Ervaringen in buitenland betalen met VPay

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
nijssenr

Ervaringen in buitenland betalen met VPay

Ongelezen bericht door nijssenr » 08 apr 2019 17:45

Ik heb afgelopen week een nieuwe bankpas van ING ontvangen.
Hierop prijkte ineens een VPay logo. Ik kende dit niet en ben eens gaan googlen.
Vpay blijkt de concurrent van Maestro te zijn en lijkt in het buitenland niet of nauwelijks geaccepteerd.
Zijn er mensen met ervaringen hiermee?
Naast ING maakt ook SNS gebruikt van deze dienst.
Bij ING zag ik dat ze de kaarten willekeurig uitdelen en dat als je wil je kan wisselen.
Is dit aan te raden?
Ik ga binnen kort op vakantie en kom liever niet voor onverwachte problemen te staan.
Bijlagen
Maestro-en-V-PAY-Betaalpas-nieuwe-design.gif_tcm162-141304.jpg
Maestro-en-V-PAY-Betaalpas-nieuwe-design.gif_tcm162-141304.jpg (33.82 KiB) 4320 keer bekeken

berndv

Re: Ervaringen in buitenland betalen met VPay

Ongelezen bericht door berndv » 09 apr 2019 11:36

Vpay is de tegenhanger van Maestro inderdaad. Waar maestro een ontwikkeling van Mastercard is, is vpay een ontwikkeling van Visa. Beide worden wereldwijd zeer breed ondersteund en binnen europa kan je nagenoeg overal met beide terecht en daar waar in Europa beperkingen zijn, is het juist Maestro die niet ondersteund wordt. Aan de andere kant van de grote plas is het wat anders. Afhankelijk van waar je op vakantie wilt, hoef je niets te doen. SNS heeft een mooi tabelletje op hun site staan hierover:
https://www.snsbank.nl/particulier/beta ... nland.html en dan een stukje naar onder scrollen.

HADES2001

Ongelezen bericht door HADES2001 » 09 apr 2019 13:16

https://www.creditcard.nl/faq/v-pay

hier staat het ook uitgelegt, hoort bij VISA. het klinkt alleen erg onbekend maar wereldwijd zo goed als overal geaccepteerd

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 09 apr 2019 13:23

Het is vooral dat "zo goed als" dat natuurlijk wel interessant is. Ik ben ook wel benieuwd hoe het verschil in de praktijk uitpakt. En niet alleen de 'theoretische' tabelletjes.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 09 apr 2019 13:28

Ik vraag me af of klanten, die nu ineens een kaart met VPay erop hebben gekregen in plaats van Maestro, daar direct een verklaring bij hebben gekregen van ING.

Ik las op internet een verhaal van iemand die er geen erg in had, naar Thailand ging, en niets met de kaart met VPay kon doen.

MichielFRL

Ongelezen bericht door MichielFRL » 09 apr 2019 19:04

Lady1234 schreef:
09 apr 2019 13:28
Ik vraag me af of klanten, die nu ineens een kaart met VPay erop hebben gekregen in plaats van Maestro, daar direct een verklaring bij hebben gekregen van ING.

Ik las op internet een verhaal van iemand die er geen erg in had, naar Thailand ging, en niets met de kaart met VPay kon doen.
Ga je naar Canada dan kan je beter Visa (V-Pay) hebben en dan nog zal het afhangen van waar je je pas wilt gebruiken. V-Pay doet het binnen Europa overal. Zou mooi zijn als ING de betaalpas uitbreidt tot een dualbranded V-Pay / Debit Visa kaart. Dan kan je nagenoeg overal ter wereld betalen.

ingwebcareteam
Contacteer:

Ongelezen bericht door ingwebcareteam » 10 apr 2019 15:43

Hallo Nijssenr,

In principe zou V-pay geen problemen op moeten leveren bij betaalautomaten die een V-Pay of VISA logo hebben. Als je toch een andere betaalpas wilt met Maestro logo dan kan dit uiteraard kosteloos. Ik raad dan aan om contact op te nemen met ons via: https://www.ing.nl/particulier/klantens ... index.html

Met vriendelijke groet,

Jildou
ING Webcare

hdullink

Ongelezen bericht door hdullink » 11 apr 2019 10:09

Mijn ervaring is dat betaal- en geldautomaten buiten Europa maar van één van de twee grote merken (Mastercard/Maestro en VISA/V-Pay) gebruikt maakt. Welke dat is kun je niet of lastig van te voren inschatten.

Ik heb twee betaalpassen bij verschillende banken en daarom per se bij één bank een V-pay aangevraagd. Grote kans dat één van m'n betaalpassen het zal doen.

Tot dusver bevalt de V-Pay prima. In Nederland, België en Groot-Brittannië (nog) geen verschil behalve dat contactloos betalen een seconde sneller lijkt te gaan.
In Londen kan de kaart gebruikt worden in het openbaar vervoer (contactless). Ik hoefde geen Oyster-kaart aan te schaffen.
Ik heb tot dusver de kaart één keer gebruikt buiten Europa, een geldautomaat in Freetown, hoofdstad van Sierra Leone in West-Afrika.

Plaats reactie