LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkwijze DSB

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
wrx
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 jan 2005 23:11

Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door wrx »

Aanleiding voor deze vraag is een discussie met een kennis.
Stel je leent bij dsb 50000euro voor een tweede hypotheek,wat zijn de bijeenkomende kosten.Ik heb er wel wat over gelezen hier,maar kon geen duidelijke uitleg geven.Ik weet wel dat ze je van alles proberen aan te smeren,maar wat is nou verplicht bij hun.Wat kost je polis aan overlijdings verzekering bij dit bedrag.En wat komt er nog meer bij kijken?

Groeten.

gebruiker

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door gebruiker »

Da's het mooie van DSB. Dat weet niemand.
Dat wat u nu aangeboden krijgt kan morgen weer anders zijn.
Dat wat u denkt dat u aangeboden krijgt blijkt na het tekenen anders te zijn.
Het tarief dat vandaag geldt is morgen weer anders.

Er is maar -1- advies. ALLES lezen voordat u ook maar iets tekent. Ook al is de adviseur toevallig iets vergeten mee te nemen of te berekenen.
Alleen maar iets nemen met maandbetaling.
Zorg dat u altijd zonder kosten weg kunt.
Neem GEEN woonlastenverzekering en neem GEEN beleggingsverzekeringen.

Doe eigenlijk maar helemaal niks met ze.

karinw

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door karinw »

De kosten die bij die lening van 50.000 euro komen zijn inderdaad nogal verschillend.
Als je alleen al kijkt naar de rente waarmee geadverteerd wordt: je moet aan veel voorwaarden voldoen wil je je lening ook echt tegen die rente krijgen!
Na twaalf maanden kan je zeker een rentestijging van 1,5% verwachten (en dat elk jaar weer!).
Ze rekenen ongeveer 1,5% afsluitprovisie. Daarnaast een koopsom voor een arbeidsongeschiktheidsverzekering (een paar duizend euro). en een aandelenpakket tegen een koopsom (weer een paar duizend euro).
De 'adviseurs' van de DSB bank moeten alles bij elkaar opgeteld ongeveer 40% van het oorspronkelijke leenbedrag aan koopsommen bijsluiten. Je lening van 50.000 euro wordt dan dus ongeveer 70.000 euro. Hier betaal je maandelijks rente over.
Maar om een lang verhaal kort te maken. Begin er niet aan! Je krijgt er echt spijt van en wordt absoluut niet eerlijk voorgelicht. Ook al lijkt de volgende opmerking overbodig, meer dan 20% van de nederlanders is erin getrapt: TEKEN NOOIT EEN BLANCO CONTRACT!!!
Maar ga liever gewoon naar een vast contactpersoon/tussenpersoon/bank waar je goeie ervaringen mee hebt, dat scheelt je veel ellende!
Hopelijk was het puur om de discussie met je kennis te winnen en niet om echt te gaan lenen bij DSB :wink: Succes.

Gast

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door Gast »

Ga alsjeblieft naar een echte bank, maar zeker niet na de dsb. Tenzij je natuurlijk de rest van je leven droog brood wilt gaan eten!!

Gast

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door Gast »

Tenzij je natuurlijk de rest van je leven droog brood wilt gaan eten!!
Of de rest van je leven ongewild sponsor wilt zijn van voetbalclub AZ.

Gast

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door Gast »

Of de rest van je leven ongewild sponsor wilt zijn van voetbalclub AZ.
Of een onvrijwillige financiële bijdrage wilt leveren aan de kunstschatten van Dirk Scheringa.

Gast

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom zou je wel een bijdrage mogen leveren aan de winst van ING of ABN-Amro, maar niet aan een prachtig museum in Noord-Holland?

Gast

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door Gast »

Het gaat niet om naar welk museum het geld gaat :D : , maar naar om de mensen die achter zo'n organisatie als dsb zitten. ze hebben niet voor niets zo'n :twisted:geweldige reputatie :twisted: .......... :idea:

Gast

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door Gast »

Het gaat niet om naar welk museum het geld gaat : , maar naar om de mensen die achter zo'n organisatie als dsb zitten.
Waarom? Als ze de laagste rente bieden interesseert het mij geen zak of het akelige chagrijnen of toffe peren zijn.

gebruiker

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door gebruiker »

De opmerkingen over het museum en de voetbalclub doen er even niet toe. Ook concurrenten geven geld uit.

