Verplichte overgang BinckBank naar Saxo Bank: klachten

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
en dan nog even dit
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2021 11:01

Verplichte overgang BinckBank naar Saxo Bank: klachten

Ongelezen bericht door en dan nog even dit »

Er vindt op dit moment een verplichte overgang van BiNCK naar SAXO plaats. Binck is immers verkocht aan deze Deense Bank met overigens een Chinese meerderheids aandeelhouder. De laatste klanten gingen verplicht over op 1 oktober. Zowel op Trustpilot als op Google regent het steeds meer klachten en de laatste weken is er niemand te vinden die meer dan het cijfer 1 geeft. (slecht tot zeer slecht) De Nieuwe handelssystemen zijn significant slechter dan de oude van Binck, de condities zijn verslechterd, de prijzen veelal gestegen en de klantenservice structureel onbereikbaar geworden als u de reviews leest. Opvallend, dat dit hele onderwerp hier nog niet verscheen.. https://www.google.com/search?q=reviews ... e&ie=UTF-8

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Verplichte overgang BinckBank naar Saxo Bank: klachten

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik lees behalve slechte reviews geen problemen. Als je niet (meer) tevreden bent dan zeg je de rekening op en ga j naar een andere bank toe.

en dan nog even dit
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2021 11:01

Re: Verplichte overgang BinckBank naar Saxo Bank: klachten

Ongelezen bericht door en dan nog even dit »

Geen problemen? Lees de reviews nog s goed dan ook geld storten en opnemen is nogal een dingetje..en een onbereikbare klantenservice vind je geen probleem..!? Nog ff los van de rest..

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Verplichte overgang BinckBank naar Saxo Bank: klachten

Ongelezen bericht door jonis »

Als je tevreden bent bij een bank en die dan overgenomen wordt, je te maken krijgt met:
-slechtere systemen
-slechtere condities
-hogere prijzen
-onbereikbare klantenservice
-lastig geld opnemen en storten
Nog ff los van de rest.....

Serieus, wat doe je er nog of denk je dat ze alles even voor jou verbeteren en veranderen.
Als mijn verstrekker niet naar mijn zin is ben ik gewoon weg.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Verplichte overgang BinckBank naar Saxo Bank: klachten

Ongelezen bericht door Jablan »

Als dit soort dingen gebeuren, dan is het tijd om afscheid te nemen.

Hier een overzicht met plussen en minnen: https://www.bestebrokers.nl/saxo-bank/

Kijk wat de concurrent biedt en of je dat aanspreekt.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Verplichte overgang BinckBank naar Saxo Bank: klachten

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

er zijn meer hondjes met de naam fillie, ga en open ergens anders een rekening....

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verplichte overgang BinckBank naar Saxo Bank: klachten

Ongelezen bericht door Moneyman »

en dan nog even dit schreef:
21 okt 2021 17:09
Geen problemen? Lees de reviews nog s goed dan ook geld storten en opnemen is nogal een dingetje..en een onbereikbare klantenservice vind je geen probleem..!? Nog ff los van de rest..
Nou, wegwezen naar een betere bank dan. Moeilijker is het toch niet?

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Verplichte overgang BinckBank naar Saxo Bank: klachten

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Moneyman schreef:
26 okt 2021 09:42
en dan nog even dit schreef:
21 okt 2021 17:09
Geen problemen? Lees de reviews nog s goed dan ook geld storten en opnemen is nogal een dingetje..en een onbereikbare klantenservice vind je geen probleem..!? Nog ff los van de rest..
Nou, wegwezen naar een betere bank dan. Moeilijker is het toch niet?
Wel tamelijk kostbaar: Wanneer u effecten van uw Saxo rekening wilt wegboeken betaalt u EUR 50,- per ISIN

@Seinhuis
Ik lees bij Truspilot: Ruim 2,5 week geleden heb ik mijn rekening bij Saxo opgezegd, evenals mijn vrouw.
Dat die vrouw er ook aan moest geloven vind ik best erg.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verplichte overgang BinckBank naar Saxo Bank: klachten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die werd waarschijnlijk ook te duur. Of te eigengereid. 😁

Holiday
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 okt 2006 16:54

Re: Verplichte overgang BinckBank naar Saxo Bank: klachten

Ongelezen bericht door Holiday »

Was het maar zo makkelijk om over te stappen naar een andere Broker, als Saxo niet meewerkt en niet reageert op mail en telefoon, dan kom je daar nooit weg en waarschijnlijk ben je je aandelen ook nog kwijt.
Dus reageer niet of het zo makkelijk is om over te stappen.

