LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tip: stel een daglimiet in

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

tip: stel een daglimiet in

Ongelezen bericht door solleila »

Misschien is het een idee om een daglimiet in te stellen. Bijna bij elk bank is dit mogelijk. Op die manier als je bankpas wordt gepikt en de dief wil pinnen,kan hij maar een bepaald bedrag pinnen.
Hierdoor lijdt je minder schade.
Kijk gewoon wat het bedrag is wat je het meeste pint.
Je kunt de daglimiet altijd weer zelf wijzigen. Er zou eigenlijk ook een daglimiet moeten zijn voor het overmaken van bedragen. Incasso's moeten dan wel worden uitgesloten,want die kun je altijd zelf storneren. Dus je huur,gas licht of andere incasso's zijn altijd te storneren.

google even op daglimiet instellen en dan de naam van je bank. Dan vind je hoe je dat moet doen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: tip: stel een daglimiet in

Ongelezen bericht door olaf79 »

Er is al een daglimiet voor elke bank. Dit is het maximale bedrag dat je bij je eigen bank en bij andere banken per dag en week kunt opnemen.
Er is ook een limiet dat je kunt overmaken per internet banking.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: tip: stel een daglimiet in

Ongelezen bericht door witte angora »

Zowel de ING als de Rabo hebben zelf met de klant gecommuniceerd dat er een daglimiet is, en hoe de klant dit zelf kan aanpassen, van andere banken weet ik het niet.

Hoe je het moet doen kun je gewoon op de pagina van je bank vinden, hoef je niet voor te goochelen.

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: tip: stel een daglimiet in

Ongelezen bericht door solleila »

Klopt,maar dat is vaak een paar duizend euro. Je kunt het zelf verlagen.
Pin je maximaal 100 euro. Dan zet je daglimiet op 100 euro.
En dat bedoel ik om dat te doen. Op die manier ben je niet alles kwijt,maar een deel als het jouw schuld blijkt te zijn.
Of de bank wil de schade niet betalen.
Je kunt maximaal 50.000 euro overschrijven bij de bank. Maar dat zou je dus ook zelf moeten kunnen instellen. Ook hier ben je dan niet al je geld kwijt.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: tip: stel een daglimiet in

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Vanaf 10 maart kunt u bij ING de daglimiet voor overschrijvingen zelf instellen.

http://www.ing.nl/particulier/klantense ... index.aspx

Ga ik zeker gebruik van maken.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: tip: stel een daglimiet in

Ongelezen bericht door sjohie »

En in een bankier-app moet het volgens mij zelfs?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: tip: stel een daglimiet in

Ongelezen bericht door sjohie »

vogels schreef:
sjohie schreef:En in een bankier-app moet het volgens mij zelfs?
Wat?
Een daglimiet instellen. Dat staat dan wel los van een pin-daglimiet, maar is ook een stukje veiligheid voor als je je telefoon kwijt raakt.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: tip: stel een daglimiet in

Ongelezen bericht door eleven »

sjohie schreef:
vogels schreef:
sjohie schreef:En in een bankier-app moet het volgens mij zelfs?
Wat?
Een daglimiet instellen. Dat staat dan wel los van een pin-daglimiet, maar is ook een stukje veiligheid voor als je je telefoon kwijt raakt.
Het is geen must, het kan!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: tip: stel een daglimiet in

Ongelezen bericht door sjohie »

Volgens mij móest het bij of de Rabo, ABN of ING in het begin (ik gebruik alle drie) maar is dat inmiddels facultatief geworden. Ik meen de ABN, maar dat is alweer een poosje geleden. Wel vindt ik het bij vlagen irritant als je een hoger bedrag over moet maken als je limiet dus ik ga het op mijn pinpas niet aanpassen zoals TS voorstelt.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: tip: stel een daglimiet in

