Tridos: open geen spaarrekening voor je kinderen bij Triodos

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Marike Annemijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2021 11:25

Tridos: open geen spaarrekening voor je kinderen bij Triodos

Ongelezen bericht door Marike Annemijn »

Triodos geeft mij geen inzage in de spaarrekening van de kinderen onder de claim dat ik bij hen niet bekend ben als wettelijk vertegenwoordiger. In 2019 zijn mijn ex-partner en ik gescheiden. Hij heeft mij toen aangewezen als wettelijk vertegenwoordiger bij de TRiodos bank. Sinds de eerste verhuizing heb ik alle rekeningoverzichten van de kinderen op mijn nieuwe adres ontvangen. Sinds juli 2020 woon ik op een ander adres. Doorgeven adreswijziging lukt niet. Nu voor de belastingopgave opnieuw contact gezocht.
Na een zeer lange wachttijd, krijg ik te horen dat ik geen adreswijziging kan doorgeven en ook geen inzage mag in de rekeningen van de kinderen omdat ik volgens hen niet de wettelijk vertegenwoordiger ben. Mijn ex man, met wie ik nog goed contact heb, heeft destijds alles netjes geregeld en daar ook een bevestiging van ontvangen. Dit alles maakt niets uit, ik moet via paspoort kopie en allerlei formulieren samen met mijn ex man bewijzen dat ik wettelijk vertegenwoordiger ben. Vele telefoontjes met lange wachttijden later en het versturen van de gevraagde stukken per post (!), krijg ik twee weken later alles retour gestuurd met de opmerking: de handtekening van uw ex is niet bekend bij ons en uw kopie ID klopt niet. Alles is zichtbaar op ID, heb alleen kopie er op gezet zoals altijd wordt aangeraden via programma's als Radar, om identiteitsfraude te voorkomen.

Ik wil dolgraag mijn spaarrekening beëindigen bij deze bank. Dat ik als moeder moet bewijzen dat ik wettelijk vertegenwoordiger, terwijl er iedere maand vanuit mijn rekening bedragen worden gestort, is moeilijk te begrijpen. Mijn ex heeft zowel per mail als per post bevestigd dat de wettelijke vertegenwoordiging bij mij ligt. Alsnog niet voldoende bewijs, zelfs met kopieën paspoort. Ik ben radeloos en boos. Wat een nare behandeling zo van Triodos.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Tridos: open geen spaarrekening voor je kinderen bij Triodos

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Marike Annemijn schreef:
25 mar 2021 11:51
Wat een nare behandeling zo van Triodos.
Dus omdat Triodos de privacy en rekening van uw kinderen goed beschermt moeten we er geen spaarrekening openen, want als iemand geld stort op de rekening zou de bank gewoon moeten weten dat je de wettelijk vertegenwoordiger bent.

Dit zijn altijd van die zinloze topics. Triodos erkent u dus niet dat kan best een fout zijn, maar daarna lijkt me het meer dan logische dat er een streng proces is voordat iemand toegang krijgt tot een rekening.

En juist in dit soort gevallen werkt "Kopie" op je ID verwarrend. Hierbij moet je dan ieder geval de datum verwerken en naar wie je het hebt gestuurd, de overheid heeft hier een mooie officiële app voor.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tridos: open geen spaarrekening voor je kinderen bij Triodos

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar wat heeft het beëindigen van uw spaarrekening met de rekeningen van de kinderen van doen?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tridos: open geen spaarrekening voor je kinderen bij Triodos

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hebt u een kopie van wat uw exman ontvangen heeft ook verstuurd? En wat was de reactie van Triodos daarop?
Verder lees ik geen vreemde zaken. Een handtekening moet overeenkomen als bewijs. Een ongeldig gemaakte kopie legitimatiebewijs wordt nooit geaccepteerd. En een storter van geld zegt al helemaal niets over wie de wettelijke vertegenwoordiger is van een rekeninghouder.
Even advocaat van de duivel spelend, u bent geen wettelijke vertegenwoordiger van uw kinderen en probeert uw ex man een hak te zetten. Uw nieuwe relatie helpt mee door een briefje te sturen met een namaak handtekening. Ik zeg niet dat u dit zo doet, maar dit is wel een scenario waar een bank rekening mee moet houden. En daarom zijn er procedures die gevolgd moeten worden. Die stappen moet u ondernemen om een adreswijziging te kunnen doorgeven. Tenzij Triodos genoegen neemt met de bevestiging van toendertijd.

Overigens heb ik ook 2 rekeningen voor de kinderen bij de Triodos, maar ik ben zeker niet van plan deze op te zeggen omdat u een geschil hebt.

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Tridos: open geen spaarrekening voor je kinderen bij Triodos

Ongelezen bericht door Smartje »

Bedoeld TS met wettelijk vertegenwoordiger: de uitspraak van de rechter dat u als enige het ouder het ouderlijk gezag heeft en de verzorgende ouder bent waarbij de kinderen in huis wonen.
Als dat zo is heeft U het beheer over de rekeningen van de minderjarige kinderen.
U moet uiteraard wel de stukken kunnen overleggen.
Als u die (nog) niet heeft kunt u de rekeningen blokkeren en later verdere actie ondernemen.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tridos: open geen spaarrekening voor je kinderen bij Triodos

Ongelezen bericht door witte angora »

Marike Annemijn schreef:
25 mar 2021 11:51
- de handtekening van uw ex is niet bekend bij ons en

- uw kopie ID klopt niet
Toch wel apart. Wat mankeert er aan de kopie van je ID? En hoezo is de handtekening van je ex niet bekend?

