LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verplicht digitaal bankieren bij ING

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
NoNo123
Berichten: 226
Lid geworden op: 29 jul 2009 14:00

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door NoNo123 »

In mijn vak (loodgieter) heeft waterdicht toch echt een andere betekenis. :mrgreen:

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Morganlefay schreef:
19 aug 2019 16:35
Tancodes worden sporadisch nog wel gevraagd, maar dat terzijde.
Nou niet zo sporadisch: bij IDeal betalingen als je een scanner hebt moet je nog steeds de papieren TAN-codes gebruiken.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bij het wijzigen van je wachtwoord, krijg je ook nog een sms met een tancode.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
23 aug 2019 16:36
Er zitten zeker goede kanten aan en wellicht dat uit het hele blockchain-principe wel een veel betere methode gaat komen die al die nadelen niet heeft. Maar toepasbaar is het op dit moment verre van en waterdicht al helemaal niet.
Blockchain verre van toepasbaar...? Dan heb je écht een paar hoofdstukken gemist. En waterdicht is het ook, als je tenminste de context leest en dus snapt wat er écht gezegd wordt.

En nee, ik heb geen roze bril :mrgreen:

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
23 aug 2019 19:42
angel1978 schreef:
23 aug 2019 16:36
Er zitten zeker goede kanten aan en wellicht dat uit het hele blockchain-principe wel een veel betere methode gaat komen die al die nadelen niet heeft. Maar toepasbaar is het op dit moment verre van en waterdicht al helemaal niet.
Blockchain verre van toepasbaar...? Dan heb je écht een paar hoofdstukken gemist. En waterdicht is het ook, als je tenminste de context leest en dus snapt wat er écht gezegd wordt.

En nee, ik heb geen roze bril :mrgreen:
Zou m toch maar eens afzetten, hij vertroebelt je blik nogal.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sterke argumentatie :wink:

Ik heb tot nu toe wel stevige standpunten, maar nog geen fatsoenlijk argument gelezen.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
23 aug 2019 22:15
Sterke argumentatie :wink:

Ik heb tot nu toe wel stevige standpunten, maar nog geen fatsoenlijk argument gelezen.
Klopt, zelfde hier
Maar dat maakt ook niet uit, iemand mag het gewoon een goed artikel vinden.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik concludeer maar dat je je eigen standpunt dat Blockchain verre van toepasbaar zou zijn, niet kunt onderbouwen. Logisch ook, want de praktijk bewijst al jaren het tegendeel.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
24 aug 2019 09:35
Ik concludeer maar dat je je eigen standpunt dat Blockchain verre van toepasbaar zou zijn, niet kunt onderbouwen. Logisch ook, want de praktijk bewijst al jaren het tegendeel.
Onzin, behalve cryptocurrency ( en ook daarvan kan je je afvragen of dit een succesvolle toepassing is ), is er nog geen enkele succesvolle implementatie in de praktijk.

Borg Queen
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 sep 2017 14:52

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door Borg Queen »

Ik bankier al sinds men hier toe overgegaan is digitaal. Maar alleen op de pc. Eerst met Tan-codes, nu met de scanner en zowel mijn man als ik kunnen met dezelfde codes bij de rekening. Ik heb geen mobiele telefoon/smartphone en wil zo'n ding ook niet, veel te duur . Mijn man heeft een oude mobiele telefoon zonder internet en die wordt weinig gebruikt, alleen voor (verplichte) tweestaps verificatie. Gaat allemaal prima tot nu toe. Maar ik ben er tegen dat men eigenlijk gedwongen gaat worden om alles met een smartphone te moeten gaan doen

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bitcoins & Digitaal?

Topic starter stelde vraag over inloggen, als 1 persoon weg valt kan 2e persoon niets meer!

Die vraag is niet beantwoord en ik denk dat bij Rabo of ABN-AMRO kantoor informeren of je met 1 apparaat bij hun het wel kan de oplossing is als ING wil dat je moeilijk moet doen door hun aangepaste voorwaarden.

Of is er een vestiging van SNS bank of Regio Bank, die helpen graag dit soort klanten die moeite hebben de digitale tijd bij te houden, tussen een computer hebben en alles begrijpen zit een groot verschil.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Daar is dus wel antwoord op gegeven. Due persoon kan weer gewoon via papier bankieren.

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Komkommertijd schreef:
25 aug 2019 10:36
Bitcoins & Digitaal?

Topic starter stelde vraag over inloggen, als 1 persoon weg valt kan 2e persoon niets meer!

Komkommertijd, dit moet je zien als een gratis cursus 'hoe kaap ik een topic '.

ingwebcareteam
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 nov 2009 07:49
Contacteer:

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door ingwebcareteam »

Ik lees hier eigenlijk verschillende zaken door elkaar. Laat ik even wat uitleg geven hierover.

Wij raden altijd aan om aparte inlogcodes te hebben. Dit gezien het feit dat alles in MijnING persoonsgebonden en niet rekeninggebonden is. Vergelijk het met DigiD; in jouw MijnING kun je voor jezelf je adres wijzigen, je pas vervangen, instellingen veranderen, maar niet voor iemand anders. Lees hier meer erover: https://www.ing.nl/particulier/mobiel-e ... index.html

Dat is de reden waarom iemand met zijn eigen inlogcodes niet iets kan regelen voor de pas van de ander.
Daarnaast is het dus in deze situatie mogelijk dat de een bankiert met een scanner (het alternatief voor Mobiel bevestigen: https://www.ing.nl/particulier/mobiel-e ... index.html) en de ander met de mobiele app.

