LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
evelien.vijfvinkel
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2019 12:15

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door evelien.vijfvinkel »

Ik had daar nooit last van ,maar sinds een half jaar ook!
De mijne had ik gisteren op nieuw ingesteld en moest net al weer.

PetraPetra
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2019 07:47

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door PetraPetra »

Hier hetzelfde probleem. Eerder werkte het uitstekend, sinds een maand niet meer en schakelt de vingerafdruk-herkenning binnen de app zichzelf uit. Ik moet het om de paar keer weer aanzetten, soms heb ik de app tussentijds niet eens gebruikt. Heeft iemand de oplossing? Alvast bedankt.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door CB »

Probeer het eens met de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Je moet hem dan ook opnieuw registreren via MijnING.

CatharinaF
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2019 12:31

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door CatharinaF »

Weet je dat je vingerafdruk niet 100% veilig is? Wanneer je iemand anders' vingerafdruk op je mobiel hebt geïnstalleerd (bv voor nodgeval) kan die ook fijn in je rekeningen kijken. Bij aanmelden wordt niet gevraagd: WELKE vingerafdruk wilt u gebruiken, de eerste, tweede of derde? Elke vingerafdruk die op je mobiel staat wordt door ING geinstalleerd! Lijkt mij simpel te bouwen. ING waarschuwt hier niet voor en de arrogante figuur van de klantenservice die ik net aan de lijn had, vindt dat iedereen dat wel weet en ik het niet begrijp. Huh???

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Gelukkig kon mijn vrouw in mijn telefoon toen ik een herseninfarct kreeg. Ik kon het wachtwoord op dat moment niet reproduceren. Daarom is die vingerafdruk zo belangrijk. Hoe vaak komen hier die zaken voorbij na een overlijden of zwaar ongeval dat de Handy onbruikbaar is geworden. Gelukkig werkt het ook bij de SNS bank met die vingerafdruk. Gelukkig mag mijn vrouw weten hoeveel er op onze gezamenlijke bankrekening staat. Gelukkig kan ze dan nog bij de mails, adreslijst, telefoon nummers en alles wat belangrijk is. Dus voor iedereen, zorg dat je niet alleen je eigen vingerafdrukken registreert maar denk ook aan noodgevallen.
Bedankt voor de tip!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door sjohie »

Het is overigens wel zo, binnen Android, dat als een toestel helemaal opnieuw is opgestart, de complete vingerafdrukherkenning, dus niet exclusief binnen de ING app, uit staat. Daarom moet je ook altijd een pincode aanmaken als je vingerafdruk authenticatie wilt gaan gebruiken op een Android toestel. (was iig op al mijn toestellen wel het geval). Na opstarten geef ik die in, en daarna werkt die weer voor alle apps.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Huawei wil elke drie dagen de pincode nogmaals zien.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat is inderdaad iets belangrijks, dat veel mensen vergeten, Theotrucker. Bij mij zijn er 2 vrienden die de code van mijn telefoon weten en mijn moeder weet die van mijn laptop en pc.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Mijn vrouw heeft dezelfde pin voor de sim, en het nieuwere toestel heeft zes cijfers voor de pin, mijne nog vijf dus ze zijn niet hetzelfde. Vorige week was hier nog iemand op het forum waarbij na overlijden van echtgenoot de telefoon was vergrendeld. Vreselijk. Wij doen alles samen zodat als er een van ons wegvalt de ander tenminste niet onwetend achterblijft.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door moederslink »

Alleen maar wijs en verstandig, Theo.
Ik heb geen partner( meer ) , maar mocht ik wegvallen dan kan mijn zoon overal in en bij.
Desnoods nog met wat hulp van onze neef die echt een IT er is.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik heb het destijds gezien toen mijn schoonvader plots gestorven was. Gelukkig nog geen internet toen. Maar niemand wist iets van financiën. Allemaal verstopte spaarboekjes en zoveel bankrekeningen dat er zelfs fraude of witwassen verdacht was. FIOD en zo. Gelukkig met een sisser afgelopen. Niks aan de hand. Hij zette elk jaar het geld bij een andere bank voor de hoogste rente weg. Begin december werd het afgehaald en eind januari weer vastgezet.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door renewouters »

Theotrucker schreef:
01 aug 2019 21:02
Gelukkig nog geen internet toen.
Nu gelukkig wel. Hoe kan je anders klagen over internet?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door renewouters »

Grappig om te zien dat "adviezen" om IT beveiliging overbodig te maken als goede tips worden gezien in sommige reacties hierboven....

