LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door Bailey »

Kunnen we het aub bij het onderwerp houden?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 02 Dec 2006 00:42 door karr-2

je kunt wedjes maken zoveel je wilt, zelfs als er een referendum komt gaat de euro niet meer weg. Ten eerste zijn de kosten van het terugbrengen van de gulden veel te hoog, ten tweede zou het een zinloze teruggang naar de oertijd zijn die nergens voor nodig is
.

Er zijn nog altijd EU landen die de euro nog niet hebben
ook niet na vijf jaar dus zeg nooit nooit.
Vind het trouwens wel vreemd dat in die landen die nog
geen euro hebben de economie beter gaat als in de landen
die de euro wel hebben.(Denemarken-Engeland-Zwitserland)
Zwitserland is geen EU land hoor voor het geval dat.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door Jan1 »

Contant geld uit de automaat-- please geen honderdjes---- kan er niets mee --kan er mijn boodschappen niet mee betalen in een supermarkt!!
De enkele keer dat ik contant geld nodig ben, heb ik bij de geldautomaat waar ik meestal mijn geld haal, nog nooit gezien dat er biljetten van
€ 100,00 aanwezig waren. Je kan altijd kiezen tussen 10, 20 en 50 eurobiljetten, (Rabobank geldautomaat) Voor mij een vraagteken hoe komen de mensen aan de biljetten van hogere waarde (zwart misschien)

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door G7 »

Kunnen we het aub bij het onderwerp houden?
Natuurlijk Bailey.

Indien met in een winkel of waar dan ook met de pin wil betalen of wil chippen, ga als je in de rij staat, alvast je pinpas te voorschijn halen en desnoods alvast even dat gouden vierkantje poetsen. ( Vooral bij chippen)

Houd soms ook zo op, als die vuil is. Ik weet dat, door dagelijkse ervaring.

Toch blijf ik het ook heel raar vinden, dat je hier niet met grote coupures kunt betalen. :!:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door karr-2 »

Dan weet je in ieder geval, wie er mee bedoeld werden. Rolling Eyes
Das ook niet zo moeilijk te raden, gezien de vasthoudendheid waarmee deze fantasie door jou wordt verteld.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door karr-2 »

Je kan altijd kiezen tussen 10, 20 en 50 eurobiljetten, (Rabobank geldautomaat) Voor mij een vraagteken hoe komen de mensen aan de biljetten van hogere waarde (zwart misschien)
Precies, dat zeg ik dus ook. Ik heb het nog nooit voor elkaar gekregen om een biljet van 100 euro te krijgen. Zelfs als ik kies voor 100 euro dan krijg ik het in verschillende kleinere coupures.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door G7 »

Nee, niet uit een automaat. Maar gaat niemand van jullie meer naar binnen bij de bank om geld te halen?

Er zijn nog genoeg, vooral handelaren b.v. op de zwarte markt, die geen pinmogelijkheden hebben. Die vinden het ook niks erg waar je mee betaald, als je maar betaald. Ook met groter geld.

Als je er dan volgens sommigen van jullie toch niet meer mee kunt betalen, kunnen ze net zo goed afschaffen.

Karr-2. Precies, niet zooo moeilijk he? :wink:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door karr-2 »

Maar gaat niemand van jullie meer naar binnen bij de bank om geld te halen?
Nee dat is echt al jaren geleden. Er is tegenwoordig geen enkele reden meer om bij de bank naar binnen te gaan om geld te halen.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door G7 »

Tja, dan houd het voor jou op! :roll:

Oke dan, alle buitenlanders die hier met hun Euro's willen betalen, sterkte ermee dan. Hopenlijk kun je ze ergens "kwijt".

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door Bailey »

Quote:
Je kan altijd kiezen tussen 10, 20 en 50 eurobiljetten, (Rabobank geldautomaat) Voor mij een vraagteken hoe komen de mensen aan de biljetten van hogere waarde (zwart misschien)


Precies, dat zeg ik dus ook. Ik heb het nog nooit voor elkaar gekregen om een biljet van 100 euro te krijgen. Zelfs als ik kies voor 100 euro dan krijg ik het in verschillende kleinere coupures.
Nogmaals: als ik bij de postbank pin en ik pin 100 euro dan krijg ik 2 briefjes van 50, ik kan niet kiezen wat voor biljetten ik wil hebben. Ook bij de ABN kan ik dat niet, wel bij Fortis en de Rabobank. Vandaag 130 euro bij de ABN gepind, 2 briefjes van 50, 1 van 20 en 1 van 10. Die van 50 moet ik dus snel weer zien te wisselen. En dat is best wel lastig.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dat er geen enkele reden meer is om een bank binnen te gaan, is natuurlijk klinkklare nonsens.