Belangrijk is denk ik dat je meot weten dat medewerkers van reguliere banken ook de opdracht krijgen om te verkopen. Ze mogen alleen nooit liegen.

mother

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door mother »

Ik weet wel, dat als je een financiering afsluit bij welke maatschappij dan ook, dat je als je het kontrakt tekent, je ook een formulier moet tekenen, dat de adviseur alles heeft besproken.
Dus zowel het voorstel mbt de 2H, maar ook de spaarpolis en de eventuele ORV en WCP..
Dus als je die gaat ondertekenen, ga je dus ook akkoord met het voorstel.. Dan moet je niet achteraf gaan roepen, wat een vervelend bedrijf..want ik ben veel duurder uit, want je was er zelf bij.
Tevens mag koppelverkoop niet..de bank adviseert het, en je hoeft het
niet perse, bij die maatschappij af te sluiten, je kan het ook bij een andere maatschappij afsluiten..
Maar ik vind het een beetje flauwekul over die musea's etc..
Iedereen in de financiele wereld, verdient er aan, of het nou DSB of
ABN AMRO / RABOBANK of SNS bank of Gelink is..
Iedereen wil er beter van worden idem dito als je een hypotheek afsluit elke adviseur verdient er provisie op..

Gast

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door Gast »

ik vind het juist wel leuk als de winst naar een museum gaat in plaats van naar wat rijke mensen.

Gast

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door Gast »

Het gaat er niet om waar het geld naar toe gaat. Het gaat erom of je met een organisatie eerlijk zaken kunt doen en of de voorlichting goed in elkaar zit. Bij beiden komt dsb naar mijn idee slecht uit de bus. ze kunnen wel de laagste rente van nederland aan bieden, maar verplichten (anders krijg je gewoon geen financiering) je vaak tot het afsluiten van verschillende verzekeringen waardoor de kosten van de lage rente +verzekeringen vaak hoger is als het hogere rente % bij andere banken (waar vaak een gratis verzekering in het aangeboden rente % zit verrekend) Dsb heeft ervoor gekozen om deze twee (rrente en verzekering)te splitsen zodat je met de zogenaamde lage (variabele) rente klanten kunnen lokken. Rente zegt dus niet alles. Af en toe wil dsb wel een financiering afsluiten voor het lage rente % zonder verzekering omdat ze moeten kunnen aantonen dat ze dit ook doen te verkoming van de beschuldiging van koppelverkoop,(wat ze eigenlijk wel doen) Daarnaast is de service bij DSB ook maar matig. Zodra de handtekening is gezet is overleg vrij moeilijk. Heb je daarnaast ook een financiering bij ze afgesloten of om een offerte gevraagd wordt je je halve leven elk kwartaal gebeld of ze toch niet wat voor je kunnen doen, met als doel alsnog een lening te slijten of je zoganaamde dure lening die je een jaar geleden bij hun hebt afgesloten weer te oversluiten. Dan krijgen ze namelijk opnieuw afsluitprovisie binnen en daar leven ze van. Klant zijn naar oversluiting vaak meer geld kwijt omdat ze er voor het gemak vaak weer een verzekering bij doen. Je betaalt namelijk niet per maand voor de verzekeringen bij dsb maar je betaald alle premie voor de periode vooruit. even als voorbeeld. verzekering kost 25,00 per maand x looptijd financiering 15 jr =15x12x25=4500,00 Je lening was 10000,-(krijgt je uitbetaald) daarbij komt dan 4500,- aan verzekeringen =14500,- totale lening. Je betaald als klant dus rente over je lening en over je koopsom (4500) voor de verzekering. Je moet dus bij het aflossen van de lening 14500 aflossen terwijl je eigenlijk maar 10000 hebt geleend. Mocht je nou niet 15 jr over het afbetalen van je lening (14500) doen en je bent bijvoorbeeld naar 5 jr klaar met afbetalen heb je dus niets meer aan de verzekering welke dan nog 10 jr doorloopt en die je ook al hebt betaald. Dit bedrag krijg je dus ook niet terug!! verzekering is namelijk bij dsb persoonsgebonden en dus niet afkoopbaar. Mocht je nog een financiering hebben genomen als 2e hypo zijn ze zo aardig om het bedrag op het bkr in tiel aan te melden(als consumptief krediet) en bij het kadaster (als hypotheek) via de notaris waar je ook nog langs moet. Dit betekent dus dat ze een alles dubbel doen terwijl geen enkele andere bank dit zo doet. (dus dsb heeft dubbele zekerheid om het bedrag bij je te kunnen verhalen, vandaar de extreem lage rente)het gevolg is dat je eigenlijk 2 in plaats van 1 lening hebt. dit kan gevolgen gaan geven van het afsluiten van toekomstige nieuwe financieringen. Je kunt dan minder lenen omdat je de lening die je al hebt die dubbel van je leencapaciteit af gaat.

