genieten van maar liefst 1.1% rente :shock:

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: toprekening van de postbank

Ongelezen bericht door particulier »

Zo top is deze rekening dus niet. Leuk dat banken iedere keer weer nieuwe spaarrekeningen verzinnen. Krijg je de eerste paar maanden een hogere rente, daarna daalt deze weer. Tegelijkertijd dalen de spaarrentes van bestaande rekeningen als ze weer iets nieuws verzinnen.

Ik zou zeggen: Kijk op dit overzicht naar rekeningen die structureel een goede rente bieden zonder al die poespas.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: toprekening van de postbank

Ongelezen bericht door roerganger »

Het niet grappige is dat de rente van mijn doorlopend krediet bij de Postbank daarentegen weer met sprongen omhoog gaat.

januari 2006: 10,2%
juni 2006: 10,6%
januari 2007:11,2%
juli 2007:11,7%

In nog geen 1 1/2 jaar tijd dus een stijging van 1 1/2 %! De rente is dus 15% hoger geworden in 1 1/2 jaar tijd. Zal in januari wel weer stijgen naar 12,2%, zodat de verhoging 20% wordt in 2 jaar tijd. Wedden?

Oplichters.

:evil:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: toprekening van de postbank

Ongelezen bericht door kweenie »

De kapitaalmarktrente is de afgelopen 1½ jaar ook flink gestegen, dus ook bv. hypotheekrentes zijn gestegen. Een stijging van 1½ procentpunt is dan niet eens zo veel, als je nagaat dat de hypotheekrentes meer dan de helft lager zijn en in die 1½ jaar ook zo ongeveer 1% zijn gestegen.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: toprekening van de postbank

Ongelezen bericht door roerganger »

Jep, maar dan zou de rente op mijn plusrekening ook hebben moeten stijgen, en dat is dus niet gebeurd.

Maar dat is dus een bekend euvel van de Postbank.

E-rente.nl
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 nov 2007 14:10

Re: toprekening van de postbank

Ongelezen bericht door E-rente.nl »

Je wil toch niet met die geneuzel met beperkingen, voorwaarden en eisen zitten als je 4.5% rente kunt krijgen op rekeningen zonder enige beperkingen. Zelfs als je niet wil internetbankieren kun je al 4.5% krijgen bij Credit Europe.

Zie Overzicht

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: toprekening van de postbank

Ongelezen bericht door Mendoza »

@Alex150

Je mag uiteraard je mening geven over de toprekening van de postbank, maar baseer dit wel even op waarheden...

De toprekening is een rekening waarbij je real-time af-en bijboekt...


dus helemaal geen 5 dagen

old no.7
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 okt 2006 12:52

Re: toprekening van de postbank

Ongelezen bericht door old no.7 »

Waarom is er over deze spaarrekening niets te vinden op de site van de Postbank ?
Het lijkt me dat de Postbank, na al die terechte kritiek, het eigenlijk van de daken moet schreeuwen: WIJ HEBBEN OOK EEN SPAARREKENING MET HOGE RENTE.

Of is deze rekening voorbehouden aan een select gezelschap klanten ?

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: toprekening van de postbank

Ongelezen bericht door Consumentt »

Waarom is er over deze spaarrekening niets te vinden op de site van de Postbank ?
Wie zit er op te wachten?
Iedereen die enigszins attent is op zijn rente heeft zijn biezen al gepakt bij de PB. En de rest slaapt verder al staat het 10x op de website of worden ze platgespamd.

RobD
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 aug 2007 11:29

Re: toprekening van de postbank

Ongelezen bericht door RobD »

Ik had al jaren een flink bedrag op een internet-spaarrekening van de Postbank staan. Nog veel meer dan gegarandeerd wordt door de Ned. Bank.
Net, ja echt, nou net vandaag heb ik het laatste deeltje van mijn spaargeld overgeheveld naar een andere bank.
En net nu lees ik over de "toprekening".
Jammer dan..., maar nu voor de Postbank hoop ik dan maar.

Gesloten