LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitbetaling voorschotregeling DSB

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Richard W.
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2009 18:38

Uitbetaling voorschotregeling DSB

Ongelezen bericht door Richard W. »

Ik heb onlangs het formulier verstuurd naar DSB voor de voorschotregeling. Op dat formulier heb ik aangekruist dat ik het gehele (resterende) saldo van mijn DSB betaalrekening overgemaakt wou hebben naar mijn nieuwe rekening bij een andere bank.

Vandaag kreeg ik € 51,10 teruggestort. Ik had echter uitgerekend dat ik nog een bedrag van € 86,40 tegoed zou moeten hebben op mijn DSB betaalrekening. Weet iemand of het verschil (restbedrag van € 35,30) nog nagestort zal worden? Zijn er mensen die hun voorschot in meerdere delen hebben teruggekregen of een verkeerd bedrag hebben teruggekregen?

In het weekend van 10 en 11 oktober hebben meerdere mensen bedragen naar mijn DSB rekening overgeboekt. Dit had allemaal op maandag 12 oktober bijgeschreven moeten zijn, maar toen is om 11.15 uur de noodregeling van kracht geworden. Deze bedragen zijn tot op heden bij niemand teruggeboekt, maar blijkbaar ook niet meer (volledig) op mijn DSB rekening bijgeschreven?

Doordat er geen toegang tot saldo informatie wordt gegeven blijft het nu nog steeds gissen welke bedragen (en van wie) er exact zijn bijgeschreven of juist niet zijn bijgeschreven. Heb zelf al zitten rekenen, maar hoe ze nou precies aan een totaalbedrag van € 51,10 komen weet ik ook niet.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Uitbetaling voorschotregeling DSB

Ongelezen bericht door Consumentt »

Ik mag toch hopen dat we nog toegang krijgen tot telebankieren om behalve het saldo ook de laatste boekingen te kunnen zien.
En er zal ook nog rente begeschreven moeten worden.

stofzuigertje

Re: Uitbetaling voorschotregeling DSB

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Rente op Spaar en Betaal rekening gaan tot 12 Oktober, rest is zonder rente.

Verder moeten ze onderzoeken of alle boekingen verwerkt zijn en het was meer bedoeld voor de grotere bedragen van mensen die nu zonder zitten.

Bedragen onder de €100,- hadden ze beter later kunnen uitkeren.
Iedereen moet dus nog een overzicht krijgen voor controle, anders is fraude mogelijk en zullen er vele protesten komen.

Er word nog aan gewerkt.

Richard W.
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2009 18:38

Re: Uitbetaling voorschotregeling DSB

Ongelezen bericht door Richard W. »

Rente op Spaar en Betaal rekening gaan tot 12 Oktober, rest is zonder rente.
Dit is in mijn geval niet van toepassing omdat ik geen opgebouwde rente had staan op de betaalrekening. Heb ik dus ook niet meegenomen in de berekening. Anders had dat inderdaad het verschil in het bedrag kunnen verklaren.
Verder moeten ze onderzoeken of alle boekingen verwerkt zijn
Het gaat alleen om overboekingen die gedaan zijn op vrijdag 9 oktober en het weekend van 10 en 11 oktober. Alles wat op of na 12 oktober is binnengekomen bij DSB is automatisch al 'afgeketst' en teruggeboekt richting afzender.

Ik las elders van iemand waarbij de in het weekend gedane DSB overboekingen wel weer waren teruggedraaid (dit kon hij zien aan het voorschot dat was overgemaakt). Dus het kan wel zijn dat alles is bijgewerkt.
Bedragen onder de €100,- hadden ze beter later kunnen uitkeren. het was meer bedoeld voor de grotere bedragen van mensen die nu zonder zitten.
Heb (volgens mij) nergens gelezen dat het alleen bedoeld was voor grotere bedragen of voor mensen die in nood zaten. Ik had best langer willen wachten om een bedrag teruggestort te krijgen, maar dan hadden ze saldoinformatie moeten verstrekken. Heb in het weekend van 10 en 11 oktober een aantal artikelen verkocht aan mensen via Marktplaats en die zijn hier nu ook door gedupeerd omdat hun overboekingen tussen wal en schip zijn beland en er nog steeds niet precies duidelijk is wat daarmee is gebeurd.
Consumentt schreef:Ik mag toch hopen dat we nog toegang krijgen tot telebankieren om behalve het saldo ook de laatste boekingen te kunnen zien.
Dat hoop ik ook inderdaad. Ook al is inloggen op internetbankieren technisch niet (meer) mogelijk, dan zouden ze op z'n minst toch een papieren rekeningafschrift kunnen uitprinten en toesturen aan alle klanten met een rekening?