Ongelezen bericht door eleven »

sjohie schreef:Volgens mij móest het bij of de Rabo, ABN of ING in het begin (ik gebruik alle drie) maar is dat inmiddels facultatief geworden. Ik meen de ABN, maar dat is alweer een poosje geleden. Wel vindt ik het bij vlagen irritant als je een hoger bedrag over moet maken als je limiet dus ik ga het op mijn pinpas niet aanpassen zoals TS voorstelt.
Het limit verhogen op de pin pas kan via internet bankieren, en daar ook hoelang de verhoging geldig is.
Dus als je als voorbeeld een auto koopt, verhoog je het pin limiet voor een dag, daarna weer gewoon instellen zoals het was.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: tip: stel een daglimiet in

Ongelezen bericht door sjohie »

eleven schreef:
sjohie schreef:Volgens mij móest het bij of de Rabo, ABN of ING in het begin (ik gebruik alle drie) maar is dat inmiddels facultatief geworden. Ik meen de ABN, maar dat is alweer een poosje geleden. Wel vindt ik het bij vlagen irritant als je een hoger bedrag over moet maken als je limiet dus ik ga het op mijn pinpas niet aanpassen zoals TS voorstelt.
Het limit verhogen op de pin pas kan via internet bankieren, en daar ook hoelang de verhoging geldig is.
Dus als je als voorbeeld een auto koopt, verhoog je het pin limiet voor een dag, daarna weer gewoon instellen zoals het was.
Weet ik, maar ik had het over de apps van de banken. :wink: Daar was er in het begin eentje waar je een limiet in móest stellen om de app te kunnen gebruiken, de ABN meen ik.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: tip: stel een daglimiet in

Ongelezen bericht door CB »

vogels schreef:Bij de ING kun je voor gebruik betaalpas de volgende zaken instellen:

-Contactloos pinnen aan/uit
-Daglimiet betalen
-Daglimiet geld opnemen
Contactloos pinnen is nog niet mogelijk met alle passen. Op de achterkant van de pas moet een Wifi logo staan. Heb je dit niet, dan kun je pas Contactloos pinnen als je je nieuwe pas krijgt.

Voor meer info zie onderstaandde link. Bij alinea "Uw nieuwe betaalpas">

http://www.ing.nl/particulier/betalen/p ... index.aspx

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: tip: stel een daglimiet in

Ongelezen bericht door CB »

Dat is dus pas iets minder dan de helft, dus dan hebben ze nog wel even te gaan. Mijn pas verloopt in 2017 en ik zal wel niet de enige zijn. Dus zijn er klanten die nog 3 jaar of langer moeten wachten.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: tip: stel een daglimiet in

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Nog veiliger is om, naast een daglimiet, zoveel mogelijk geld over te maken naar een spaarrekening waar je het niet zomaar met de pinpas af kunt halen.

Met internetbankier zou je het zo in kunnen stellen dat je automatisch de dag nadat je salaris wordt gestort het grootste deel naar een spaarrekening overmaakt, en dan gedurende de maand kleinere bedragen terugboeken voor vaste uitgaven en de wekelijkse boodschappen.

Op die manier staat er altijd maar een minimaal bedrag op de betaalrekening, dus mocht het fout gaan dan is de schade beperkt.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: tip: stel een daglimiet in

Ongelezen bericht door eleven »

sjohie schreef:
eleven schreef:
sjohie schreef:Volgens mij móest het bij of de Rabo, ABN of ING in het begin (ik gebruik alle drie) maar is dat inmiddels facultatief geworden. Ik meen de ABN, maar dat is alweer een poosje geleden. Wel vindt ik het bij vlagen irritant als je een hoger bedrag over moet maken als je limiet dus ik ga het op mijn pinpas niet aanpassen zoals TS voorstelt.
Het limit verhogen op de pin pas kan via internet bankieren, en daar ook hoelang de verhoging geldig is.
Dus als je als voorbeeld een auto koopt, verhoog je het pin limiet voor een dag, daarna weer gewoon instellen zoals het was.
Weet ik, maar ik had het over de apps van de banken. :wink: Daar was er in het begin eentje waar je een limiet in móest stellen om de app te kunnen gebruiken, de ABN meen ik.

