Bericht ABN AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
aejvaningen
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2020 12:00

Bericht ABN AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen

Ongelezen bericht door aejvaningen »

Per 1 oktober wijzigt de ABN/AMRO zijn tarieven. Een pakket kost voor ons nu € 4,- per maand. Dat wordt per 1 oktober € 6,20. De reden is door de wet- en regelgeving tegen fraude, witwassen etc. zijn zij genoodzaakt de tarieven te verhogen. Wij hebben een en/of rekening 2x. Op 1 rekening hebben wij 2 passen, voor de 2e pas moet je betalen wat belachelijk is, want ook mijn geld wordt hier opgestort. Op de 2e rekening storten wij de vaste lasten zodat wij overzicht houden op de financiën. Dan nog een spaarrekening waar je inmiddels geen rente meer op krijgt en een credit card. Geen rare zaken toch? Maar een verhoging van meer dan 50% vind ik persoonlijk van de zotte. De dienstverlening van de klant holt achteruit. Geldautomaten verdwijnen, kantoren worden gesloten en lange wachttijden op de telefoon. Als ik het nieuws mag geloven dat maakt de ABNAMRO toch nog forse winst op de zakelijke kant, maar als particulier kosten wij hun geld. De aandeelhouders willen alsmaar meer en meer geld. Hoe valt dit te verkopen aan de particuliere gebruiker. Zijn er mensen die een alternatief weten of mij kunnen uitleggen hoe dit zit?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Bericht ABN AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen

Ongelezen bericht door Jablan »

Als je er zo over denkt, dan is de beste oplossing om van bank te wisselen en dat is niet zo moeilijk als je denkt. Kijk wie er de afgelopen 12 maanden automatisch bedragen hebben geïncasseerd en stel die bedrijven tzt op de hoogte van je nieuwe rekeningnummer.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bericht ABN AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Toets eens op Google in “kosten bankrekeningen vergelijken” of iets dergelijks en dan kunt u zien wat uw pakket bij andere banken kost. En of het nuttig is om over te stappen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bericht ABN AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het vervelende is dat je je rekeningnummer niet mee kan nemen. Overstappen geeft daardoor een hoop gedoe. En dat weten ze bij Abnamro ook.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Bericht ABN AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen

Ongelezen bericht door tttlocke »

aejvaningen schreef:
26 jun 2020 12:51
Als ik het nieuws mag geloven dat maakt de ABNAMRO toch nog forse winst op de zakelijke kant, maar als particulier kosten wij hun geld. [...] Hoe valt dit te verkopen aan de particuliere gebruiker.
Normaal gesproken zou dit goed te verkopen moeten zijn.
Je kunt namelijk niet van een bedrijf verwachten dat het geld toelegt op de dienstverlening.
Maar ja, banken, en dan is de logica ver te zoeken en vieren 'gevoelens' de boventoon.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bericht ABN AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Er zijn trouwens helemaal geen "aandeelhouders".

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bericht ABN AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Overstappen naar een andere bank en een ander rekeningnummer hoeft helemaal niet veel gedoe te zijn als u gebruik maakt van de "overstapservice" die de banken aanbieden.
Zoek wel eerst goed uit of een andere bank wel asn uw wensen voldoet.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bericht ABN AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Van €4,- naar €6,20? Dat is meer dan 50% duurdere en dan loopt geheel Nederland toch gewoon weg.

Ik vind huidige tarief van €48,- per jaar al veel te veel......
Kijk eens naar de tarieven van Triodos en ASN.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bericht ABN AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

aejvaningen schreef:
26 jun 2020 12:51
Geldautomaten verdwijnen, kantoren worden gesloten en lange wachttijden op de telefoon.
Dit is niet alleen voorbehouden aan ABN. Alle geldautomaten van elke bank gaat verdwijnen. Daar komt de gele geldmaat voor terug. Ook vele kleine lokale kantoortjes van andere banken gaan sluiten. En wachttijden nu kan te maken hebben met corona.