M.V.K.
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mar 2020 13:13

Re: Verplichte overgang BinckBank naar Saxo Bank: klachten

Ongelezen bericht door M.V.K. »

Er wordt hier cynisch gezegd dat je over kunt stappen naar een andere broker als je niet tevreden bent.
Dat is precies wat ik al sinds 6 september jl. aan het proberen ben omdat het één grote administratieve puinhoop is bij de SaxoBank.
Dividend en couponrentes bijvoorbeeld worden vastgehouden en kun je pas dagen later zien.

Vorige week zouden eindelijk de laatste twee regels van mijn portefeuille overgezet worden naar mijn nieuwe bank.
Al die tijd, sinds 6 september, werden posities verkeerd aangeboden en moet je als klant en ontvangende bank steeds maar weer vragen of ze alsjeblieft de portefeuille correct over willen zetten.

Op het moment dat mijn nieuwe bank op 25 oktober jl. een van de twee regels obligaties uit het depot van de SaxoBank wilde overzetten, bleek dit depot van de SaxoBank praktisch leeg te zijn.
Er zijn obligaties van mij, met een marktwaarde van €26.000, verdwenen sinds 25 oktober.

Vanmiddag kreeg ik een belletje van de SaxoBank dat iemand in India, waar hun IT zit en de overboekingen plaatsvinden, mijn obligaties in Frankrijk gevonden heeft, waar ook mee samengewerkt wordt.

Tot op dit moment weet ik niet of en wanneer ik mijn obligaties terug krijg.
Niemand kan vertellen wat er gaat gebeuren, ik moet maar afwachten.
Op schriftelijke klachten wordt niet gereageerd.
Telefoontjes zouden schriftelijk bevestigd moeten worden, maar ook dat gebeurt niet als je er om vraagt.

Dus overstappen naar een andere bank is ook zeer risicovol bij de SaxoBank.

ddft58
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2021 20:04

Re: Verplichte overgang BinckBank naar Saxo Bank: klachten

Ongelezen bericht door ddft58 »

mensen, de klachten over Saxo zijn 100000% terecht. Geloof me. Ik handel al meer dan 20 jaar en heb bijna alle platforms wel gehad, maar Saxo slaat by far alles. Ben sinds 5 weken overgegaan en wat een ongekende ellende! Ik werd eerst bestoken door mails dat mn portefeuille geliquideerd was vanwege de marge, waar geen reet van bleek te kloppen. 5 medewerkers gesproken, 5 verschillende antwoorden. Overduidelijk ingehuurd call center personeel. Ik heb zelfs de teamleider vd klantenservice op Linkedin opgezocht en hierover aangesproken. Daarnaast zijn van de 6 terugboekingen naar mijn rekening er 3 (!) niet aangekomen. Ik ben 5700 euro dus kwijt, en maar de vraag of ik het ooit terug ga vangen. Aan alle beleggers de heel duidelijke oproep: begin never nooit bij Saxo, echt, ieder ander platform is beter en betrouwbaarder, doe het aub niet!

Master B
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2021 09:04

Re: Verplichte overgang BinckBank naar Saxo Bank: klachten

Ongelezen bericht door Master B »

IK wil mijn effecten overboeken naar de ING Bank omdat ik daar wel callopties kan schrijven op eigen aandelenbezit zonder dat ik de waarde van de geschreven callopties moet aanhouden. Dit is een diefstalconstructie van Saxo Bank. Van ING ontving ik een brief dat het verzoek was doorgegeven aan Saxo Bank. Tijdens een telefoongesprek met Saxo Bank werd verteld dat de overboeking wel weken kan duren omdat er zo veel verzoeken zijn om aandelen over te boeken. Na vaker bellen bleek dat een geschreven call optie op eigen aandelen bezit niet kan worden overgeboekt omdat er dan een ongedekte positie ontstaat. Als zij ook mijn aandelen overboeken is er niets ongedekt. NB: Bij een december 2021 optie worden de aandelen toch niet opgevraagd als de koers van het aandeel onder de exercise price is? Bij Saxo Bank moet je de waarde van de gedekte, geschreven callopties aanhouden op je rekening. Bij een portefeuille van 1,5 mln. euro en een call premie van 10 % moet je 150.000 euro aanhouden op je rekening waar je niets mee kunt doen. Saxo Bank Bank rekent wel 0,5 % debetrente over tegoeden van meer dan 100.000 euro. Ze stelen dus je eigen geld geld. De 50.000 euro boven de 100.000 euro valt ook niet onder het depositogarantiestelsel. Je loopt dus risico en je raakt je geld kwijt. Als Saxo Bank Nederland failliet gaat (als alle ontevreden klanten weggaan gaan de opbrengsten snel achteruit) ben je dus 50.000 euro kwijt, en waarom? Sterker nog als de waarde van een geschreven calloptie omhoog gaat en je stort 20.000 euro om een aandeel te kopen wordt ook deze 20.000 euro geblokkeerd omdat je altijd je call opties moet kunnen terugkopen. Het wordt tijd dat DNB ingrijpt en een einde maakt aan deze diefstalconstructie.