Er worden wel meer bankzaken gedaan dan alleen het afhalen van contant geld, maar wanneer iemand er nooit mee te maken heeft gehad, bestaat het ook niet.

Ouderen die angst hebben beroofd te worden, en daarom de voorkeur geven aan balie-hulp, ooit daaraan gedacht? Of moeten die met hun 60e allemaal een spuitje krijgen, omdat ze de maatschappij tot last zijn?

Ik ben van mening dat het aan jezelf is om uit te maken of je je geld binnen of buiten haalt.

Overigens was het in het eerste jaar bij enkele banken weldegelijk zo, dat er honderdjes uit de automaat kwamen, daar zijn de beheerders van de automaten echter heel snel van afgestapt.

Ik weet zelfs automaten waar je muntgeld kunt pinnen.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Nou dan weten we het nu wel weer,
karr-2 en Jan1 zijn al sinds lange tijd niet meer in het bezit van "briefjes" groter dan 50 Euro en kunnen dus niet anders doen dan de "zegeningen" van "onze" Euro hier op dit forum promoten!
Blij voor hen...toch?
Jammer genoeg hebben anderen het tegendeel ervaren, zelfs met "briefjes" van 50 Euro...!!
Met een "briefje' van 100 of 200 Euro kan je dus echt niet overal terecht, hoe eerlijk je er ook aan gekomen bent...!!
Dus.....hoedt u voor grote "coupures"... !
Nederland is sinds de invoering van de Euro in ons land gedoemd "klein" te betalen en eh... "klein te denken" om dan maar ellende te voorkomen...???
Nou ik dacht het eigenlijk niet....!!! Waarom worden we niet boos als we met onze "zuur verdiende honderdtjes" geen boodschappen kunnen doen??

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door Jan1 »

Jan1 zijn al sinds lange tijd niet meer in het bezit van "briefjes" groter dan 50 Euro en
Nog sterker, nog nooit ben ik in het bezit geweest van bankbiljetten met een hogere waarde dan € 50,00 Mijn betalingen doe ik altijd met PIN, als dit niet mogelijk is, dan mijd ik zoveel mogelijk deze neringdoenden, ook mijn onlangs nieuw gekochte auto heb ik met PIN betaald. Bij mijn bank is het mogelijk om bij voldoende saldo de pinmogelijkheid tijdelijk te verhogen naar € 50.000,00

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik geloof niet dat er echt interesse is in wat jij kan pinnen en dat je je nieuwe auto betaald hebt via de pinautomaat.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door Jan1 »

Alleen jij begrijpt niet, dat hier alleen maar aangetoond wordt, dat het niet nodig is om met grootgeld te lopen zeulen. Maar als jij je lekker voelt om met briefjes te wapperen, dan doe je maar waar jij je lekker bij voelt. Het doet mij alleen maar denken aan die bevolkingsgroep die zich vol hangt met goud of goudkleurige sieraden. Hier trekken ze zich aan op, dan betekenen ze wat ( denken ze )

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door Bailey »

Wie zegt er nou dat ik met briefjes sta te wapperen? Het maximale bedrag wat ik in mijn portemonnee zou hebben zou rond de 150 euro zijn. Maar dat is dan echt het maxium en dan wel omdat ik iemand moet betalen met dat geld. Er zijn namelijk mensen die ik wel eens moet betalen en dat kan niet altijd met pinnen. Grote bedragen maak ik altijd over of probeer te pinnen, maar dat kan niet altijd. Boodschappen pin ik nagenoeg altijd, tenzij het maar een klein beetje is. Maar ik koop ook nog wel eens wat bij de kiosk op het station, een strippenkaart ofzo. En ja....die kan ik niet met pin betalen, dus moet ik gewoon los geld bij me hebben.

Ik weet wel dat ik ooit degene die laminaat kwam leggen moest betalen, 1500 gulden geloof ik. Dit bedrijf wilde liever dat ik betaalde aan de legger, als het gelegd was en dat kon niet met pin. En ik weet ook dat ik het niet leuk vond om met zoveel geld over straat te lopen. Dat zal ik dan ook nooit meer doen, tenzij het echt nodig is.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door karr-2 »

En ja....die kan ik niet met pin betalen, dus moet ik gewoon los geld bij me hebben.
Dat kan wel degelijk, alleen moet je om de een of andere bizarre reden 10 cent extra betale bij het pinnen van een laag bedrag.

