LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door G7 »

Ik denk dat je heel blij zult zijn, wanneer mensen jou hulp verlenen voor dingen die je zelf niet meer kunt. Maar het wil maar niet tot je doordringen.
Ja maar, dit zal Karr2 nooit overkomen, heeft die ooit eens in het grijze verleden op een andere topic gezegd. Daar zorgt hij wel voor, dat hem niets overkomt. Dus hulp zal die nooit nodig hebben.

Maar om even op het onderwerp terug te komen! Het is toch van de zotte, dat die biljetten wel gedrukt worden, maar niet gebruikt mogen worden. Waar worden ze DAN voor gebruikt? En WIE mag ze dan wel gebruiken?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door bot321 »

Waar worden ze DAN voor gebruikt? En WIE mag ze dan wel gebruiken
Voor Jan1- Karr-2-------------------------- Dilbert29
Verrek ik mis er 26 :wink:

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Bot 321,
karr-2, Jan1, Dilbert 29. zij kicken op je reactie...
Geeft hen opnieuw stof om lekker tegen alles in te gaan... maar het zijn geen helden hoor...vergis je niet ...!! Hun problemen die ze in onze huidige maatschappij ondervinden zullen zij hier nooit vermelden...!!!
Problemen sinds de Euro is ingevoerd??? Hebben zij nooit van gehoord, niets van ervaren...!!! Prima toch, alles kits!!
Alle zegeningen die de Euro ons gebracht heeft, het zal aan hen niet liggen om dit hier breed uit te meten...!!!
Tenslotte moeten we wel verder..!! En wie past zich inmiddels niet aan..??? Tot mijn "schande" moet ik bekennen dat ook ik "kleine briefjes" pin, om van het ged*nderder af te wezen....!!!
Maar eh...intussen..!! Ik ben hier "geboren en getogen" zoals de meesten hier, hou van mijn land, maar vindt het ronduit discriminerend dat ik sinds 2002 nauwelijks nog gebruik kan maken van onze "Nederlandse munteenheid" als het een biljet groter dan 50 Euro betreft.!
Groetjes zonnetje

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Om de een of andere reden blijf ik dit onderwerp nog steeds lezen, ondanks de overduidelijke onzin die er in verkondigd wordt.

Iedereen denkt maar dat ik het bijzonder gemakkelijk heb in mijn leven en dat mij nooit iets overkomt. Hou die fantasie vooral vol, dan komt het met mij ook wel goed.
Voor jou is het kennelijk nog steeds zo, dat iemand lastig is en niet meer in de maatschappij thuishoort als iets niet meer gaat zoals het eerst ging.
Niet alleen voor Karr-2 ook voor mij. In principe hoort iedereen in de maatschappij en mag iedereen meedoen, maar accepteer dan ook dat dingen soms veranderen en dat je je moet aanpassen. Sommige mensen willen krampachtig vasthouden aan het verleden en weigeren alles te accepteren dat vooruitgang kan zijn.

Maar omdat ze door hun leeftijd niet meer zo snel ter been zijn, kunnen ze ook minder snel reageren, wanneer ze bedreigd en beroofd worden.
Is dit ook de reden dat deze mensen, zodra de AOW binnen is, de hele rekening leeg trekken en met een dikke portemonnee vol met papiergeld over straat lopen? Of bij de kassa keihard beweren dat ze geen kleingeld hebben, terwijl de portemonnee letterlijk uitpuilt van het muntgeld?

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door Bailey »

In principe hoort iedereen in de maatschappij en mag iedereen meedoen, maar accepteer dan ook dat dingen soms veranderen en dat je je moet aanpassen. Sommige mensen willen krampachtig vasthouden aan het verleden en weigeren alles te accepteren dat vooruitgang kan zijn.
Sta je er wel eens bij stil dat er mensen zijn die wel willen, maar niet kunnen? Omdat ze echt oud zijn.Of echt ziek zijn. Of wat dan ook.

Mijn oma is 93 en komt nagenoeg nooit meer de deur uit. Dit omdat ze dat simpelweg niet meer kan. Ze woont nog wel in een aanleunwoning en met allerlei hulp die ze krijgt kan ze dat redden. Wel moest ze laatst verplicht naar de bank komen om haar handtekening te zetten. Enig idee wat voor ellende dat voor die vrouw is? Om met de rollator ingeklemd tussen 2 volwassenen langzaamaan te kruipen naar de bank? En dan je handtekening zetten terwijl je bijna niets meer ziet? Dat is echt geen pretje.

En dan verwacht jij dat deze vrouw gaat pinnen? Arm mensje, als ze dat ook nog moet gaan doen. Haar hulp pint 1 keer in de week geld voor haar en degene die boodschappen doet krijgt geld mee voor de boodschappen. Maar jij zou waarschijnlijk graag zien dat zij zelf haar boodschappen doet en deze dan pint ook.

Ik wil jou wel eens zien als je in de 90 bent, kijken of je er dan nog zo over denkt

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 04 Dec 2006 09:21 door Dilbert29


--------------------------------------------------------------------------------

Om de een of andere reden blijf ik dit onderwerp nog steeds lezen, ondanks de overduidelijke onzin die er in verkondigd wordt.