Trekvogel
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2021 19:43

Re: Verplichte overgang BinckBank naar Saxo Bank: klachten

Ongelezen bericht door Trekvogel »

Als ik beseft had dat de overgang van mijn portefeuille van Binck Bank naar Saxo Bank automatisch betekent dat ik akkoord zou gaan met een wijziging van marginverplichtingen, dan was ik voor de overgang naar Saxo vertrokken bij Binck. Toen ik daar achter kwam bleek het al te laat. Ik probeerde nog mijn hele portefeuille (aandelen met gezamenlijk een hoge waarde met daarop geschreven call-opties) over te boeken naar DEGIRO. Helaas kreeg ik van DEGIRO het bericht dat Saxo niet wilde meewerken aan het overboeken van mijn (100% gedekte) geschreven call-opties. Overboeken van mijn aandelenreeksen kan ook niet omdat de geschreven call-opties dan niet meer gedekt zijn. Ik voelde mij gegijzeld door Saxo Bank. Klacht ingediend bij het KiFid. Het KiFid liet mij weten dat Saxo Bank niet is aangesloten bij het KiFid. Echter, Binck Bank is wel aangesloten bij KiFid dus zou het KiFid mijn klacht doorsturen naar Binck Bank. Binck Bank voelt zich desgevraagd niet aangesproken want alles is inmiddels in handen van Saxo Bank. Op de website van Saxo Bank is informatie te vinden dat je bij klachten bij het KiFid terecht kunt. Dat is dus niet zo. Saxo Bank stelt dat Saxo Bank het betreurt dat ik de informatie omtrent de wijziging van de margin verplichtingen niet heb meegekregen want die zou wel degelijk met de klanten gecommuniceerd zijn. Nou, misschien in een pak kleine lettertjes, maar ik wist van niets. Ik voel mij bedonderd. Door Binck Bank, door Saxo Bank en door het KiFid. Op dit moment heb ik nog geen idee wat ik nu kan doen om uit deze situatie te komen. Mijn geschreven call-opties terug kopen is geen mogelijkheid. Die waarden zijn door de gestegen aandelenkoersen zodanig gestegen dat het mij heel veel geld gaat kosten. Er zit zoals het er nu naar uit ziet niets anders op dan de hele rit van de geschreven call-opties-opties uit te zitten totdat ze aflopen in 2024/2025. Geen echte keuzemogelijkheden meer. Ik ervaar deze handelwijze van Binck Bank en Saxo Bank als een vorm van oplichting waar het KiFid kennelijk aan meewerkt. Iemand een idee?

fritsmahr
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2021 13:39

Re: Verplichte overgang BinckBank naar Saxo Bank: klachten

Ongelezen bericht door fritsmahr »

Dit weekeinde ( 27—28 october ) over gezet van Binck naar saxobank.Volgens de tekst kon ik maandag 29 october mijn account op de computer inzien.
Helaas bleek dit niet mogelijk dus geprobeerd telefonisch contact te krijgen.
Dit bleek mogelijk want het antwoord dat ik kreeg was dat er 35 wachtende voor mij waren en de verbinding werd verbroken.Naderhand nog een paar keer geprobeerd te bellen maar toen was de mededeling dat het nummer niet in gebruik was. Dit was ook vandaag 30 october de boodschap. Uiteraard ook geprobeerd een aantal
keren een chat verbinding tot stand te brengen maar na 20 minuten vergeefs
wachten zelf de verbinding verbroken. De volgende poging was het maken van
een ticket en deze gestuurd..Het na 16 uur verkregen antwoord gaf aan dat het
wel 2 WEKEN kon duren alvorens mijn account voor mij op de computer zichtbaar
zou zijn en ik dus kan handelen. Nu opnieuw een ticket gemaakt waarin ik heb
geschreven dat dit met mij nooit gecommuniceerd is en dat ik om die reden de
aandelen uit mijn portefeuille direct wil verkopen.Tot op heden nog geen reactie.

bmensink
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2021 14:00

Re: Verplichte overgang BinckBank naar Saxo Bank: klachten

Ongelezen bericht door bmensink »

Hallo,

Ik probeer de beleggingsrekening bij Saxo te beeindigen en het saldo over te boeken naar een tegenrekening. Ik ben er al meerdere dagen mee bezig, maar het is nog steeds niet gelukt.

Klacht bij de AFM ingediend.

Wie weet hoe ik mijn geld terug kan krijgen?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Verplichte overgang BinckBank naar Saxo Bank: klachten

Ongelezen bericht door Jablan »

Dat vraagt - helaas - veel geduld. je hebt al goed gehandeld, op dit moment kun je alleen nog een klacht bij Saxo zelf indienen, zodat je latere vervolgstappen sneller gaan.

Gesloten