LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Update internetbankieren werkt niet meer op iPhone 4S

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Erthanax
Berichten: 9662
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Update internetbankieren werkt niet meer op iPhone 4S

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ook thuis doe ik mijn bankzaken hoofdzakelijk via de app(s) op mijn telefoon. Voor het doen of controleren van betalingen vind ik dat veel gemakkelijker dan laptop of pc. Deskundigen hebben mij verzekerd dat het ook nog veiliger is.

Rrjeb-21-99
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2018 12:49

Re: Update internetbankieren werkt niet meer op iPhone 4S

Ongelezen bericht door Rrjeb-21-99 »

Een auto van 10 jaar oud kun je ook niet vergelijken met een auto van nu. Ja, vergelijken lukt nog wel maar daar houdt het dan echt wel mee op.

honza
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 mar 2009 16:04

Re: Update internetbankieren werkt niet meer op iPhone 4S

Ongelezen bericht door honza »

renewouters schreef:
13 mar 2019 11:19
G7 schreef:
12 mar 2019 20:45
wilhelmima1 schreef:
12 mar 2019 17:50
Daarom doe ik niet aan mobiel bankieren.
Ik dus ook niet en ben het ook niet van plan. Alles thuis achter mijn pc. :lol:

Hahaha, en dan wordt je OS op je oude PC niet meer ondersteund omdat het niet veilig genoeg is. Wat ga je dan doen? Klagen dat het niet meer werkt op een 8 jaar oude PC, of accepteer je het dan wel gewoon?

En het meest komische is nog: mobiele OS-en zijn inherent veiliger dan PC OS-en, domweg door de manier waarop het is ontwikkeld. Maar krijg dat maar eens tussen de oren bij technofoben...
Lachen. iOS heeft een link met 't Unix-besturingssysteem, Android met Linux (dat op Unix is gebaseerd). Op je pc kun je dat ook draaien, mijn 15 jaar oude pc draait perfect en snel op Lubuntu 18.04 LTS: gratis, en inherent veilig. Gratis te downloaden en in 20 minuten kinderlijk eenvoudig te installeren. Hoef je echt geen nerd voor te zijn. Dus nee, die mobiele OS'en zijn helemaal niet veiliger, zeker niet omdat er door de vele gebruikers een markt voor criminelen is om daar wel een virus op af te sturen.
En als laptop heb ik een Chromebook: omdat dat Chromium OS alleen verbinding legt met internet en Google kan daar helemaal geen virus op komen, want er is niets waar een virus zich aan kan hechten c.q. naar binnen kan.
ps als die mobiele OS'en zo veilig zijn waarom zijn er dan steeds veiligheidsupdates voor nodig ?!

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Update internetbankieren werkt niet meer op iPhone 4S

Ongelezen bericht door CB »

honza schreef:
19 mar 2019 13:08
ps als die mobiele OS'en zo veilig zijn waarom zijn er dan steeds veiligheidsupdates voor nodig ?!
Vanwege het feit dat hackers niet stil zitten en zich bezighouden met het steeds weer opnieuw ontwikkelen van nieuwe virussen waartegen dus weer nieuwe beveiligingen moeten worden ontwikkeld. Daarom dus. :roll:

Gesloten