Niet alleen voor Karr-2 ook voor mij. In principe hoort iedereen in de maatschappij en mag iedereen meedoen, maar accepteer dan ook dat dingen soms veranderen en dat je je moet aanpassen. Sommige mensen willen krampachtig vasthouden aan het verleden en weigeren alles te accepteren dat vooruitgang kan zijn
Helemaal mee eens Dilbert29.
Alleen sommige dingen zijn een teruggang en geen vooruitgang.
Als jullie dat nou ook eens accepteren dan is er niets aan de hand.
En Zonnetje2 maak je maar niet druk hoor ik kan er wel tegen.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Is het een daadwerkelijke teruggang of denken we dat alleen maar? Noem mij eens een paar voorbeelden van dingen die een teruggang zijn?

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door Bailey »

In de tijd van de gulden kon in het muntgeld bij de ABN in een automaat gooien. Dit werd dan geteld en op mijn rekening gestort.

Toen de euro werd ingevoerd konden ze die automaat niet meer gebruiken en kreeg ik te horen dat er geen nieuwe automaat zou komen. Ik kreeg plastic gevalletjes waar je die munten in kon stoppen. Moest je eerst zelf gaan tellen, 20 munten in 1 geval. Jammer genoeg konden er maar 19 in. Na een tijdje rommelen ben ik daar maar mee gestopt.

Dit noem ik teruggang!

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

En waarom is dat een teruggang? Ik gebruik diezelfde plastic dingetjes ook en ik heb er nooit problemen mee. Het is makkelijker om je geld zelf te tellen als om het maar over te laten aan een apparaat in de hoop dat het goed gaat.

In de moderne maatschappij moderniseren we snel, maar soms onnodig. Simpel hoofdrekenen kan bijna niemand meer tegenwoordig, allemaal moeten we aan de rekenmachine of de mobiel om de simpelste optelling te maken.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door Bailey »

Nou spreek je jezelf een beetje tegen. Eerst moeten we allemaal massaal moderniseren, ook de ouderen. En dan vind jij dat met dit weer onnodig. Alleen maar omdat jij er geen problemen mee hebt. Als jij er geen problemen mee hebt dan is het goed, als anderen dat wel hebben dan lopen ze achter en zijn het zeurpieten.

Bij mij heeft het niks met hoofdrekenen te maken, maar met het gemak en de tijd die ik ermee bespaar.

Gelukkig heeft de Rabobank het wel!

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door Fiore »

nou, dat handmatig tellen vind ik ook een crime hoor! Wij sparen het kleingeld weg, en bij de postbank krijg je dan plastic zakjes die je met muntsoorten moet vullen.. zit je zo een hele avond geld te tellen. Ik ben Dagobert Duck niet, dat ik dat leuk vind!

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door Bailey »

Gelukkig kent mijn moeder ook nog een sigarenboer die graag klein geld wil hebben. Mijn moeder telt het geld, wisselt het daar en ik krijg het netjes terug in briefjes. Die ik weer lekker ga uitgeven in winkels, zodat ik niet hoef te pinnen :wink:

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door Fiore »

ik kan dus serieus geen winkelier vinden die het wil.. ja, hooguit de 2 euries of de eentjes, maar dat kleine grut beginnen ze niet aan

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 04 Dec 2006 10:56 door Dilbert29


--------------------------------------------------------------------------------

Is het een daadwerkelijke teruggang of denken we dat alleen maar? Noem mij eens een paar voorbeelden van dingen die een teruggang zijn
?

Wat ik dus een teruggang vind is het privatiseren van de
nutsbedrijven.Wat ik dus ook slechter vind is het zorgstelsel.
Jullie vinden dus van niet nou mag best hoor maar als ik of
een ander het anders zien liggen we altijd te zeuren volgens
jullie.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door karr-2 »

Tsja wie er zeurt of niet kan ik niet beoordelen vanaf hier, maar het is wel opvallend dat een paar mensen last hebben van iets, waaruit volgt dat de meerderheid dat niet heeft. Maar volgens de minderheid is dat onmogelijk want als zij het hebben moet iedereen er last van hebben.

Welkom in de moderne wereld zou ik zeggen....

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door Jonjo »

@Fiore, de 5, 10 en 20 muntstukjes kan je bij mij brengen hoor. Neem ze graag. Bespaart mij weer kosten om dit soort muntjes bij de bank te halen.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 04 Dec 2006 16:28 door karr-2


--------------------------------------------------------------------------------

Tsja wie er zeurt of niet kan ik niet beoordelen vanaf hier, maar het is wel opvallend dat een paar mensen last hebben van iets, waaruit volgt dat de meerderheid dat niet heeft. Maar volgens de minderheid is dat onmogelijk want als zij het hebben moet iedereen er last van hebben.

Welkom in de moderne wereld zou ik zeggen....
Ja Karr-2 als ik zo die reacties op jouw bijdrage
lees dan behoor je toch echt bij die paar mensen.

_-MdJ-_
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:55

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door _-MdJ-_ »

k kan dus serieus geen winkelier vinden die het wil.. ja, hooguit de 2 euries of de eentjes, maar dat kleine grut beginnen ze niet aan
je mag het gerust hier brengen hoor, geen probleem mee...[bloemensteeg Apeldoorn, huh dat had ik toch al eerder gelezen....?

Ga eens naar een <rustige> detailwinkel... Daar is <bijna> altijd kleingeld te kort en als het er wel is dan is het ook zo weg..!!

Met verbaasde groeten

_-Mdj-_[/i]

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door Bailey »

Zo zie je maar dat er toch wel animo voor is.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Wat te doen met ons "Eurogeld" boven een biljet va

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Lieve mensen,
Hadden we nou over muntjes of over "briefjes" ??
Tegen mijn "muntjes" hebben ze vrijwel nergens bezwaar hoor!!

Gesloten