Wellicht is een oude sok nog een optie.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Bericht ABN AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen

Ongelezen bericht door grun »

Komkommertijd schreef:
27 jun 2020 20:31
Kijk eens naar de tarieven van Triodos en ASN.
Bij de ASN betaal je 1,65 euro per maand, dat is 19,80 per jaar. Niet aan te raden als je regelmatig geld wilt storten want ze hebben geen fysieke kantoren. Dan is de SNS een betere keuze. Beiden zijn onderdeel van de Volksbank.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Bericht ABN AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen

Ongelezen bericht door scontra »

aejvaningen schreef:
26 jun 2020 12:51
Op de 2e rekening storten wij de vaste lasten zodat wij overzicht houden op de financiën.
Zou eens beginnen met het opheffen van die 2e rekening en door uw financiële administratie iets anders in te richten, maar wel zo dat u een duidelijk overzicht houdt, bespaart u zomaar 50% op de kosten. :wink:

hydrangea
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jun 2020 13:05

Re: Bericht ABN AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen

Ongelezen bericht door hydrangea »

Zijn er mensen die een alternatief weten
Ja, gratis fintech banken. Openbank, N26, Revolut, Monese.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bericht ABN AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

grun schreef:
27 jun 2020 22:55
Komkommertijd schreef:
27 jun 2020 20:31
Kijk eens naar de tarieven van Triodos en ASN.
Bij de ASN betaal je 1,65 euro per maand, dat is 19,80 per jaar. Niet aan te raden als je regelmatig geld wilt storten want ze hebben geen fysieke kantoren. Dan is de SNS een betere keuze. Beiden zijn onderdeel van de Volksbank.
95% of meer zal vooral geld opnemen, zelden geld storten en dan iemand met ING pasje die er naast woonde vragen is voldoende...
Alleen een zwartwerker kan in problemen komen....

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bericht ABN AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat kan nog € 0,35 goedkoper bij ING.

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: Bericht ABN AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Per 1 oktober wijzigt de ABN/AMRO zijn tarieven. Een pakket kost voor ons nu € 4,- per maand. Dat wordt per 1 oktober € 6,20. De reden is door de wet- en regelgeving tegen fraude, witwassen etc. zijn zij genoodzaakt de tarieven te verhogen. Wij hebben een en/of rekening 2x. Op 1 rekening hebben wij 2 passen, voor de 2e pas moet je betalen wat belachelijk is, want ook mijn geld wordt hier opgestort. Op de 2e rekening storten wij de vaste lasten zodat wij overzicht houden op de financiën. Dan nog een spaarrekening waar je inmiddels geen rente meer op krijgt en een credit card. Geen rare zaken toch? Maar een verhoging van meer dan 50% vind ik persoonlijk van de zotte. De dienstverlening van de klant holt achteruit. Geldautomaten verdwijnen, kantoren worden gesloten en lange wachttijden op de telefoon. Als ik het nieuws mag geloven dat maakt de ABNAMRO toch nog forse winst op de zakelijke kant, maar als particulier kosten wij hun geld. De aandeelhouders willen alsmaar meer en meer geld. Hoe valt dit te verkopen aan de particuliere gebruiker. Zijn er mensen die een alternatief weten of mij kunnen uitleggen hoe dit zit?
Beste aejvaningen,

Het is begrijpelijk dat u baalt wanneer de maandelijkse kosten vanaf oktober voor u omhoog zullen gaan. Graag geef ik hier meer uitleg over.

Op dit moment hebben onze klanten de keuze uit 3 betaalpakketten. Helaas blijkt dat deze betaalpakketten te complex zijn om simpel en snel uit aan de klant uit te leggen. Klanten geven in onderzoeken aan de betaalpakketten ingewikkeld te vinden. Zij kunnen niet gemakkelijk zien welke producten in het pakket zitten en wat zij ervoor moeten betalen.