Verder is het precies als Jan1 zegt, ik heb echt zelden bedragen groter dan 50 euro in mijn portemonnee zitten. 20 euro is het maximum wat er in zit en zelfs dat komt weinig voor.
Er worden wel meer bankzaken gedaan dan alleen het afhalen van contant geld, maar wanneer iemand er nooit mee te maken heeft gehad, bestaat het ook niet.

Ouderen die angst hebben beroofd te worden, en daarom de voorkeur geven aan balie-hulp, ooit daaraan gedacht? Of moeten die met hun 60e allemaal een spuitje krijgen, omdat ze de maatschappij tot last zijn?
Ouderen die angst hebben om beroofd te worden? Voor zover die nog bestaan mogen ze van mij best naar binnen gaan. Maar dan ook niet klagen als je extra moet betalen voor een balietransactie. Mijn ervaring is dat ouderen vaak weigeren om een pinautomaat te gebruiken aangezien "het toch wel te moeilijk voor me zal zijn."

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door Bailey »

Quote:
En ja....die kan ik niet met pin betalen, dus moet ik gewoon los geld bij me hebben.


Dat kan wel degelijk, alleen moet je om de een of andere bizarre reden 10 cent extra betale bij het pinnen van een laag bedrag.
Waar ik ze koop hebben ze geen betaalautomaat, dus mag jij mij vertellen hoe ik met pin kan betalen!

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Baily,
Laat je niet "opjutten"!
Als je noodzakelijkerwijs met briefjes van 100/200 Euro op zak loopt omdat je een grotere aankoop niet kan pinnen..
Zoals ik al heb beweerd, als het een "Nederlander" is, die het op je geld voorzien heeft....:
"Hij kan er niets mee"...!!
Natuurlijk flauwe kul, maar waarom blijven we niet bij de les:
" Een Eurobiljet groter dan 50 Euro is hier in ond land besmet"!!
Waarom, waarom??
Hebben wij hier meer "valse" biljetten dan elders in Europa?
Na onze "kruideniersmentaliteit" zal wel niet uit te bannen zijn!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Karr, hou toch eens een keer op met tegen alles te schoppen dat niet in je straatje past. Een overvaller weet echt niet of jij 5, 20 of 200 euro op zak hebt, die gaat het je echt niet vantevoren vragen. Ik weet er helaas alles van, omdat het me een paar keer is overkomen.

Alles wat jouw niet te pas komt, is lastig.

Het is zo dat banken tegenwoordig voor alles geld vragen, dat voorheen gratis was, en steeds minder persoonsgerichte service verlenen.

Voor jou is het kennelijk nog steeds zo, dat iemand lastig is en niet meer in de maatschappij thuishoort als iets niet meer gaat zoals het eerst ging.

Wanneer jij echter in een positie komt te verkeren dat je afhankelijk bent van anderen, hoe zou jij het vinden als anderen jou in de kou laten staan?

Of zeg je: ik heb jarenlang zitten afgeven op anderen, laat mij dus daarom maar in de steek?

Ik denk dat je heel blij zult zijn, wanneer mensen jou hulp verlenen voor dingen die je zelf niet meer kunt. Maar het wil maar niet tot je doordringen.
Ouderen die angst hebben om beroofd te worden? Voor zover die nog bestaan mogen ze van mij best naar binnen gaan. Maar dan ook niet klagen als je extra moet betalen voor een balietransactie. Mijn ervaring is dat ouderen vaak weigeren om een pinautomaat te gebruiken aangezien "het toch wel te moeilijk voor me zal zijn."
Nonsens, Karr. Deze groep groeit met de dag, helaas.

In jouw woonplaats hebben ze zeker geen criminaliteit. Mensen willen juist zo lang mogelijk zelfstandig wonen en funktioneren, en zouden heel graag die geldautomaten zelf willen bedienen.

Maar omdat ze door hun leeftijd niet meer zo snel ter been zijn, kunnen ze ook minder snel reageren, wanneer ze bedreigd en beroofd worden.

Karr, jij moet eens leren niet zo generaliseren ten opzichte van een groep mensen die niet van jouw leeftijd is. Jouw eigen ervaring? Laat me niet lachen.

Gesloten