Frifriek
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2009 17:20

Re: Uitbetaling voorschotregeling DSB

Ongelezen bericht door Frifriek »

Ik kan heel kort zijn. Ik, mijn zoon en ouders met dus diversere rekeningen bij de DSB wachten nog steeds op het aangevraagde voorschot!

Voorschot gelijk aangevraagd en we wachten nog steeds.....
Dus in eerste instantie mag je nog niet klagen

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Uitbetaling voorschotregeling DSB

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Ik heb op 1 november de regeling ingevuld ( had daar een spaarrekening) op 2 november stond het op de ING tegenrekening.

diederikscheringa
Berichten: 156
Lid geworden op: 22 okt 2009 11:50

Re: Uitbetaling voorschotregeling DSB

Ongelezen bericht door diederikscheringa »

Ik heb onlangs het formulier verstuurd naar DSB voor de voorschotregeling. Op dat formulier heb ik aangekruist dat ik het gehele (resterende) saldo van mijn DSB betaalrekening overgemaakt wou hebben naar mijn nieuwe rekening bij een andere bank.

Vandaag kreeg ik € 51,10 teruggestort. Ik had echter uitgerekend dat ik nog een bedrag van € 86,40 tegoed zou moeten hebben op mijn DSB betaalrekening. Weet iemand of het verschil (restbedrag van € 35,30) nog nagestort zal worden? Zijn er mensen die hun voorschot in meerdere delen hebben teruggekregen of een verkeerd bedrag hebben teruggekregen?
En dit soort pipo's is serieus bezig te zaniken over 3 tientjes.
Mijn god wat een triest volk is dat DSB-volk toch.
3 tientjes. DRIE TIENTJES! Man loop naar de maan met je gezeik.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: Uitbetaling voorschotregeling DSB

Ongelezen bericht door gtp »

DS ga jij met hem mee? knap dit forum heel op.

diederikscheringa
Berichten: 156
Lid geworden op: 22 okt 2009 11:50

Re: Uitbetaling voorschotregeling DSB

Ongelezen bericht door diederikscheringa »

knap dit forum heel op
En nu in het Nederlands?
Jij knap forum heel op? :wink:

DanMan1
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2009 10:19

Re: Uitbetaling voorschotregeling DSB

Ongelezen bericht door DanMan1 »

@diederikscheringa: Wat ben je toch heerlijk generaliserend en stigmatiserend bezig. Alsof iedere ex-klant van DSB tot een minderheidsgroepering behoort. Het zegt m.i. meer over jou dan over hen maar goed...

Even on-topic: ook ik wacht nog steeds op mijn centjes. Ik heb op 21 oktober jl. het voorschot van € 3.000,-- aangevraagd maar tot op de dag van vandaag nog niets ontvangen. Op e-mails wordt niet gereageerd.

Nu behoor ik gelukkig niet tot de categorie klanten die in belangrijke mate afhankelijk is van het voorschot maar toch vind ik het op zijn zachtst gezegd erg onfatsoenlijk klanten zo lang te laten wachten op hun eigen geld. Daar komt nog bij de gebrekkige communicatie rondom de afwikkeling van deze problematiek.

Ik hoop dat ik een dezer dagen eindelijk die 3 mille alvast kan ontvangen. Hoe lang het dan vervolgens weer duurt voordat het restant wordt uitbetaald zal ik ook maar weer moeten afwachten. Volgens DNB wordt het meeste "voor de Kerstdagen" uitbetaald maar om eerlijk te zijn heb ik hier geen tot weinig vertrouwen meer in...

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Uitbetaling voorschotregeling DSB

Ongelezen bericht door Consumentt »

DanMan1 schreef:Volgens DNB wordt het meeste "voor de Kerstdagen" uitbetaald maar om eerlijk te zijn heb ik hier geen tot weinig vertrouwen meer in...
Hier ook niet.

De procedure zal zijn dat je weer in telebankieren kunt zodat je op een formulier dat je van DNB krijgt je schadebedrag kunt invullen.
Dat betekent dus dat er 1000en en 1000en handgeschreven formulieren verwerkt moeten worden.
Aangezien er nog niet eens een aankondiging is van de procedure of iets verzonden naar de klanten gaat het dus echt niet lukken voor kerst.

Maar de curatoren zijn niet de snelste. Niet voor niks hebben ze aangekondigd 5 a 10 jaar nodig te hebben voor afhandeling van de zaak DSB.
Dat verzin toch niet, wat een malloten.

diederikscheringa
Berichten: 156
Lid geworden op: 22 okt 2009 11:50

Re: Uitbetaling voorschotregeling DSB

Ongelezen bericht door diederikscheringa »

Ik vrees dat een hoop DSB-klanten vergeten dat ze vaak ook een hypotheek of een leuk leninkje bij Leen/Frisia/Postkrediet/Becam e.d. hebben uitstaan.