De prijzen van de 3 betaalpakketten en onderliggende betaalproducten zijn niet transparant en lastig uitlegbaar. Bijvoorbeeld; Als 3 klanten dezelfde betaalproducten hebben maar een ander betaalpakket, dan betalen zij elk een andere prijs voor hun betaalproducten.

Ook speelt het mee dat bij het opheffen van betaalproducten het betaalpakket niet mee verandert. Hierdoor blijven klanten soms in een te duur betaalpakket zitten. Daarnaast wordt niet altijd de juiste prijs getoond bij het aanvragen van een extra product, omdat dit per klantsituatie kan verschillen.

In het nieuwe BasisPakket Betalen zit één betaalrekening, één betaalpas en toegang tot online bankieren. Dit betaalpakket wordt het pakket voor al onze particuliere betaalklanten. Daarnaast kunt u zelf bepalen welke andere betaalproducten nodig en handig zijn in zijn situatie.

Dat de tarieven los van het nieuwe BasisPakket ook stijgen heeft verschillende redenen. Zo zijn we verplicht om te voldoen aan wet- en regelgeving. Denk hierbij aan het bestrijden van financiële criminaliteit. Ook bieden we onze klanten verschillende manieren om hun bankzaken te regelen, via kantoor, telefonisch, of via de digitale weg. Daarnaast brengen huidige mogelijkheden kosten met zich mee en moeten we ondertussen investeren in het ontwikkelen van nieuwe en betere betaalproducten en -diensten. Al deze mogelijkheden brengen kosten met zich mee waarvan een deel via de maandbijdrage aan de klant wordt doorberekend.

U geeft aan dat uw maandbijdrage met 50% omhoog zal gaan. We raden daarom aan om na te gaan of al uw huidige producten en diensten nog relevant zijn. Wellicht kunnen er aanpassingen worden gedaan waardoor ook met de nieuwe tarieven de kosten minder hard stijgen. Als u dit met één van onze adviseurs wilt bespreken, kan dat telefonisch via 088 - 226 26 34.

Met vriendelijke groet,

Elvira
ABN AMRO Webcare

winni
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 jun 2005 20:35

Re: Bericht ABN AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen

Ongelezen bericht door winni »

Ik zou met al die kosten die nu de banken gaan berekenen voor pasjes en dergelijken overstappen maar vezien de andere banken ook hoge kosten doe toekomen heeft het geen zin.
Ze gebben gewoon een monopoly positie in dit land , want je moet altijd pinnen en je kan bijna geen contant geld merr uitgeven , ik vind het schandalig zo ze met hun klanten omgaan. Ik hoop dat tros rader en consumentebond daar hard in gaan optredden dat het verboden wordt.
Anders heeft het ook geen zin meer om lid te zijn.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bericht ABN AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waarom zou u niet contant kunnen betalen?

En wat zou er verboden moeten worden? Dat zij geld rekenen voor diensten die zij verrichten?

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Bericht ABN AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen

Ongelezen bericht door Justmeagain »

winni schreef:
30 jun 2020 22:27
Ik zou met al die kosten die nu de banken gaan berekenen voor pasjes en dergelijken overstappen maar vezien de andere banken ook hoge kosten doe toekomen heeft het geen zin.
Ze gebben gewoon een monopoly positie in dit land , want je moet altijd pinnen en je kan bijna geen contant geld merr uitgeven , ik vind het schandalig zo ze met hun klanten omgaan. Ik hoop dat tros rader en consumentebond daar hard in gaan optredden dat het verboden wordt.
Anders heeft het ook geen zin meer om lid te zijn.
Maar wat moet er dan verboden worden. Een bank is een bedrijf wat winst wil maken, net als AH, de groenteboer of bakker. En ja soms worden ook daar prijzen verhoogd.
U heeft geen idee wat de kosten zijn voor de infrastructuur van een bank, de kosten om een bankieren app te onderhouden en cyber security specialisten te betalen.

