LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verjaring schuld bij bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Marou
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2020 13:05

Verjaring schuld bij bank

Ongelezen bericht door Marou »

Geachte lezers,

Ik heb een vraag: Ik heb een schuld bij de bank en kwam in problemen met betalen en mijn schuld is naar incasso gegaan. En vanaf dat moment heb ik een betalingsregeling getroffen.
Maar nu staat bij mijn bankoverzicht dat het vervallen is. Moet ik nu nog steeds incasso betalen en hoe zit het er mee? Ik heb ook gelezen dat het na een aantal jaar verjaart.

Hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet
Marou

Moneyman
Berichten: 29891
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verjaring schuld bij bank

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vaak worden dergelijke vorderingen overgeheveld naar een ander systeem, waardoor ze niet meer in de oorspronkelijke digitale omgeving zichtbaar zijn. Neem even contact op en vraag om een specificatie van de huidige schuld. Dan weet je hoe het zit.

Begrijp ik goed dat jij die getroffen betalingsregeling nog steeds nakomt? Dan is de vordering niet verjaard, want een dergelijke betaling stuit de verjaring.

NeoDutchio
Berichten: 12275
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verjaring schuld bij bank

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een schuld die afbetaald wordt verjaard niet zomaar. U moet gewoon blijven doorbetalen totdat de schuld, rente en bijkomende kosten, betaald zijn.

Nijogeth
Berichten: 9926
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Verjaring schuld bij bank

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk dat de schuld bij de bank op vervallen staat, omdat deze nu via het incassobureau loopt. Veel moeilijker zal het niet zijn. Ik heb ook een of twee opgeheven rekeningen (waaronder 1 voor mijn bankgarantie bij het afsluiten van de hypotheek) in mijn bankomgeving staan. Of ja, had, want die zijn na een of twee jaar ook verdwenen.

Ivo.w
Berichten: 1750
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Verjaring schuld bij bank

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Uw oorspronkelijke lening-overeenkomst is waarschijnlijk wegens eerdere wanbetaling komen te vervallen. Uw schuld vervalt daarmee echter niet. Die is nu ondergebracht bij de wanbetalers-afdeling of opgekocht door het incassobureau.

Gesloten