Ik heb het over de apps van van banken, dit was geen must!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: tip: stel een daglimiet in

Ongelezen bericht door sjohie »

sjohie schreef:
eleven schreef:
sjohie schreef:Volgens mij móest het bij of de Rabo, ABN of ING in het begin (ik gebruik alle drie) maar is dat inmiddels facultatief geworden. Ik meen de ABN, maar dat is alweer een poosje geleden. Wel vindt ik het bij vlagen irritant als je een hoger bedrag over moet maken als je limiet dus ik ga het op mijn pinpas niet aanpassen zoals TS voorstelt.

Het limit verhogen op de pin pas kan via internet bankieren, en daar ook hoelang de verhoging geldig is.
Dus als je als voorbeeld een auto koopt, verhoog je het pin limiet voor een dag, daarna weer gewoon instellen zoals het was.
Weet ik, maar ik had het over de apps van de banken. :wink: Daar was er in het begin eentje waar je een limiet in móest stellen om de app te kunnen gebruiken, de ABN meen ik.

Ik heb het over de apps van van banken, dit was geen must!
Bij de ABN in de eerste fase wel, ik vond het mailtje erover nog, naar aanleiding van dit topic. Zonder ingestelde limiet kon je niks overboeken, en kon je alleen je mutaties inzien, of overboeken mbv de randomreader. Voor overboeken in de app met enkel de pin van de app zelf, moest er een limiet zijn.

aromijn99
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2010 16:55

Re: tip: stel een daglimiet in

Ongelezen bericht door aromijn99 »

Ik heb net bij ING mijn daglimiet van mijn betaalpas verlaagd. Dat gaat inderdaad via Mijn Ing. Het mooie van dit is dat je dit kunt instellen voor zowel contant geld opnemen als voor betalen met de betaalautomaat. Je kunt twee afzonderlijke bedragen dus opgeven. Nog mooier is dat als je internet op je mobiel hebt je vlak voor de winkel nog even via internet, Mijn ING, de limiet kan verhogen als je echt boven je limiet wilt. Je kunt dit dan verhogen. Je moet veiligheidshalve wél 15 minuten wachten alvorens het hoge limiet te kunnen gebruiken. Maar dat is het wel waard. Uiteraard moet dit wel een uitzondering zijn, dus zet je limiet ook niet te laag dat je dit dagelijks moet wijzigen. Je kunt ook opgeven hoe lang je dit limiet wilt hebben, misschien alleen die dag?

Wat ik NIET snap, is het daglimiet wijzigen van mijn mobile APP. Want dát gaat even gemakkelijk. Je gaat naar instellingen, verandert het limiet, geeft je pincode en klaar. Eventueel wel even 15 minuten wachten. Maar dat gemak maakt het nu juist zo raar. Want waarom zou je een limiet instellen? Nou, voor het geval iemand je telefoon jat. Ja en natuurlijk je pincode want anders kunnen ze nog niets overmaken. Maar dat is nu de clou. Willen ze wat over maken hebben ze nodig: je mobiel en je pincode. En wat hebben ze nodig voor je limiet te verhogen: je mobiel, je pincode (en 15 minuten geduld). Dan denk je dat je veilig je limiet zo laag mogelijk heb gezet, zetten die dieven hem wel ff hoger....Waar is nu die veiligheid van het limiet als je dezelfde gegevens nodig hebt als het overmaken? Eigenlijk zou je ook via MIJN ING je APP limiet moeten instellen, want dan heb je tenminste nog én je gebruikersnaam én je wachtwoord nodig (ja en die tancode maar die komt in je gejatte mobieltje ;-) Zo kunnen ze dus niet zomaar met je mobiel en je pincode boven je limiet geld overmaken. Zou ING dat doorhebben? Of klopt mijn redenatie niet? Ik hoor het graag!

Astrid

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: tip: stel een daglimiet in

Ongelezen bericht door bprosman »

Willen ze wat over maken hebben ze nodig: je mobiel en je pincode.
TWEE pincodes dan toch.

Gesloten