LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verplicht digitaal bankieren bij ING

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ZeerPrivé
Berichten: 5315
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@16again: ik ken geen 90+ mensen. En op zo'n leeftijd kan ik nog wel begrijpen dat ze geen laptops e.d. hebben.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kent ook geen 80+ mensen? Ik ken er verscheidene en ook nog wel wat jonger dan 80 die geen computer in wat voor vorm dan ook hebben.

En gewoon met papier bankieren.

ZeerPrivé
Berichten: 5315
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nee, lady 80+ mensen ken ik ook niet.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jammer, zou u wellicht wat inzicht geven waarom ze niet meer zo vaardig zijn op een computer.

ZeerPrivé
Berichten: 5315
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Mijn ouders zijn nog vaardig genoeg en die gaan ook zo langzamerhand richting de 80. Mensen die al zo'n 20 jaar gewend zijn aan een p.c., raken die vaardigheid echt niet snel kwijt, tenzij er sprake is van dementie o.i.d.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door piet987654 »

Ik doe ook niet aan internet bankieren, Ik ben trouwens niet bij ING maar bij RABO. Ik weet dat het daar mogelijk zou moeten
zijn om een overschrijvingsformulier op te sturen. De laatste keer dat ik iets moest overschrijven is al meer dan 10 jaar geleden.
Alles wat op vaste tijden betaald moet worden, wordt automatisch afgeschreven. Ik zou echt niet weten waarvoor ik iets zou
moeten betalen via een overschrijving, al dan niet via internet. Winkelen via internet doe ik niet. als ik al iets nodig heb kijk ik
op een website wat ik wil hebben, vervolgens ga ik daar naar toe, en als het te groot of te zwaar is om mee te nemen laat ik het
thuis bezorgen en betaal met mijn pinpas bij de bezorger.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door reggie2 »

ZeerPrivé schreef:
19 aug 2019 16:43


Ik ken geen mensen zonder laptop of tablet of smartphone.


:D Ik wel, zelfs mensen die nooit een pc willen hebben.
Die vrijheid moeten mensen ook houden , er is al genoeg gedoe in dit land. Met regeltjes alles moet en bijna niks mag.:-)

ZeerPrivé
Berichten: 5315
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Dat klopt, Kees, maar over die mensen heb ik het niet, ook niet over mensen met Alzheimer.

@Reggie Dat 'niet willen' heeft vaak met angst voor het onbekende te maken of niet weten wat ze er allemaal mee kunnen doen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door mahadma »

Dan maar niet bankieren bij ING?

En welke bank doet dat nog?

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Het wordt gewoon door je strot geduwd, het is niet meer een keuze maar een verplichting.
Mijn moeder is 80 jaar en een fijn mens, ze weet de aan/uit knop niet eens te vinden, ze wordt daar gek van.

Wat kan zij daar nu aan doen, niets toch. En zit ook bij die ING en die zegt, kan uw kinderen u daar niet mee helpen dan??

Hallo.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door reggie2 »

ZeerPrivé schreef:
19 aug 2019 17:56
Dat klopt, Kees, maar over die mensen heb ik het niet, ook niet over mensen met Alzheimer.

@Reggie Dat 'niet willen' heeft vaak met angst voor het onbekende te maken of niet weten wat ze er allemaal mee kunnen doen.

Nee hoor, de personen die ik bedoel die willen het niet, alles gaat dan via de pc en ik begrijp het wel. Ook ik wil bij bepaalde dingen nog gewoon post hebben en niet via de mail.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Daarom maar goed dat het bij de ING tenminste nog gewoon kan over de post.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Obelix1 schreef:
19 aug 2019 18:36
Het wordt gewoon door je strot geduwd, het is niet meer een keuze maar een verplichting.
Mijn moeder is 80 jaar en een fijn mens, ze weet de aan/uit knop niet eens te vinden, ze wordt daar gek van.

Wat kan zij daar nu aan doen, niets toch. En zit ook bij die ING en die zegt, kan uw kinderen u daar niet mee helpen dan??

Hallo.
Maar uw moeder mag dus juist gewoon met papier bankieren. Ze hoeft er niets aan te doen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door moederslink »

In 1993 volgde ik al PC lessen....het kwam toen allemaal snel op, ruim 25 jaar geleden.
Ik wilde weten hoe zo.n ding werkte en leerde dus toen de basisvaardigheden.
Mijn 1e PC kreeg ik pas +- 12 jr geleden in en mijn 1e tablet kreeg ik pas +- 9 jaar geleden .
Tussendoor ging ik zo.n 3 x nd Bieb.
Alles wat ik nog niet kon kon ik daar vragen en verder heb ik avonden gespendeerd aan het computeren en uitzoeken en nóg weet ik niet alles maar dat boeit me kennelijk dan niet zoveel.
Het internetbankieren leerde ik al snel.
Ik wilde gewoon niet achterblijven .
Ik ken nog steeds ook mensen van mijn leeftijd die nooit gecomputerd hebben.
Dat is toch jammer, want de digitalisering is nu daar.
Mensen van nu 75 + die het niet kunnen hadden 25 jr geleden dat misschien moeten oppakken, ze waren toen pas rond de 50.
En ik ken idd 3 mensen in mijn nabije omgeving van eind 70 , begin 80 en eind 80 die nog nooit een pc oid hebben gehad .

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door renewouters »

Klagen over digitalisering op een digitaal forum. Hilarisch als je er even over nadenkt...

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door reggie2 »

renewouters schreef:
19 aug 2019 19:32
Klagen over digitalisering op een digitaal forum. Hilarisch als je er even over nadenkt...
Zwartkijker :D
Wat ben jij af en toe een zeurpiet. Iemand mag niks bij jou.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door Obelix1 »

BL2 schreef:
19 aug 2019 14:31
Geheel analoog bankieren kan nog altijd bij de ING. Gewoon met overschrijvingskaarten, enveloppe, papieren overzichten en brievenbus.
Het duurt wat langer, maar werkt prima.
Nou..die grote rode brievenbussen worden nog wel eens leeg gehaald, niet door TNT post maar door de lucratieve gemeenschap. De gevolgen snapt u wel.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door witte angora »

Hier bij de Rabo kun je je formulieren in een speciale bus aan de buitenkant van het kantoor deponeren. Scheelt weer portokosten, en geen gedoe met bezorgers die even vergeten wat voor werk ze ook alweer deden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door Theotrucker »

TNT Post hebben we sinds 2011 niet meer.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Obelix1 schreef:
19 aug 2019 22:17
BL2 schreef:
19 aug 2019 14:31
Geheel analoog bankieren kan nog altijd bij de ING. Gewoon met overschrijvingskaarten, enveloppe, papieren overzichten en brievenbus.
Het duurt wat langer, maar werkt prima.
Nou..die grote rode brievenbussen worden nog wel eens leeg gehaald, niet door TNT post maar door de lucratieve gemeenschap. De gevolgen snapt u wel.
Lucratieve gemeenschap? Wat bedoelt u daarmee?

Gesloten