LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontevreden over vernieuwde Rabobank-app

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
margovanree
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2018 11:04

Ontevreden over vernieuwde Rabobank-app

Ongelezen bericht door margovanree »

De Rabobank meent dat het handig is dat de klant op alle apparaten in dezelfde bankomgeving werkt.
Als zakelijke Rabo klant zijn wij nu verplicht om te werken met dezelfde mogelijkheden die de app op je telefoon biedt. Hier is niet over nagedacht. Er zijn dingen veranderd die voor de zakelijke klant zeer onhandig zijn.
- Om transacties wekelijks in het bankboek te kunnen verwerken printen wij de transacties van die week uit. Dat was voorheen heel simpel en
doeltreffend. Dat kan nu alleen nog via een 'houtje touwtje' oplossing.
- Voor elke transactie stond voorheen de datum, dat is nu geclusterd wat voor het overnemen in het bankboek onhandig is.
- Het adresboek is overgenomen in deze nieuwe bankomgeving, maar alle daarin vaststaande omschrijvingen (debiteurennummers bijvoorbeeld) zijn
verdwenen. Er is geen adresboek meer waar je dingen in aan kunt passen of in je overboeking kunt aanklikken.
- De omschrijvingen bij elke transactie (debiteurennummer klant en omschrijving) zijn alleen te zien, pas nadat je elke transactie open klikt. In geprinte
versie dus onzichtbaar.

Ik heb gebeld met de bank. De medewerker geeft toe dat er al veel meer klachten over binnen zijn gekomen.
De app is prima op je telefoon om even snel iets te checken of over te maken. Maar op je pc en zeker voor zakelijk gebruik dien je meer mogelijkheden te hebben.
Ik hoop dat veel mensen hun beklag doen zodat de Rabobank dit gaat oplossen!
Laatst gewijzigd door Radar op 27 mar 2018 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Ontevreden over vernieuwde Rabobank-app

Ongelezen bericht door Costnix »

Op www.higherlevel.nl zult u meer kans heb. Deze webstek is speciaal voor ondernemers. Radar is voor de consument.

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Ontevreden over vernieuwde Rabobank-app

Ongelezen bericht door Redfloor »

Heeft Rabobank geen MT940? Dat is het systeem waarmee ik bij de ING mijn transacties download om ze te verwerken in de boekhoudprogramma's.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ontevreden over vernieuwde Rabobank-app

Ongelezen bericht door kweenie »

Printte je dan een soort schermafdruk af of zo??? Lijkt mij niet echt de manier waarop je handig een bankboek zou moeten/kunnen bijhouden. Sowieso kun je je afvragen of het echt heel handig/nodig/nuttig is om dat fysiek op papier te doen in plaats van elektronisch op je computer.

Maar de manieren waarop 99,9% van de mensen het doen kunnen nog steeds. Namelijk:
1. Voor het handig verder kunnen verwerken van de betalingen kun je de transacties nog steeds gewoon downloaden als CSV bestand. Daarbij komen netjes op iedere regel de datum en de omschrijving mee, zodat je eenvoudig debiteurennummer etc. kunt opzoeken.
2. Wie een 'fysiek' rekeningafschrift wil, kan van een willekeurige periode een rekeningafschrift als PDF aanmaken. En, als je zou willen, uitprinten. Ook gewoon met bij iedere regel de datum en omschrijvingen erbij. Dat ziet er precies zo uit als vroeger, maar dan zonder volgnummer.

Als je je bankboek zou willen bijhouden door het maken van schermafdrukken of zo, dan werkt dat waarschijnlijk niet meer. Maar als er íets een 'houtje touwtje' manier is, dan is dat het wel... Iedereen die de administratie op een normale manier doet zal weinig problemen van de wijzigingen ondervinden.

Kwani
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 mei 2008 14:57

Re: Ontevreden over vernieuwde Rabobank-app

Ongelezen bericht door Kwani »

ik vind de nieuwe app ook niet handig en ik ben geen zakelijke gebruiker. Ik betaal mijn rekeningen 1 x per maand en vond het erg handig om ze allemaal in te voeren, nog 1x te controleren en dan weg te sturen. Nu moet je na iedere rekening je code invullen en als het bedrag dan te hoog is, moet je alsnog je rabo-scanner pakken. Kortom, ik log nog steeds in op de oude manier n hoop dat ze dat blijven handhaven.

Gesloten