Klanten willen wel hun geld terug als ze zo stom zijn geweest om in phising of Whatsapp fraude te trappen, dus de bank wil het zo veilig mogelijk houden en dat kost heel veel geld.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bericht ABN AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Monopoly?

Winni, ik weet dat ABN-AMROr, Rabo & ING 3 grootste zijn.
De Triodos nog erbij als nr 4.
En de Volksbank groep met ASN SNS en Regio bank nr 5 als ik die als 1 zou gaan zien.

En KNAB en enkele andere kleine ook nog maar daar weet ik tekort van.

En de alleen maar Pin winkels?
De Chinees ging over wegens Hygiëne en had voor de geen pasje klanten toch nog een lade....
De goedkope pompen ook, alleen kaarten...

Maar vele winkels lopen omzet mis, als je als Zwartwerker een Apple wilde kopen boven de €1000,- en daar zit meestal leuke marge op voor die winkels....?
Duitsers betalen nog veel contant en die toeristen wegsturen?

Kosten & Veiligheid?
Ooit had de grootste bank, De blauwe Postbank pasjes waarmee je bij de NS vaak problemen had om een papieren kaartje te kopen.
Zelfs de DSB bank was een betere en betrouwbaarder!
Dit was toen voor meneer Lakeman begon te zeuren de betrouwbaarste die zelden stoorde en/of Offline ging!

En de ABN-AMRO, ik lees dat ze nog geen duidelijke pakketten hebben om hier te plaatsen.
Net als de Rabo bepaald niet de goedkoopste en onduidelijke info kan de Oranje ING , Triodos of ASN weer veel werk van overstappers opleveren!

Volgens mijn is niet of je controleerde maar hoe, slimme systemen die alleen verdachte zaken melde en hierop kunnen inspelen lijkt me slimmer dan lomp systeem die bij bepaalde klanten telkens alarm geven.
Zo zal een rustige klant die een huis koopt plotseling veel gaan uitgeven voor Keuken, Badkamer en vloeren en zo....
En dat ik als Belg wegens Lock Down het land niet uit mag maar erg veel in DE en NL ging kopen?
Dan moet je alarm even uitzetten voor die klant om te voorkomen dat personeel overwerkt zal raken.

Hetzelfde zie je bij mijn Dochter, werkloze Muzikante die nu erg veel voor haar Vader kocht en vreemde inkomsten en uitgaves had.
ABN -AMRO wil blijkbaar te veel en controle koste geld.
En als we daar klant waren geweest, verwacht ik vele alarm bellen die afgaan.

Pattan
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2020 10:47

Re: Bericht ABN AMRO dat per 1 oktober as. de tarieven wijzigen

Ongelezen bericht door Pattan »

ABN AMRO schreef:
30 jun 2020 10:27
Per 1 oktober wijzigt de ABN/AMRO zijn tarieven. Een pakket kost voor ons nu € 4,- per maand. Dat wordt per 1 oktober € 6,20. De reden is door de wet- en regelgeving tegen fraude, witwassen etc. zijn zij genoodzaakt de tarieven te verhogen. Wij hebben een en/of rekening 2x. Op 1 rekening hebben wij 2 passen, voor de 2e pas moet je betalen wat belachelijk is, want ook mijn geld wordt hier opgestort. Op de 2e rekening storten wij de vaste lasten zodat wij overzicht houden op de financiën. Dan nog een spaarrekening waar je inmiddels geen rente meer op krijgt en een credit card. Geen rare zaken toch? Maar een verhoging van meer dan 50% vind ik persoonlijk van de zotte. De dienstverlening van de klant holt achteruit. Geldautomaten verdwijnen, kantoren worden gesloten en lange wachttijden op de telefoon. Als ik het nieuws mag geloven dat maakt de ABNAMRO toch nog forse winst op de zakelijke kant, maar als particulier kosten wij hun geld. De aandeelhouders willen alsmaar meer en meer geld. Hoe valt dit te verkopen aan de particuliere gebruiker. Zijn er mensen die een alternatief weten of mij kunnen uitleggen hoe dit zit?
Beste aejvaningen,

Het is begrijpelijk dat u baalt wanneer de maandelijkse kosten vanaf oktober voor u omhoog zullen gaan. Graag geef ik hier meer uitleg over.

