Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Remhar
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2022 14:34

Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Remhar »

Mijn vraag is of er al mensen zijn die van hun bank te horen hebben gekregen of ze in aanmerking komen voor rente compensatie en of deze berekend of al uitgekeerd is?
Laatst gewijzigd door Radar op 13 apr 2022 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel gewijzigd voor vraagstelling

Salsbachj
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2022 22:33

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Salsbachj »

Ik heb een brief gehad

Ingrid Flohr
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2022 14:59

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Ingrid Flohr »

Ik heb bericht van ABN AMRO gekregen dat de rente is verlaagd van 7,5% naar 7,4 %. Maar over het compensatiebedrag is niets verlaagd. Verder heb ik geen bericht gekregen hoe de berekening is gegaan van compensatieregeling. Mijn vraag is wat Radar verder met dit soort berichten doet.

Webbie
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:34

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Webbie »

Er is totaal geen enkele reactie gekomen van mijn voorheen huis bank abn
Zelfs met de woekerpolis affaire heeft men in alle talen gezwegen, dus niets compensatie of dergelijke zoals ik eigenlijk meteen al dacht.
Men zwijgt in alle talen die men compensatie zou moeten geven.
Dat is typisch voor de nederlandse banken je zwijgt en bent er vanaf.
Omdat je alleen als je rijk bent een zaak kan beginnen, tegen deze fijne instanties,
Want tsja geen enkele advocaat gaat jou zonder een hoop poen helpen.
Aangezien de rechtshulp in dit land ook al uitgekleed is kan je letterlijk niets beginnen deze machtige instanties

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@webbie

Maar hebt u dan een verzoek tot compensatie ingediend?

Webbie
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:34

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Webbie »

Ja geen enkele reactie gehad helemaal niets

Deesje74
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2022 09:03

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Deesje74 »

Nee geen bericht gehad. Van 1990 tm 2008 een lening gehad. Omdat het nu van 2001 tm 2008 geldt, bank gebeld omdat ik geen brief heb gehad. Jan niets meer terugvinden omdat ik in 2018 alles heb weggegooid. Ik drnk de bank ook, want ze kunnen over mij niets meer terugvinden. Komen zecer goedkoop van af bij veel klanten zoals ik

Remhar
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2022 14:34

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Remhar »

Ik heb een Doorlopend Krediet bij de Rabobank maar nog geen brief ontvangen.
Volgens de tijdlijn van de Rabobank zouden mensen met een Doorlopend Krediet in oktober bericht krijgen.
Mij benieuwen.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door witte angora »

Haast maken ze niet bij de ING...

Contract geopend na 2010: februari – juni 2023
Heb je na 2010 een doorlopend krediet en/of Continu Limiet geopend en heb je Mijn ING? Dan ontvang je tussen februari en juni een bericht in de Mobiel Bankieren App of Mijn ING als je compensatie krijgt.

Contract geopend voor 2010: mei – oktober 2023
Heb je voor 2010 een doorlopend krediet en/of Continu Limiet geopend en heb je Mijn ING? Dan ontvang je tussen mei en oktober een bericht in de Mobiel Bankieren App of Mijn ING als je compensatie krijgt.

Remhar
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2022 14:34

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Remhar »

Remhar schreef:
26 okt 2022 18:49
Ik heb een Doorlopend Krediet bij de Rabobank maar nog geen brief ontvangen.
Volgens de tijdlijn van de Rabobank zouden mensen met een Doorlopend Krediet in oktober bericht krijgen.
Mij benieuwen.
ik heb contact gehad met de Rabobank, ik heb ook een roodstaan krediet en dan duurt het allemaal wat langer...

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Berteman »

Ik heb nog niets gehoord van de bank. Maar ik leef ook niet op te grote voet en krediet.

Rabobank
verified
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 sep 2016 15:34

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Rabobank »

Een goedemorgen,

Als je te veel rente hebt betaald, kom je mogelijk in aanmerking voor compensatie. Wij informeren je dan via een brief. In deze brief geven wij aan voor welke producten je welke compensatie krijgt en hoe wij dit uitbetalen. Komt een product niet in aanmerking voor compensatie? Dan staat deze ook niet in de brief. Je hoeft dus niets te doen en ontvangt automatisch bericht als je voor compensatie in aanmerking komt. De berekeningen zijn vaak complex en berekenen we per klant. Dit kost tijd, maar de verwachting is dat de betreffende personen voor juli 2023 een brief en compensatie krijgen.

