LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Your hosting machtiging overstap services

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door lordi »

Incasso voorwaarden van de Rabobank:
16.Overstapservice
16.1 Op eerste verzoek van Rabobank zal de Incassant niet langer incasseren ten laste van de in de Machtiging
opgenomen rekening van de Debiteur, maar van de door Rabobank in het verzoek beschreven rekening.
Rabobank mag zo’n verzoek uitsluitend doen in verband met de interbancaire Overstapservice. De Incassant zal
het verzoek uitsluitend opvolgen als het verzoek voldoet aan de Handleiding.

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Reactie op schrijven overstap services

Hi Ben, je spreekt met Thommas. Wij zijn het helaas niet eens met deze lezing. De Overstapservice is inderdaad handig zodat incasso's van ons via het oude bankrekeningnummer goed worden omgeleid en we nu op de hoogte gesteld worden van je gewijzigde rekeningnummer. Wij willen altijd een handtekening ontvangen wanneer er een nieuwe incassomachtiging wordt ingesteld. Waarom? Bij een eventueel toekomstig dispuut is er geen verificatie dat er getekend is om deze betalingen af te schrijven. Ik wil je toch vragen om voor de volledigheid het nieuwe machtigingsformulier getekend te retourneren.

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Wanneer alle bedrijven hiermee gaan beginnen wordt de overstap services een dienst waar je dan niets meer aan hebt.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

liefdeisdeweg schreef:
14 jan 2019 09:56
Wanneer alle bedrijven hiermee gaan beginnen wordt de overstap services een dienst waar je dan niets meer aan hebt.
Als u het voordeel nog steeds niet ziet, dan ligt dat echt aan u. U mag natuurlijk zelf elk bedrijf aanschrijven waar u een automatische incasso hebt. Echter krijgt u daar ook gewoon bericht terug voor een nieuwe incassohandtekening. Nu geeft uw oude bank uw nieuwe rekening door, dat hoeft u dus niet meer te doen. Maar dat heeft niets te maken met een geldige overeenkomst met de incassant.

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Het enige als er dispuut is dat het geld teruggeboekt mag worden. Wat is daar erg aan? Als ik 40 euro terugboek dan blijft de rekening van 40 euro open staan.

De overstap services geeft een nieuw IBAN nummer. Vervolgens moet ik het volledige machtigingsformulier invullen en ook weer het IBAN nummer.

Enige voordeel overstap services is dat het 13 maanden omgeleid wordt en dat betalingen op het oude rekeningnummer eveneens omgeleid wordt.

Zoals op de website vermeld staat overstapservice.nl staat dat handtekening niet nodig is.

Bedrijven rekenen administratie kosten voor handmatig overboeken. Ik reken voor het invullen van het formulier 5 euro administratie kosten.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door angel1978 »

waarmee je jezelf weer compleet belachelijk maakt

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door lordi »

Mijn vader zei altijd: "Er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen".
U heeft wellicht jurdisch gezien gelijk maar ik snap de houding van Your Hosting heel goed.
Ik snap niet waarom u 5 euro zou vragen voor het invullen van het machtigingsformulier want blijkbaar heeft u meer dan genoeg tijd over om te besteden aan deze onzin.

Maar goed, vul het formulier maar niet in en aan de eind van de rit zal Your Hosting dan wel uw account opzeggen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

liefdeisdeweg schreef:
14 jan 2019 10:34
Het enige als er dispuut is dat het geld teruggeboekt mag worden. Wat is daar erg aan? Als ik 40 euro terugboek dan blijft de rekening van 40 euro open staan.
Handmatige overboekingen kosten geld. Dus gaat u storneren en handmatig boeken kost dat dus gewoon geld.
liefdeisdeweg schreef:
14 jan 2019 10:34
De overstap services geeft een nieuw IBAN nummer. Vervolgens moet ik het volledige machtigingsformulier invullen en ook weer het IBAN nummer.
U moet een machtiging afgeven om van een bepaald iban nummer af te mogen laten boeken. Natuurlijk hoort op de overeenkomst te staan van welke rekening er afgeboekt mag worden.
liefdeisdeweg schreef:
14 jan 2019 10:34
Zoals op de website vermeld staat overstapservice.nl staat dat handtekening niet nodig is.
Over de overstapservice niet, maar wel voor een geldige incasso van het bedrijf waar u een overeenkomst mee hebt.
liefdeisdeweg schreef:
14 jan 2019 10:34
Bedrijven rekenen administratie kosten voor handmatig overboeken. Ik reken voor het invullen van het formulier 5 euro administratie kosten.
Ik hoop niet dat u een eigen bedrijf hebt. Wanneer u iedereen laat betalen blijft er geen klant over. De kosten wat u benoemd zijn werkelijke kosten die een bank in rekening brengt. Elke bijschrijving van een handmatige overboeking kost gewoon geld. En die mag gewoon in rekening gebracht worden. Het zijn dus geen kosten om iets in te vullen.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door JozJan »

