LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] USA kijkt mee in ons betalingsverkeer

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

USA kijkt mee in ons betalingsverkeer

Ongelezen bericht door opa »

Hallo,

De USA kijkt met toestemming van DNB mee in het betalingsverkeer om geldstromen te kontroleren. Dit alles onder het mom van bestrijding vh terroristme.
Wat vinden de lezers hier van?

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: USA kijkt mee in ons betalingsverkeer

Ongelezen bericht door Martin1976 »

persoonlijk vind ik dit heel ver gaan, zeker omdat het al een paar jaar in het geniep gebeurt, wat mij betreft mogen ze bankgegevens gaan bekijken en volgen als er concrete verdenking bestaat maar op deze manier ligt misbruik door de CIA wel heel dicht op de loer. De volgende stap wordt dat wij ons moeten legitimeren voor de Amerikanen, die hebben in principe helemaal niets met ons te maken, en ook niet met mijn financiën.

Maar het blijft de aloude afweging, big brother is wachting you in het kader van de veiligheid of privacy en wat minder kunnen controleren. In principe ben ik voor de veiligheid maar hoe ver ga je daarin?

ik denk dat die amerikanen veel "controleren" (meer dan alleen bankgegevens) onder het mom van terroristische ctiviteiten, zaken die we vroeger bedrijfsspionage noemden

(als de Amerikanen toch de bankgegevens controleren, kunnen ze me dan niet ff bellen als m'n baas mijn salaris heeft gestort? :lol: )

bieloofd
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2006 12:27

Re: USA kijkt mee in ons betalingsverkeer

Ongelezen bericht door bieloofd »

het gaat hier niet om een paar euri van je werkgever .. maar om grote geldstromen naar en van dubieuze rekening houders

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: USA kijkt mee in ons betalingsverkeer

Ongelezen bericht door Dutchie »

pas op je woorden ... misschien kijken de amerikanen hier ook wel mee :lol:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: USA kijkt mee in ons betalingsverkeer

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Lekker belangrijk, alsof ze interesse hebben in die paar euro die de gemiddelde Nederlander heen en weer schuift. Het gaat waarschijnlijk alleen om grote geldstromen of bedragen boven een bepaalde grens.

Bij mij zal er niet veel bijzonders te zien zijn, dus ze gaan hun gang maar.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: USA kijkt mee in ons betalingsverkeer

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Bij mij is er ook niks bijzonders te zien verder en ik lig er ook zeker niet wakker van, alleen had ik het gevoel dat ik in elk geval nog een klein beetje privacy had, ik weet niet of ik dit soort berichten allemaal wel wil weten van een controlerende Amerikaanse overheid...

Gesloten