Er is absoluut geen reden om anderen toegang tot je telefoon te geven als je de boel goed geregeld hebt. Als je samen de financiën wilt doen neem je een gezamenlijke rekening. Dan ga je niet passwords van een telefoon delen.

Misschien een goed onderwerp voor Radar om digibeten eens les te geven in 1 of meerdere uitzendingen. Een groot deel van ICT ellende komt immers door onwetendheid.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, lekker alles afschermen zodat geen hond ergens meer bij kan. Super. Vroeger had men gewoon een adresboekje en dan kon een nabestaande nog met deze of gene uit dat boekje contact opnemen. Maar nu staat alles achter een code of een vingerprint in zijn telefoon. En kan je ook nog de telefoon weggooien, maar dat is dan je minste zorg.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Zoals vorige week die mevrouw die zo graag wilde weten of haar overleden echtgenoot in zijn laatste nood nog geprobeerd had iemand op te bellen. De telefoon was met een code geblokkeerd. Zoiets is toch vreselijk, dat die telefoon als schrot afgeschreven moet worden is nog het minst erge. Ik weet zelf na mijn infarct kwam ik niet meer op mijn wachtwoord. Gelukkig zat er de vingerafdruk van mijn vrouw in. Anders had ze niets kunnen regelen.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door Kolibrie »

CatharinaF schreef:
01 aug 2019 12:37
Weet je dat je vingerafdruk niet 100% veilig is? Wanneer je iemand anders' vingerafdruk op je mobiel hebt geïnstalleerd (bv voor nodgeval) kan die ook fijn in je rekeningen kijken. Bij aanmelden wordt niet gevraagd: WELKE vingerafdruk wilt u gebruiken, de eerste, tweede of derde? Elke vingerafdruk die op je mobiel staat wordt door ING geinstalleerd! Lijkt mij simpel te bouwen. ING waarschuwt hier niet voor en de arrogante figuur van de klantenservice die ik net aan de lijn had, vindt dat iedereen dat wel weet en ik het niet begrijp. Huh???
Je kunt de vingerafdruk voor de ING app toch uitzetten en een pincode gebruiken, kan niemand anders in je bankrekening kijken.
Misschien zou de ING in hun app-handleiding dat nog eens kunnen benadrukken.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Hallo snorrewiets
Misschien moet u uw vingerafdruk opnieuw instellen en uw duim of vinger wat meer verplaatsen als daarom gevraagd wordt tijdens het instellen. Zou kunnen dat uw vingerafdruk teveel op een plaats is ingesteld waardoor bij een iets andere positie van de duim of vinger de vingerafdruk niet herkent wordt.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door Lady1234 »

CatharinaF schreef:
01 aug 2019 12:37
Weet je dat je vingerafdruk niet 100% veilig is? Wanneer je iemand anders' vingerafdruk op je mobiel hebt geïnstalleerd (bv voor nodgeval) kan die ook fijn in je rekeningen kijken. Bij aanmelden wordt niet gevraagd: WELKE vingerafdruk wilt u gebruiken, de eerste, tweede of derde? Elke vingerafdruk die op je mobiel staat wordt door ING geinstalleerd! Lijkt mij simpel te bouwen. ING waarschuwt hier niet voor en de arrogante figuur van de klantenservice die ik net aan de lijn had, vindt dat iedereen dat wel weet en ik het niet begrijp. Huh???
Waarom zou de ING hiervoor moeten “waarschuwen”? U geeft toch zelf iemand anders met zijn vingerafdruk toestemming de app te openen? En als je de app kunt openen, kan je uiteraard bij de rekeningen.

Hetzelfde is het geval als je aan iemand je pincode geeft. En die “arrogante” figuur van de klantenservice heeft dus helemaal gelijk, dat u het niet snapt.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vingerafdruk bevestigen in ING-app werkt niet goed

Ongelezen bericht door Moneyman »

Natuurlijk wordt dat niet gevraagd door de app: het is juist evident de bedoeling dat ALLEEN de eigenaar van de telefoon zijn vingerafdruk registreert... en áls je dan al om wat voor reden dan ook meerdere vingerafdrukken registreert, die dan ook nog eens géén toegang zouden mogen hebben tot je bank-app, dak schakel je toch de vingerafdrukoptie voor die bank-app uit?

Gesloten