LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verpanden rabobank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
print
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 nov 2006 01:19

verpanden rabobank

Ongelezen bericht door print »

ik heb 2 levensverzekeringen verpand bij de rabobank,als mijn looptijd bijna is afgelopen en ik wil naar een andere bank,mogen die polissen dan weer aan een andere bank worden verpand?

Richy
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jul 2005 14:35

Re: verpanden rabobank

Ongelezen bericht door Richy »

Ja geen probleem.



:roll:

print
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 nov 2006 01:19

Re: verpanden rabobank

Ongelezen bericht door print »

maar ik hoorde datals je verzekeringen bij de rabo hebt die niet kunt verpanden aan andere banken.in mijn geval zijn het geen pollissen van de rabobank.
en het afkopen stel ik heb een hypotheek afgesloten voor 20 jaar maar ook getekent voor een looptiojd vasn 30 jaar hoe zit het dan met het afkopen,las dat de rabobank dat ook anders doet als andere banken.

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: verpanden rabobank

Ongelezen bericht door Xpert »

Wat voor soort polis is het.

Want als het bijvooreeld een Spaarzekerpolis (spaarhyp.) is dan kan inderdaad niet verpand worden aan een andere bank/geldlening.

print
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 nov 2006 01:19

Re: verpanden rabobank

Ongelezen bericht door print »

2 levensverzekeringen ik bedoel die heb ik nu aan de rabobank verpand en zijn nu van de rabobank maar als ik daar stop met mijn hypotheek kan ik die toch gewoon aan een andere bank verpanden.hoorde dat dat met opmaatverzekeringen moeilijk gaat.
ik heb geen opmaatverzekering.
en krijg ik een boete als mijn hypotheektermijn erop zit en ik overstap?
mijn looptijd is in beginsel onbepaald!

mimsle
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2007 20:54

Re: verpanden rabobank

Ongelezen bericht door mimsle »

Ik heb 2 spaarzekerpolisen lopen bij interpolis. Deze hebben ik beide verpand aan de rabobank.
Nu wil ik deze polisen beide afkopen. Kan dit???

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: verpanden rabobank

Ongelezen bericht door Xpert »

Mimsle,

Helaas de polissen zijn verpand aan de geldlening.

Alleen met toestemming van de Rabobank kunnen de polissen worden afgekocht.

bassethound
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2006 11:58

Re: verpanden rabobank

Ongelezen bericht door bassethound »

Wanneer een polis verpand is aan een kredietverstrekker dan heeft die partij dus het eerste pandrecht op de polis. Je kunt de polis misschien wel verpanden aan een andere kredietverstrekker maar die zal geen genoegen nemen met een 2e pandrecht omdat de waarde van het pandrecht minder is.

verbrugge.com
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 sep 2006 16:03

Re: verpanden rabobank

Ongelezen bericht door verbrugge.com »

Even lezen beste mensen.


Het is een zuivere spaarpolis namelijk de Rabobank Spaarzekerhypotheek. Deze polis is NIET te verpanden aan een geldgever anders dan de Rabobank zelf.

Mocht je de verpande polissen willen afkopen dan heb je hier toestemming van de bank voor nodig. De Rabobank verstrekt maximaal tot 100% van de executiewaarde aflossingsvrij.


Let erop dat bij een eventuele afkoop van de polis het rentebestanddeel van deze uitkering belast kan zijn.
Even nakijken in welke BOX de polis zit.

even ter info voor bassethound: Deze argumentatie slaat echt helemaal nergens op. Dit is ook niet de vraagstelling geweest.

Succes.

verbrugge.com

Janjaap1
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 apr 2006 08:23

Re: verpanden rabobank

Ongelezen bericht door Janjaap1 »

Ter aanvulling van de laatste opmerking.

De laatste opmerking is geheel correct.
Met betrekking tot fiscale afrekening het volgende.

Mocht u het geld van de polissen in handen krijgen of is een polis straks geen onderdeel van de hypotheek. Dan heb je kans dat je de winst in 1 keer op moet geven aan de belasting en af moet rekenen als inkomen.

Dat is meestal ter vermijden als u toevallig een nieuwe verzekering sluit voor uw nieuwe hypotheek. Vraag de nieuwe verzekeraar om de waarde van de oude polissen over te nemen. Dat duurt even voordat het geregeld is. Als klant hoeft u hier verder niets aan te doen. U hoeft dan geen belasting te betalen.

Valentino
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2006 12:07

Re: verpanden rabobank

Ongelezen bericht door Valentino »

Even ter aanvulling op voorgaande: De spaarzekerpolis van Interpolis is gewoon om te zetten naar een beleggingspolis waarna je hem gewoon kan verpanden aan een andere geldverstrekker. Je kan in de beleggingspolis zelfs kiezen voor een renterekening met een variabele rente, waardoor je geen risico met je opgebouwde kapitaal loopt.

mimsle
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2007 20:54

Re: verpanden rabobank

Ongelezen bericht door mimsle »

Als ik het polis bedrag in de nieuwe hypotheek stop als eigen geld moet ik dit dan ook opgeven in BOX ?

IntegerEnEerlijk
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 jan 2007 11:58

Re: verpanden rabobank

Ongelezen bericht door IntegerEnEerlijk »

polis voortzetten in nieuwe polis kan en is verstandig ivm kostenaspect

Gesloten