Diegenen die schulden hebben bij DSB komen natuurlijk niet in aanmerking voor een voorschot op spaargelden, zolang de spaargelden lager zijn dan de schuld zal de curator gek wezen om dat te gaan uitbetalen.

Wellicht is dat het geval bij de joker die hier loopt te neuzelen over zijn 3 tientjes? (dat ie dus een hypotheek heeft uitstaan van 300.000 ton oid)?

:?

stephanie71
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2009 18:11

Re: Uitbetaling voorschotregeling DSB

Ongelezen bericht door stephanie71 »

Nou, ook wij hebben netjes het formulier ingevuld. Op 2 november kregen we het bedrag van wel €2,86 uitbetaald ( het restant van de betaalrekening, niet de spaarrekening). Op aanraden van een meneer van de dnb een mailtje gestuurd naar de curatoren, dit was ook op 2 november. Vandaag, dus de 18e, kregen we eindelijk antwoord. Helaas de deadline was verstreken dus moesten we maar wachten op de garantieregeling. Er stond wel een nummer in van de dsb zelf, dus gebeld. Kreeg een hele aardige en behulpzame meneer aan de telefoon en die heeft nagevraagd hoe dit kon. Het blijkt dus dat er bij hun een fout is gemaakt maar ja, de deadline is verstreken dus kon de meneer niets meer voor ons doen. Wij vinden dit echt te belachelijk voor woorden. Eerst wachten met reageren tot de deadline verlopen is en dan zeggen U bent te laat. Terwijl de fout dus gewoon niet bij ons ligt. We hebben verder geen hypotheek oid dus dat speelt bij ons niet mee.

Nog meer mensen met dit probleem?

DanMan1
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 nov 2009 10:19

Re: Uitbetaling voorschotregeling DSB

Ongelezen bericht door DanMan1 »

Hoi Stephanie,


Met jouw vergoeding heb je in ieder geval nog € 2,86 meer gekregen dan ik (zie mijn vorige post). Ik wacht nog steeds op vergoeding maar als ik jouw berichtje zo lees dan vrees ik dat ik zal moeten wachten op de finale afwikkeling en kan fluiten naar het voorschot. En dat terwijl ik direct op de allereerste dag het verzoek heb ingediend. Over incompetentie gesproken... :?

Ik zou zo ontzettend graag eens flink verhaal willen halen bij DSB. Je kunt mij vast wel een telefoonnummer opgeven, of niet soms? :mrgreen:

Alvast bedankt!

diederikscheringa
Berichten: 156
Lid geworden op: 22 okt 2009 11:50

Re: Uitbetaling voorschotregeling DSB

Ongelezen bericht door diederikscheringa »

Op 2 november kregen we het bedrag van wel €2,86 uitbetaald ( het restant van de betaalrekening, niet de spaarrekening).


:shock: 2,86 .... :shock:

Godzijdank dat u gered bent.
Zeurpiet

Jaensj
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 feb 2006 10:51

Re: Uitbetaling voorschotregeling DSB

Ongelezen bericht door Jaensj »

diederikscheringa


En dit soort pipo's is serieus bezig te zaniken over 3 tientjes.
Mijn god wat een triest volk is dat DSB-volk toch.
3 tientjes. DRIE TIENTJES! Man loop naar de maan met je gezeik.

Hoe verschrikkelijk gelijk heb jij, wat een losers zijn er bij.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Uitbetaling voorschotregeling DSB

Ongelezen bericht door Consumentt »

Wat een gehak weer. Het gaat echt niet over het absolute bedrag maar om het principe dat je niet over je eigen geld kunt beschikken.

Wil je wel eens horen als een ober je portemonnee uit je handen trekt, er 10 euro uithaalt en zegt "die krijg je nog wel een keer terug" :mrgreen:

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Uitbetaling voorschotregeling DSB

Ongelezen bericht door Jan1 »

Weer iemand met principes, uit principe niet willen betalen voor een pasje, maar wel zeuren als er niet onmiddellijk geld kan worden opgenomen. Wie is nu de sukkel. Linksom of rechtsom betalen moet je toch.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Uitbetaling voorschotregeling DSB

Ongelezen bericht door Consumentt »

vanDale.nl:
Sukkel: iemand die een ander sukkel noemt

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Uitbetaling voorschotregeling DSB

Ongelezen bericht door Jan1 »

vanDale.nl:
Sukkel: iemand die een ander sukkel noemt

Ja, dat zeg ik, ik werd een tijd geleden hier een sukkel genoemd, vandaar mijn vraag, "wie is nu de sukkel".

Gesloten