LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wijziging doorvoeren bij ABN AMRO lukt niet

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Dirk2020
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2020 05:13

Wijziging doorvoeren bij ABN AMRO lukt niet

Ongelezen bericht door Dirk2020 »

We hebben huis gekocht en een hypotheek aangevraagd via de SNS. Alles verloopt vrij goed. AEGON, de hypotheekverstrekker wil dat we een paar kredieten opzeggen. Dat is geen probleem. Ik bel onder andere de ABN/AMRO en samen met een medewerker stoppen we het krediet van mijn betaalrekening. Dit gaat moeilijk want het is een oude kredietvorm die onder een andere noemer is gehangen. Dit heeft ABN/AMRO gedaan zonder mij daar in te kennen. De mederwerker helpt me op zich goed, het lijkt te lukken.

Na 2 dagen zou ik een bevestiging in mijn bankmailbox krijgen. We zijn nu 4 dagen verder en er is niks verandert. Het krediet staat nog steeds vermeld. Ik bel nogmaals en de medewerker zegt: ik kan het zien, u moet over 1 of 2 werkdagen het mailtje krijgen. Maar dat is nog steeds niet gebeurt. Kunt u mij misschien een bevestiging sturen van de wijziging, dan kan ik die naar AEGON sturen, vraag ik.
Die krijgt u in uw bankmail, is het steevaste antwoord. Er gebeurt niks. Ik denk dat ze proberen een krediet te stoppen dat niet meer bestaat. Ze willen me niet doorverbinden, een bevestiging sturen of wat dan ook.

Ik heb die bevestiging nodig. Maandag is het einde van de periode dat je nog kunt stoppen als je geen hypotheek krijgt. Dat is feitelijk niet aan de orde. We moeten alleen nog dat ellendige krediet van ABN/AMRO stoppen. De tussenpersoon gaat misschien uitstel aanvragen, alleen maar omdat ABN/AMRO die eenvoudige handeling niet kan verrichten. Er is al gebeld met AEGON en die hebben hun standpunt uitgelegd. Dat is helder, eerlijk en aanvaardbaar. Er moeten een paar kredieten gestopt worden.

Ik zit inmiddels in een spagaat. We gaan nu andere kredieten stoppen. Het is een ramp met die bank. Alle andere financiële instellingen in dit verhaal handelen onze verzoeken binnen 24 uur af. De hypotheekverstrekker had maar 3 dagen nodig om alles klaar te stomen. En nu ligt alles stil vanwege die ellendige ABN/AMRO. En ze doen niks om het probleem op te lossen, ook al vertel ik wat hun gesukkel voor problemen veroorzaakt bij het aanvragen van onze hypotheek.

Wie weet waar we op korte termijn ondersteuning kunnen krijgen? We hebben hier hulp bij nodig, iemand die meer kan dan onze tussenpersoon of makelaar. Het liefst een advocaat die hier brood in ziet en die lui een poot kan uitdraaien. Want dit is los van alles, wat een gepruts.

HELP ... !!!

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Wijziging doorvoeren bij ABN AMRO lukt niet

Ongelezen bericht door JozJan »

Je zult dit toch echt zelf met ABN AMRO moeten regelen. Ik zou wel een beetje een constructieve houding aannemen, dan wordt je sneller geholpen.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wijziging doorvoeren bij ABN AMRO lukt niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar hebt u dan maar zo’n korte periode genomen om de financiën te kunnen regelen? Ook uw adviseur had u direct kunnen en moeten melden dat die kredieten opgeheven moesten worden.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Wijziging doorvoeren bij ABN AMRO lukt niet

Ongelezen bericht door Revoked »

Dirk2020 schreef: ...Het liefst een advocaat die hier brood in ziet en die lui een poot kan uitdraaien...
Die bestaat niet. De financiële dictators doen nog altijd wat ze willen en er is geen wet die ze dat verbiedt. Want: geld. En als ze dreigen om te vallen mag je dokken. Want: geld.

Dirk2020
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2020 05:13

Re: Wijziging doorvoeren bij ABN AMRO lukt niet

Ongelezen bericht door Dirk2020 »

Ere wie Ere toekomt:
na nogmaals bellen op vrijdag heb ik vrijdagavond de opzegging ontvangen. Hoewel het traject geen schoonheidsprijs verdient is er blijkbaar toch iemand die er in is gedoken.

Topic bij deze dus afgesloten.
Dirk2020

jhogaarts
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008 16:32

Re: Wijziging doorvoeren bij ABN AMRO lukt niet

Ongelezen bericht door jhogaarts »

Ik zou langs gaan naar een bankkantoor.

Gesloten