Op dit moment hebben onze klanten de keuze uit 3 betaalpakketten. Helaas blijkt dat deze betaalpakketten te complex zijn om simpel en snel uit aan de klant uit te leggen. Klanten geven in onderzoeken aan de betaalpakketten ingewikkeld te vinden. Zij kunnen niet gemakkelijk zien welke producten in het pakket zitten en wat zij ervoor moeten betalen.

De prijzen van de 3 betaalpakketten en onderliggende betaalproducten zijn niet transparant en lastig uitlegbaar. Bijvoorbeeld; Als 3 klanten dezelfde betaalproducten hebben maar een ander betaalpakket, dan betalen zij elk een andere prijs voor hun betaalproducten.

Ook speelt het mee dat bij het opheffen van betaalproducten het betaalpakket niet mee verandert. Hierdoor blijven klanten soms in een te duur betaalpakket zitten. Daarnaast wordt niet altijd de juiste prijs getoond bij het aanvragen van een extra product, omdat dit per klantsituatie kan verschillen.

In het nieuwe BasisPakket Betalen zit één betaalrekening, één betaalpas en toegang tot online bankieren. Dit betaalpakket wordt het pakket voor al onze particuliere betaalklanten. Daarnaast kunt u zelf bepalen welke andere betaalproducten nodig en handig zijn in zijn situatie.

Dat de tarieven los van het nieuwe BasisPakket ook stijgen heeft verschillende redenen. Zo zijn we verplicht om te voldoen aan wet- en regelgeving. Denk hierbij aan het bestrijden van financiële criminaliteit. Ook bieden we onze klanten verschillende manieren om hun bankzaken te regelen, via kantoor, telefonisch, of via de digitale weg. Daarnaast brengen huidige mogelijkheden kosten met zich mee en moeten we ondertussen investeren in het ontwikkelen van nieuwe en betere betaalproducten en -diensten. Al deze mogelijkheden brengen kosten met zich mee waarvan een deel via de maandbijdrage aan de klant wordt doorberekend.

U geeft aan dat uw maandbijdrage met 50% omhoog zal gaan. We raden daarom aan om na te gaan of al uw huidige producten en diensten nog relevant zijn. Wellicht kunnen er aanpassingen worden gedaan waardoor ook met de nieuwe tarieven de kosten minder hard stijgen. Als u dit met één van onze adviseurs wilt bespreken, kan dat telefonisch via 088 - 226 26 34.

Met vriendelijke groet,

Elvira
ABN AMRO Webcare
Beste ABN AMRO Webcare,

U doet voorkomen of dit allemaal gedaan wordt om het beter, dan wel makkelijker te maken voor de klanten. "Moeilijk uit te leggen", "Te dure betaalpakketten" lees ik. Wij hebben een uitgebreid pakket met 3 rekeningen, 4 betaalpassen en 2 credit cards. Kosten: EUR 6.41 p/m. Onder de nieuwe voorwaarden wordt dat EUR 11.40 p/m heeft een ABN AMRO medewerker voorgerekend, dus een verhoging van 78%!!! Natuurlijk kan het goedkoper als ik services weg doe, maar vind ik persoonlijk een kromme motivatie om een verhoging van 78% te rechtvaardigen. Dus gaan we maar eens shoppen bij uw collega's. Na meer dan 50 jaar bij de ABN AMRO en diens juridische voorgangers is het toch wel jammer dat je hier eindigt.

Gesloten