Let op: Als je in aanmerking komt voor compensatie, krijg je alleen automatisch bericht van de aanbieder waar je nu klant bent. Voorbeeld: je bent klant bij Rabobank, en je was klant bij Freo. Wij kijken dan alleen naar jouw producten van Rabobank. Kom je in aanmerking voor compensatie voor de producten die je had bij Rabobank? Dan ontvang je een brief. Als oud-klant van Freo doe je zelf een aanmelding via de knop 'Aanmelden oud-klant'. Dit geldt ook voor andere combinaties, je kunt bijvoorbeeld klant zijn bij Freo en niet meer bij Rabobank of Fideaal.

Ben je oud klant dit wanneer je een product bij Rabobank, Freo en/of Fideaal hebt gehad en daar nu geen klant meer bent. In dat geval kun je je via de site melden voor de compensatieregeling.

Lindsy
Team Webcare - Rabobank Nederland

Geert1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2023 23:37

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Geert1978 »

Op de site van ING staat nu:

Continu Limiet: maart – december 2023
Had je een Continu Limiet en heb je Mijn ING? Dan ontvang je tussen maart en december 2023 een bericht in de Mobiel Bankieren App of Mijn ING als je compensatie krijgt.

Doorlopend Krediet geopend na 2010: september – november 2023
Heb je na 2010 een doorlopend krediet geopend en heb je Mijn ING? Dan ontvang je tussen september en november 2023 een bericht in de Mobiel Bankieren App of Mijn ING als je compensatie krijgt.

Doorlopend Krediet geopend voor 2010: september 2023 – april 2024
Heb je voor 2010 een doorlopend krediet geopend en heb je Mijn ING? Dan ontvang je tussen september 2023 en april 2024 een bericht in de Mobiel Bankieren App of Mijn ING als je compensatie krijgt.

Wéér zijn alle perioden vertraagd, nu al minstens 2x gebeurd. Dat zal in november 2023 ook wel weer gebeuren. Het ziet ernaar uit dat ING het oneindig lang wil gaan uitstellen.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door witte angora »

Idd, ik ging ervan uit (mijn DK was van 1999) dat het aankomende september wel klaar zou zijn.

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dit een aanfluiting. Het laat opnieuw zien dat ING geen enkele boodschap heeft aan haar klanten.

rvhaeften
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2012 18:39

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door rvhaeften »

Ik heb een paar maanden geleden bericht gehad van ABN-AMRO voorstel geaccepteerd meerdere keren het al opgestuurd maar ABN-AMRO lijkt constant de brieven kwijt te raken dan opnieuw insturen en ze zeggen dat het 6-8 weken duurt om een brief te verwerken. wie heft deze ervaring ook?

Schakie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2023 12:56

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Schakie »

Ik heb bericht gekregen van Rabobank en ook al uitbetaald gekregen. Dit alles eind 2022. Van ING nog niets gehoord. Nu lees ik dat zij pas eind 2024 iets laten weten. Hoe kan dit door instanties geaccepteerd worden?

Andre-Jacob
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2023 10:58

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Andre-Jacob »

Vraagje, ik heb vanmorgen, na telefonisch overleg met ABN Amro, de mededeling ontvangen dat ik geen recht heb op teruggave woekerrente.
Het betreft een doorlopend krediet vanaf 2006 tot heden. Welke stappen kan ik ondernemen of dit wel klopt?
Alvast bedankt

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar betaalde/betaalt u wel een woekerrente?

Bert1955
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2023 06:57

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door Bert1955 »

Abn Amro, compensatie aanbod gehad en geaccepteerd. 3 Augustus 2023 teruggestuurd. Zou 7 weken duren voor ik iets zou horen of storting van bedrag. Nu 9 weken later helemaal niets, geen brief, geen email, geen storting. Contact zoeken met de bank? Vergeet het maar. Wel ergens op internet een klein berichtje dat door omstandigheden het wat langer kan duren. De compensatie zou eind oktober 2023 verlopen.
Meer mensen die zoiets hebben??

nne1
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2023 10:53

Re: Wie heeft al bericht gehad van zijn bank over rentecompensatie voor kredieten?

Ongelezen bericht door nne1 »

Ik had begin juni al het aanbod binnen. Het is drama bij de ABN.
Nu pas 2 weken geleden eindelijk de bevestiging dat ze alle documenten hebben ontvangen (meerdere keren opgestuurd).
Maar helaas nog geen betaling binnen.
Weet iemand hoe lang het duurt dat het geld overgemaakt wordt na het ontvangen van de bevestiging?

Plaats reactie