LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verplicht digitaal bankieren bij ING

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Tan lijst werkte perfect. Inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord, wilde je een overmaking doen, bevestigen met een Tancode van de lijst, of later Tancode via sms. Nog nooit enig probleem mee ervaren

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Precies. En ik kan me herinneren dat er dan weer eens een sms-storing was. Maar daar had je met zo'n ouderwetsche papieren tan-lijst lekker geen last van.

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door Erthanax »

Van oorsprong kon het zelfs zonder internet, gewoon inbellen op/bellen met Girotel. Dat waren nog eens tijden :D

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door Obelix1 »

verhuisd naar huiskamer, beter.

Okhuijsen
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jan 2015 13:38

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door Okhuijsen »

Tot nu toe heb ik altijd Internet-gebankierd met mijn PC. Gewoon username/password. Geen gezeur met Tan codes of SMS-en.
Sinds deze week werkt dat niet meer. Ik heb nu een PC (met Mijn ING) EN een smartphone (met de ING app) nodig.
Om een boeking te maken heb ik nu dus nodig:
1. Een username/password account op de PC
2. De "mijn ING" app met een username/password
3. Een username/password account om mijn smartphone te gebruiken
4. De ING app met een pincode

Veiligheid voor alles. Maar dit wordt me teveel. Een app voor op een Windows PC kan ik niet vinden.

Ik heb BlueStacks op mijn PC geinstalleerd. Daarmee emuleer ik een Android smartphone. In BlueStacks heb ik de ING app voor Androids geinstalleerd. Werkt prima. Kan ik toch weer met een enkele pincode bankieren. Bovendien heb ik geen smartphone nodig die ik kan verliezen of gejat kan worden. Wel net zo veilig.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De gratis Knuffel Leeuw voor dochter en zoon, nu moet je je daar blauw betalen en hebben ze vaak Off LIne banKlieren!

Een tevreden Ex klant die steeds vaker tevreden is bij het lezen van Radar Forum.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u op uw PC iets wilde overmaken kon dat echt niet zonder Tancode, of van de lijst, of via een sms ontvangen.

Dus dat u datwel kon tot een week geleden, is onjuist.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door reggie2 »

Okhuijsen schreef:
19 nov 2019 15:47
Tot nu toe heb ik altijd Internet-gebankierd met mijn PC. Gewoon username/password. Geen gezeur met Tan codes of SMS-en.
Sinds deze week werkt dat niet meer. Ik heb nu een PC (met Mijn ING) EN een smartphone (met de ING app) nodig.
Om een boeking te maken heb ik nu dus nodig:
1. Een username/password account op de PC
2. De "mijn ING" app met een username/password
3. Een username/password account om mijn smartphone te gebruiken
4. De ING app met een pincode

Veiligheid voor alles. Maar dit wordt me teveel. Een app voor op een Windows PC kan ik niet vinden.


Die heb je ook helemaal niet nodig. Ik krijg bij inloggen via de pc gewoon op mijn mobiel de code , die doe je via internet bij waar je het moet invullen en klaar. Dus gewoon alles via je PC

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door scontra »

reggie2 schreef:
19 nov 2019 17:24

Die heb je ook helemaal niet nodig. Ik krijg bij inloggen via de pc gewoon op mijn mobiel de code , die doe je via internet bij waar je het moet invullen en klaar. Dus gewoon alles via je PC
Je weet dat de sms-code binnenkort ook verdwijnt en, als je de APP niet gebruikt, je ook aan de scanner moet geloven ?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door reggie2 »

Je bent niet verplicht tot de app. Je krijgt een scanner dus doe eens wat minder moeilijk.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

En als je het niet wilt, Triodos en ASN kregen afgelopen jaren vele klanten omdat de grote duurder zijn en je moet doen wat wij eisen riepen!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Verplicht digitaal bankieren bij ING

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij die banken zal het ook van veranderen. Alle banken gaan over op twee-factor authenticatie, omdat dat in principe veel veiliger is. Het gaat dan om een combinatie van twee van de drie dingen uit het rijtje "iets dat je kent/weet" (Een wachtwoord of PIN-code); "iets dat je hebt" (zoals een mobiele telefoon of speciale USB-key) en "iets dat je bent" (een vingerafdruk of andere biometrische eigenschap). Dat is alleen te regelen door van de oude methode af te stappen.

Gesloten