LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wereld betaling niet aangekomen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Noesjesam
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 mar 2021 10:23

Wereld betaling niet aangekomen

Ongelezen bericht door Noesjesam »

Ik heb op 5 maart via de rabobank een wereld betaling gedaan na dubai . Maar tot op heden is die betaling niet aangekomen en rabobank doet er wel lang over om uitsluitsel te geven van hoe en wat . Ze kunnen toch traceren waar een betaling is gebleven kan iemand me helpen dat ik weet waar het is en dat het opgelost kan worden ben me langzamerhand radeloos .

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wereld betaling niet aangekomen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als de Rabobank het niet kan vertellen, is de kans niet zo groot dat iemand op een forum dat wel kan. Wat heb je allemaal al gedaan en wat zegt de Rabobank?

Noesjesam
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 mar 2021 10:23

Re: Wereld betaling niet aangekomen

Ongelezen bericht door Noesjesam »

Ik heb de rabobank gebeld en die zeggen het in onder zoek te hebben , maar via bnn vara zie je dat het ook na een tussen rekening gegaan kan zijn maar daar wil de rabobank niks van horen als je erover begint . Ik weet me geen raad meer waar ik nu nog verder zou moeten zijn het gaat om een flink bedrag

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Wereld betaling niet aangekomen

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Toch even het onderzoek van de bank afwachten denk ik, voor je je in paniek stort.

Noesjesam
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 mar 2021 10:23

Re: Wereld betaling niet aangekomen

Ongelezen bericht door Noesjesam »

Maar hoe lang gaat zo'n onderzoek duren voordat je wat meer hoort , ben al vanaf 8 maart aan het wachten . We zijn inmiddels 2 weken verder .

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Wereld betaling niet aangekomen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zal een reden voor zijn. Geld overmaken richting die kant ligt redelijk onder een vergrootglas en dus zal er eerst een controle zijn. Misschien komt men na de controle nog wel met vragen bij u terug, maar lopende zo'n onderzoek zal niemand iets zeggen over een onderzoek, want je wil geen slapende honden wakker maken.

Noesjesam
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 mar 2021 10:23

Re: Wereld betaling niet aangekomen

Ongelezen bericht door Noesjesam »

Zo'n onderzoek hoeft toch echt niet zo lang te duren .en d evorige keer was de betaling wel netjes binnen een week daar binnen .

Noesjesam
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 mar 2021 10:23

Re: Wereld betaling niet aangekomen

Ongelezen bericht door Noesjesam »

We zijn het wachten langzamerhand een beetje zat je wordt van het kastje na de muur gestuurd maar iets vertellen verder ho maar . Iemand bekend met hoelang zo'n onderzoek kan duren

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Wereld betaling niet aangekomen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Wie zegt dat de ontvanger niet ligt?

Je kunt (na het indienen van een officiële klacht) terecht bij https://www.kifid.nl . Maar wacht eerst een paar weken tot het onderzoek is afgelopen.

Noesjesam
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 mar 2021 10:23

Re: Wereld betaling niet aangekomen

Ongelezen bericht door Noesjesam »

Een paar weken op het onderzoek, duurt het zolang dan . Ben nu al 2 weken aan het wachten en hoor tot nu toe niks terug

thetung
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 okt 2009 17:48

Re: Wereld betaling niet aangekomen

Ongelezen bericht door thetung »

Ik stuur ook vaak geld naar een land buiten Europa. U kan beter online geld versturen via Western Union. U  kan gewoon met Ideal betalen, uit mijn ervaring... het gaat sneller, goedkoper en wisselkoers voordeliger. Meestal binnen 2 dagen het geld op de rekening van ontvanger bijschrijven!

Noesjesam
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 mar 2021 10:23

Re: Wereld betaling niet aangekomen

Ongelezen bericht door Noesjesam »

Als ik dit geweten had dan had ik het ook anders betaald .

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Wereld betaling niet aangekomen

Ongelezen bericht door lordi »

Noesjesam schreef:
24 mar 2021 10:37
Iemand bekend met hoelang zo'n onderzoek kan duren
Ik heb beroepsmatig met internationale betalingen te maken gehad en regelmatig meegemaakt dat het wel 2 tot 4 weken kan duren om een betaling te traceren, zo niet langer.

Afhankelijk van de valuta van de betaling en wat de ontvangende bank is, zullen er één of meerdere tussenliggende banken zijn, de
zogenaamde "correspondentbanken".

De reden dat het zo lang duurt is dat mogelijk meerdere banken intern de betaling moeten traceren en dat kost tijd. Ook omdat niet elke bank evenveel prioriteit eraan zal hechten omdat het bedrag in hun ogen waarschijnlijk laag is en het onderzoek onderop de stapel komt. U en uw bank zijn afhankelijk van de snelheid van andere banken.

Succes, hopelijk wordt de betaling snel gevonden en bijgeschreven.

Gesloten