Is er een officiële regeling wat het gezag over de kinderen betreft?

Voor de goede orde: dit is een consumentenforum, we zullen je wat adviezen kunnen geven, maar meer niet. Je zou eens contact kunnen opnemen met het Juridisch Loket om te vragen hoe zij er tegen aan kijken.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Tridos: open geen spaarrekening voor je kinderen bij Triodos

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Mijn advies is om naar je rechtsbijstandverzekering, juridisch loket te gaan, of naar KIFID.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tridos: open geen spaarrekening voor je kinderen bij Triodos

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts kan beter beginnen met een correcte handtekening en kopie ID. En regelt vader dan die adreswijziging niet?

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tridos: open geen spaarrekening voor je kinderen bij Triodos

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En als iedereen dan zo welwillend is, waarom iets veranderen er zal toch ingelogd kunnen worden op die rekeningen?

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Tridos: open geen spaarrekening voor je kinderen bij Triodos

Ongelezen bericht door cherokee »

Lady1234 schreef:
25 mar 2021 22:37
En als iedereen dan zo welwillend is, waarom iets veranderen er zal toch ingelogd kunnen worden op die rekeningen?
Dat kan dus niet (meer) , daar gaat het juist om.

Thatch22
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 okt 2017 16:58
Contacteer:

Re: Tridos: open geen spaarrekening voor je kinderen bij Triodos

Ongelezen bericht door Thatch22 »

Triest dat baken dit doen, wij als gewone burger moeten ons in allerlei bochten wringen, om te bewijzen dat we het zijn, en geen criminelen zijn.
Terwijl criminelen gewoon heel veel geld kunnen sparen, storten, wit wassen etc. Bij die banken......... de wereld op zijn kop gewoon.

Kan u alleen maar sterkte wensen in uw strijd....

Zynnia
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mar 2018 12:47

Re: Tridos: open geen spaarrekening voor je kinderen bij Triodos

Ongelezen bericht door Zynnia »

Een uittreksel van gezag opvragen bij de rechtbank en daarmee naar de bank of per email opsturen met kopie ID kaart. Beste is er langsgaan met de papieren

PeterN1968
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mei 2020 14:25

Re: Tridos: open geen spaarrekening voor je kinderen bij Triodos

Ongelezen bericht door PeterN1968 »

Wat een zwets antwoorden hier, de een trekt de stomste conclusie na de andere, de een komt met een oplossing die helemaal niet gevraagd is en nut heeft. Ongelooflijk. Deze mevrouw heeft toegang nodig tot de overzichten voor de belasting opgave. Punt, nergens anders voor.
Een kopie ID MOET geaccepteerd worden ook al staat er 'COPY' overheen, dat doe ik ook. Laat Triodos eerst maar eens precies aangeven waarom ze niet hun werk willen doen.
Weet dat er nu veel thuis'werken' en gewoon geen zin hebben om hun werkplicht te doen.
Ik merk dat ook , voor onnozele zaken die telefonisch geregeld moeten worden en die niet meer dan 10 minuten tijd kosten betekenen gemiddeld 50 tot 90 minuten in de wacht staan bij Triodos , gaat de telefoon over en daarna wordt de verbinding doodleuk verbroken.

Juridisch Loket en een advocaat een brief laten sturen, dan , als alles geregeld is weg bij die Triodos.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tridos: open geen spaarrekening voor je kinderen bij Triodos

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De gegevens voor de belastingopgave staan gewoon bij de gegevens vanvader of moeder.

Zwartkate
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 mar 2006 15:41

Re: Tridos: open geen spaarrekening voor je kinderen bij Triodos

Ongelezen bericht door Zwartkate »

Klacht indienen bij de bank. Elke bank heeft een klachtenprocedure. Als je daar niet uitkomt, stap je naar het kifid. Eventueel kun je ook nog je verhaal kwijt op klachtenkompas.
Aan wie heeft Triodos de jaaroverzichten gestuurd? Of zijn die alleen digitaal in te zien?
Bij wie (jou of je ex) heeft de belastingdienst de rekeninggegevens vooraf ingevuld?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Tridos: open geen spaarrekening voor je kinderen bij Triodos

Ongelezen bericht door Jablan »

PeterN1968 schreef:
31 mar 2021 14:25
Een kopie ID MOET geaccepteerd worden ook al staat er 'COPY' overheen
Bij mijn weten moeten banken een goede kopie id opslaan, dus zonder allerlei strepen en woorden eroverheen.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tridos: open geen spaarrekening voor je kinderen bij Triodos

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Met de Kopie ID app van de overheid kan je veilig een goede kopie maken van je identiteitskaart

KR1275
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2006 19:55

Re: Tridos: open geen spaarrekening voor je kinderen bij Triodos

Ongelezen bericht door KR1275 »

De bank handelt terecht! Wettelijk vertegenwoordiger moet je bewijzen. Dat je bedragen overmaakt, zegt niets. En je wilt niet weten hoe veel er misbruik wordt gemaakt van een welwillende medewerker die 'niet zo moeilijk doet'. Je gewoon aan de regels houden en dan komt het goed. Een andere bank handelt idem dito en zo niet, dan handelt die bank onjuist. Banken worden steeds beter gecontroleerd op naleving van regels. Voor hetzelfde 'geld'. doet iemand anders zich voor als de moeder en wordt de rekening geplunderd.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Tridos: open geen spaarrekening voor je kinderen bij Triodos

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

vraagje, hoe maakt u geld over en kunt u ook geld van de rekening halen?

als u dat kunt dan haal de rekening leeg en boek dit over naar een rekening op naam van de kinderen bij een andere bank.

Gesloten