NeoDutchio schreef:
14 jan 2019 11:15
U moet een machtiging afgeven om van een bepaald iban nummer af te mogen laten boeken. Natuurlijk hoort op de overeenkomst te staan van welke rekening er afgeboekt mag worden.
Met een getekende oorspronkelijke machtiging en een bericht van de Overstapservice heeft Yourhosting gewoon een geldige machtiging. Dus om een extra handtekening vragen is totaal overbodig.

Neemt niet weg dat de makkelijkste oplossing gewoon is om de nieuwe machtiging even te tekenen en terug te sturen natuurlijk.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

JozJan schreef:
14 jan 2019 11:30
NeoDutchio schreef:
14 jan 2019 11:15
U moet een machtiging afgeven om van een bepaald iban nummer af te mogen laten boeken. Natuurlijk hoort op de overeenkomst te staan van welke rekening er afgeboekt mag worden.
Met een getekende oorspronkelijke machtiging en een bericht van de Overstapservice heeft Yourhosting gewoon een geldige machtiging. Dus om een extra handtekening vragen is totaal overbodig.

Neemt niet weg dat de makkelijkste oplossing gewoon is om de nieuwe machtiging even te tekenen en terug te sturen natuurlijk.
Zodra je een moi opstart bij de bank moet de incassant een getekend formulier kunnen overleggen. Dat is dus geen formulier met een ander iban nummer.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nou, liefdeisdeweg, straks niet komen klagen als je problemen met je provider hebt hé?

Soms scheelt het je heel veel stress en geze*k als je gewoon een beetje meewerkt...

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door JozJan »

NeoDutchio schreef:
14 jan 2019 11:35
Zodra je een moi opstart bij de bank moet de incassant een getekend formulier kunnen overleggen. Dat is dus geen formulier met een ander iban nummer.
Lees de informatie op overstapservice.nl nog eens. Een getekend formulier gecombineerd met de kennisgeving van de overstap is juridisch gewoon sluitend.

Draai ook de eerdere opmerking van TS eens om: als dat níet zo zou zijn, dan zou toch geen enkele incassant meewerken aan de overstapservice?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

JozJan schreef:
14 jan 2019 11:41
NeoDutchio schreef:
14 jan 2019 11:35
Zodra je een moi opstart bij de bank moet de incassant een getekend formulier kunnen overleggen. Dat is dus geen formulier met een ander iban nummer.
Lees de informatie op overstapservice.nl nog eens. Een getekend formulier gecombineerd met de kennisgeving van de overstap is juridisch gewoon sluitend.

Draai ook de eerdere opmerking van TS eens om: als dat níet zo zou zijn, dan zou toch geen enkele incassant meewerken aan de overstapservice?
Banken hebben een verplichting om hier aan mee te werken. Dit om de drempel voor consumenten laag te houden. Daarbij is de overstap service een manier om geen bedrijven te missen waaraan u betalingen moet doen. Zou je namelijk je oude rekeningnummer eerst sluiten, kan heb je kans op meer kosten omdat je een incassant vergeten zou kunnen zijn.
Als ik eerst bij de Jumbo werkt en daarna overstap naar de AH, dan volstaat een aanpassing van het contract niet. Er zal dan een nieuw contract gemaakt moeten worden.

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door lordi »

NeoDutchio schreef:
14 jan 2019 11:35
Zodra je een moi opstart bij de bank moet de incassant een getekend formulier kunnen overleggen. Dat is dus geen formulier met een ander iban nummer.
Voor een MOI zal het voldoende zijn als de Incassant het getekende formulier met de oude IBAN en de brief van de Overstapservice met het nieuwe rekeningnummer kan overleggen. De bank die de MOI beoordeeld is tenslotte de "nieuwe" bank van de geïncasseerde en dat is tevens de bank die de Overstapservice heeft opgestart. Zij beschikt dus over alle informatie om te zien dat het oude nummer op de machtiging correct was en dat nu, dankzij de Overstapservice, van het nieuwe rekeningnummer mag worden geïncasseerd.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door Erthanax »

liefdeisdeweg schreef:
14 jan 2019 10:34
Enige voordeel overstap services is dat het 13 maanden omgeleid wordt en dat betalingen op het oude rekeningnummer eveneens omgeleid wordt.
Dat "enige voordeel" zou voor mij al voldoende zijn. Alles loopt gewoon door, alleen rustig wachten of er zo nu en dan een formuliertje ingevuld moet worden. Hoe gemakkelijk kan het zijn?