Natuurlijk is digitaal bankieren geen verplichting. We hebben de Saldolijn https://www.ing.nl/particulier/mobiel-e ... index.html en we hebben overschrijvingskaarten.

Overigens zijn we altijd bereid hulp te bieden bij digitaal bankieren. Daarvoor staan onze Digicoaches tot de beschikking:
https://www.ing.nl/particulier/mobiel-e ... index.html

Vriendelijke groet,

Roos
Webcare ING

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
24 aug 2019 11:11
Moneyman schreef:
24 aug 2019 09:35
Ik concludeer maar dat je je eigen standpunt dat Blockchain verre van toepasbaar zou zijn, niet kunt onderbouwen. Logisch ook, want de praktijk bewijst al jaren het tegendeel.
Onzin, behalve cryptocurrency ( en ook daarvan kan je je afvragen of dit een succesvolle toepassing is ), is er nog geen enkele succesvolle implementatie in de praktijk.
Hoewel het offtopic is en een simpele google-opdracht de onjuistheid van je stelling aantoont, geef ik toch een paar voorbeelden van succesvolle toepassing van blockchaintechonologie in de praktijk:

1) het jarenlange wereldwijde gebruik van smart contracts;
2) het jarenlange wereldwijde gebruik van credit letters;
3) de waarborging van allerlei gegevens in (al dan niet openbare) registers, zoals de (equivalenten van het ) GBP en Kadaster;
4) het gebruik in de internationale transportsector (containervervoer), waarbij naast enorme tijdwinst de administratieve en financiële last geminimaliseerd werd;
5) toepassingen in de compliance- en certificeringswereld.

En zo kan je nog wel even doorgaan. Misschien ben je nu overtuigd? :wink:

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door Radar »

Prima dat je even je stelling over blockchain verdedigt, maar we grijpen in als dit topic nu afdwaalt tot een discussie daarover :wink: ^FG

Jroam
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 feb 2014 13:22

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door Jroam »

Lady1234 19 aug 2019 14:07 schrijft;
'ING laat weten dat niet te interesseren’.

Zo zal ING dat u niet hebben laten weten.

Ik ben gehandicapt, ik heb niet het inkomen van zo'n handige snelle ING knaap.
Ik heb ook niet de handfunctie van een snelle jongen van o.a. de ING.
Op een klein mobieltje kan ik niet werken.
De vergrijzing is gaande.
De financiering van de vergrijzing zou een groot probleem zijn.
Men moet het zelfstandig doen.

Maar de ING, die door ons allen overeind is gehouden, stopt met tan-code.
Stop met de mogelijkheid om de bankzaken te doen op de computer.
Wat ze natuurlijk heel slim doen, nadat kantoren ingeperkt zijn.
Zo'n snelle bank moet natuurlijk niet volkomen met,...
Tja hoe zullen de snelle-boys ons noemen.

Het zou goed kunnen dat alles te snel gaat, zelfs voor de snelle-boys van de ING.
Maar wanneer er dan door anderen aan wordt gegeven, dat er problemen ontstaan, zijn ontstaan, waardoor men niet meer over zijn eigen geld kan beschikken, trap dan op de rem.
Kijk wat voor puinhoop er van gemaakt is en los het op!

Nu komt men zeer arrogant over.
Arrogant en dom. een wijsmens leert van de fouten.
Maar ja, daarvoor dient men de vaardigheden te hebben om eerst de fouten te erkennen!!!!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jroam schreef:
11 nov 2019 13:08
Maar de ING, die door ons allen overeind is gehouden, stopt met tan-code.
Logische keuze, de TAN codes waren eenvoudig te misbruiken en dit gebeurde ook veelvuldig. Door de huidige regelgeving moet de ING gebruikers schadeloos stellen zelfs wanneer ze zelf de TAN codes hebben verstrekt aan de criminelen.
Jroam schreef:
11 nov 2019 13:08
Stop met de mogelijkheid om de bankzaken te doen op de computer.
Daar stoppen ze helemaal niet mee. Je kunt gewoon via je PC en de internetbrowser bankzaken doen bij de ING alleen kun je niet meer de voorgedrukte TAN codes gebruiken.
Jroam schreef:
11 nov 2019 13:08
Maar wanneer er dan door anderen aan wordt gegeven, dat er problemen ontstaan, zijn ontstaan, waardoor men niet meer over zijn eigen geld kan beschikken, trap dan op de rem.
Kijk wat voor puinhoop er van gemaakt is en los het op!
Welke puinhoop? Enkel de ING hield hun onveilige TAN codes instant, geen enkele andere bank had een dergelijke onveilige manier van telebankieren geïmplementeerd.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door de auditu »

taxikemperman schreef:
19 aug 2019 13:58
Mijn vrouw en ik hebben een gezamenlijke rekening
We kunnen ieder betalingen doen zonder goedkeuring van de ander.
En als uw partner niet overweg kan met smartphone of computer dan wordt het misschien tijd om dit te leren.
Het verschijnsel heet: cyberphobia. Uw suggestie dat het tijd wordt om het toch maar te leren is geen optie voor mensen die er aan lijden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nee, overschrijfkaarten per post zijn veilig. Zo onveilig was die papieren tanlijst niet. Heb ik ook jaaaaren gebruikt en ging allemaal prima.

Gesloten