Gast

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door Gast »

Hartelijk dank voor deze bijzonder heldere uitleg. Mijn complimenten!
Een gewaarschuwd mens telt voor twee!!!

wrx
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 jan 2005 23:11

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door wrx »

Heldere uitleg hoor,bedankt.Maar inderdaad toch hoor je wel eens dat mensen met hard onderhandelen en zich niet in de maling laten nemen,een lage rente bedingen,doordat frisia toch de klant wil hebben/behouden.

gebruker

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door gebruker »

maar dan nog.
Als je een lening neemt met een lage, maar variabele rente.
Zou jij dan het risico willen nemen dat ze de rente later variabel verhogen naar een minder leuke hoogte.
Een bedrijf is betrouwbaar ...of je doet er geen zaken mee.

mother

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door mother »

Ik wil niet zeuren, maar als je een 2H bij de DSB neemt, sluit je geen variabele rente, zoals ze hier noemen, maar een rentevastperiode van
1, 3 of 5 jr..
Als je informatie geeft, doe het dan ook goed aub, want zo krijg je scheve gezichten..
Bij een doorlopend krediet sluit je een variable rente, dit is bij elke bank standaard... Het hangt van de marktrente af of de rente die variabel is gaat stijgen of gaat dalen..en dat is bij elke bank.
Bij deze dus...

Gast

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door Gast »

klopt je kunt de rente daar wel vastzetten. Alleen krijg je bij de offerte met lage maandlast meestal met een variabele rente te maken of een rente voor 1 jr. na afloop van deze rente periode kun je de rente wel opnieuw vastzetten echter tegen een hoger % omdat je reeds een betaande klant bent (geen actietarief meer) (doen somiige andere banken trouwens ook hoor)Dan heb ik het nog niet gehad over de verplichte verzekeringen en spaarpolissen. Nu zijn die op zich niet een probleem, maar een heldere en goede uitleg vind ik wel belangrijk!

Gast

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door Gast »

Ik word een beetje ziek van hun reclames!

joke69
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 mar 2005 09:25

Re: Werkwijze DSB

Ongelezen bericht door joke69 »

Ik word niet alleen een beetje ziek van die reclames maar ik word vooral ziek van DSB en de tussenpersoon O&B Finance alias leenplatform alias Kredietwijzer... Ik ben zo onnozel geweest om zo'n papier te tekenen dat de medewerker alles heeft uitgelegd... De medewerker heeft het alleen over totaal andere dingen gehad.. sparen was beleggen...en de verplichtte verzekering was 2500 euro die bovenop de lening kwam ipv 8 euro per maand zoals mij is verteld.. dus je tekent in de verontstelling dat je krijgt wat er wordt verteld. En je wordt afgescheept met de mededeling dat je hebt getekent :cry:
Maar.. .helaas voor de directeur van O&B Finance laat ik me niet zomaar afschepen... en ben ik van plan om deze meneer zeer ernstig dwars te zitten, hopelijk zover dat hij stopt met dit soort criminele praktijken.
Ideeën of hulp... altijd welkom... :lol:

Gesloten