Andere mogelijkheid: al je afschriften doorvlooien, de juiste klantgegevens erbij zoeken, contactgegevens opzoeken, bellen of mailen, wachten op formulier, bijhouden wie wel of niet gereageerd heeft, formulier invullen en terugsturen, controleren of het verwerkt is, controleren of er niet dubbel betaald is, mopperen tegen je partner dat het een hoop gedoe is en dat het een schande is dat "ze" daar niks op verzinnen.

Nog een mogelijkheid: gebruikmaken van de overstapservice in de veronderstelling dat er dan helemaal niets meet gedaan hoeft te worden. Als er tot enige verrassing dan toch nog een formulier ingevuld moet worden, dat dan niet in vijf minuten doen, maar eerst flink opwinden, dan een topic aanmaken op een forum, verder opwinden, de incassant bellen of mailen, meer opwinden, reacties op topic lezen, weer opwinden, voorwaarden van overstapservice opzoeken, reactie op topic plaatsen, nog meer opwinden, enz., enz.

Keuzes, keuzes. Lastig hoor, ik kom er nog niet uit.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
14 jan 2019 11:57
liefdeisdeweg schreef:
14 jan 2019 10:34
Enige voordeel overstap services is dat het 13 maanden omgeleid wordt en dat betalingen op het oude rekeningnummer eveneens omgeleid wordt.
Dat "enige voordeel" zou voor mij al voldoende zijn. Alles loopt gewoon door, alleen rustig wachten of er zo nu en dan een formuliertje ingevuld moet worden. Hoe gemakkelijk kan het zijn?

Andere mogelijkheid: al je afschriften doorvlooien, de juiste klantgegevens erbij zoeken, contactgegevens opzoeken, bellen of mailen, wachten op formulier, bijhouden wie wel of niet gereageerd heeft, formulier invullen en terugsturen, controleren of het verwerkt is, controleren of er niet dubbel betaald is, mopperen tegen je partner dat het een hoop gedoe is en dat het een schande is dat "ze" daar niks op verzinnen.

Nog een mogelijkheid: gebruikmaken van de overstapservice in de veronderstelling dat er dan helemaal niets meet gedaan hoeft te worden. Als er tot enige verrassing dan toch nog een formulier ingevuld moet worden, dat dan niet in vijf minuten doen, maar eerst flink opwinden, dan een topic aanmaken op een forum, verder opwinden, de incassant bellen of mailen, meer opwinden, reacties op topic lezen, weer opwinden, voorwaarden van overstapservice opzoeken, reactie op topic plaatsen, nog meer opwinden, enz., enz.

Keuzes, keuzes. Lastig hoor, ik kom er nog niet uit.
Vergeet ook niet het eisen van een tegemoetkoming in de kosten voor het invullen van je handtekening. Kunnen wij dan weer geld bij TS halen voor de hulp die wij geven?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door bprosman »

Er zijn ook nogal wat topics over hosting bedrijven, falende opzeggingen en "onterechte" incasso's dus ik begrijp het standpunt van Yourhosting wel.

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Gebeld met de bank. Er zijn meer bedrijven die niet mee werken met de overstap services. Ziggo doet hier ook niet aan mee.

Mooier zou zijn dat je IBAN mee mag nemen. Echter in de IBAN zit ook de naam van de bank verwerkt.

Via your hosting mag je ook betalen met Ideal.

Je kunt stellen dat ik eventjes dat formulier uitprint en alles invul. Andersom is het ook zo zij kunnen gemakkelijk nieuwe iban nummer invoeren. Voor hun gemakkelijk, ik moet meer handelingen verrichten.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door Moneyman »

liefdeisdeweg schreef:
15 jan 2019 16:40
Je kunt stellen dat ik eventjes dat formulier uitprint en alles invul. Andersom is het ook zo zij kunnen gemakkelijk nieuwe iban nummer invoeren. Voor hun gemakkelijk, ik moet meer handelingen verrichten.
Waarom zouden zij jouw werk moeten doen - en dus kosten maken?

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Your hosting machtiging overstap services

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ú moet een machtiging verlenen voor úw rekening. Het zou wat moois zijn als elk bedrijf een machtiging kon maken voor uw rekening.

Gesloten