LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zakelijk account geblokkeerd uit het niets - Paypal

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
intered
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2020 11:20

Zakelijk account geblokkeerd uit het niets - Paypal

Ongelezen bericht door intered »

Ook hier is een zakelijk account met als redenen 'activiteit op uw rekening waargenomen die niet in overeenstemming is met onze Gebruikersovereenkomst' per direct geblokkeerd. Terwijl ik er 100% van overtuigd ben dat er GEEN activiteit heeft plaats gevonden die de regels van de gebruikersovereenkomst overschrijd.

Sinds medio 2015 richten wij ons op de online dating markt (nette en serieuze dating sites) en hebben we tot een maand geleden zonder enige vorm van problemen gebruik gemaakt van PayPal als betalingsmogelijkheid. De geschillen met klanten die we sinds dien hebben gehad, zijn op 1 hand te tellen. Op onze sites bieden we een optie aan om een lidmaatschap af te sluiten, hier gebruiken we Paypal voor. Daarnaast gebruikte we PayPal om onze zakelijke facturen te betalen een instellingen die ook PayPal ondersteunen. Dit ging geheel vlekkeloos en zonder enige vorm van klachten, totdat…

… 11 april ik opeens uit het niets een mail kreeg dat dit zakelijk account per direct permanent geblokkeerd is. Ik heb hier een mail over gestuurd naar PayPal, maar binnen enkele minuten ontving ik een automatisch bericht terug dat de rekening permanent geblokkeerd blijft. Sindsdien ook geprobeerd om telefonisch contact op te nemen, maar i.v.m. Covid 19 is de hele telefonische helpdesk (thuiswerken heeft een “professioneel” bedrijf als PayPal blijkbaar nooit van gehoord) niet te bereiken. Daarnaast nog enkele malen een mail gestuurd om mijn bezwaar in te dienen, maar iedere keer binnen enkele minuten een standaard reactie terug dat mijn account geblokkeerd blijft.

Ik zit er serieus aan te denken om advies van een advocaten bureau in te schakelen. Want dit voel enorm onterecht aan alsmede dit een enorm grote aderlating in de toekomst van mijn bedrijf betekend. Zijn er nog andere stappen die ondernomen kunnen worden, of PayPal op een andere manier benaderd kan worden om dit geschil 'uit de wereld' te helpen?

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Zakelijk account geblokkeerd uit het niets - Paypal

Ongelezen bericht door D34M0N »

intered schreef:
24 mei 2020 11:29
Ik zit er serieus aan te denken om advies van een advocaten bureau in te schakelen.
Ik zou aanraden om daar niet alleen serieus aan te denken, maar dat ook daadwerkelijk te doen.

Een andere tip is om deze vraag bij higher level te stellen: https://www.higherlevel.nl/

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Zakelijk account geblokkeerd uit het niets - Paypal

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Het zijn Amerikanen en dan is seks natuurlijk héél eng en waarom zou je iemand duidelijk melden waarom je de overeenkomst opzegt als je dat ook vaag kunt houden, daar komt natuurlijk discussie van en time is money. Als je daar been in ziet kun je best het advies van een advocaat inwinnen maar knappe jongen als je Paypal dwingt je tegen hun zin in als klant te accepteren.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Zakelijk account geblokkeerd uit het niets - Paypal

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

breien schreef:
24 mei 2020 21:02
Een datingsite heeft maar weinig met sex te maken.
Daar zal u gelijk in hebben, het strookt in ieder geval met eigen stoffige herinneringen :? maar zolang Paypal niet duidelijk is over de motivatie blijft het sowieso gissen.

Cro
Berichten: 2067
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Zakelijk account geblokkeerd uit het niets - Paypal

Ongelezen bericht door Cro »

Paypal kan lang duren voordat je, mogelijk, ook maar ergens komt.

Als je van dit soort betaalmogelijkheden afhankelijk bent, zoek een andere partij hiervoor.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Zakelijk account geblokkeerd uit het niets - Paypal

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bent u ook een geldtegoed kwijtgeraakt bij Paypal?

De machtspositie die Paypal heeft op de online betaalmarkt, laat hun handelswijze toe. Concurrenten als Skrill zijn nooit van de grond gekomen. Het is monopolistengedrag.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Zakelijk account geblokkeerd uit het niets - Paypal

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Gezocht; Een relatie voor impotente geheelonthouder?

Ja, als er geen Sex is word dat meestal erg korte relatie!

Maar omdat vele Dating aanbieders dubieus zijn en 1 klacht die niet goed is opgelost?
Na 5 jaren perfect is 1 slechte klant soms voldoende voor deze firma helaas.

Mijn ervaring is dat Paypal sterk terug liep en Ideal beter werkte, zelf gestopt wegens de lastige bereikbaarheid in 2016, geen idee of het ooit verbeterde maar voor 3% is het houden niet rendabel.
Ja, ik had toen al enkele geschillen en dan is tijdig stoppen de enige mogelijkheid en ben nog flut bedrag tegoed van hun dan niet meer
te innen was.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Zakelijk account geblokkeerd uit het niets - Paypal

Ongelezen bericht door Rinustp »

Waar ken ik dit toch van?

Ruim een jaar geleden heb ik hetzelfde meegemaakt met Paypal. Ook ik had toen een webshop.
Dit monopolistisch Bokito gedrag is heel normaal bij Paypal. Zij doen net wat ze willen en als ze je rekening blokkeren dwingen ze je op die manier op de knieën.
Reken er maar op dat ze zelf niet weten wat er aan de hand is en dat ze ook haar eigen voorwaarden niet naleven..

Ik zou niet verder gaan klooien met die club maar een advocaat inschakelen.
Bij mij ging het er toen over dat ze mijn NAW gegevens kwijt waren en dat ik die opnieuw moest doorgeven. Het is me toen gelukt om via valse gegevens bij mijn rekening te komen. Het geld eraf gehaald en direct mijn account opgeheven. Tijdens een controle, voordat ik het account ophief, zag ik dat mijn juiste adres al twee keer in mijn account stond. Er was dus gewoon niets aan de hand.

Ik kan je helaas niet helpen.

intered
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2020 11:20

Re: Zakelijk account geblokkeerd uit het niets - Paypal

Ongelezen bericht door intered »

Oh, kijk ik even of mijn topic al actief was en zie ik dat er al zoveel reacties zijn! Bedankt iedereen voor de reacties.

Het bedrag dat nog op mijn PayPal rekening stond (rond de €900,-) wordt 6 maanden vast gehouden en daarna zou ik een email van Paypal krijgen hoe ik het bedrag kan innen.

Ik ga nog een poging wagen op Higherlevel.nl (bedankt voor de Tip @D34M0N ), de volgende stap is dan een advocaat inschakelen...

gerard.bosman
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2020 19:44

Re: Zakelijk account geblokkeerd uit het niets - Paypal

Ongelezen bericht door gerard.bosman »

exact zelfde probleem hier, ineens allemaal alarmbellen maar geen enkele info over wat er mis is en dan definitive blokkade account over 180 dagen mag ik proberen mn geld eraf te halen... hou me op de hoogte als je actie onderneemt kan ik hetzelfde pad bewandelen. onpasselijk ervan

Joke12345
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 mei 2011 15:48

Re: Zakelijk account geblokkeerd uit het niets - Paypal

Ongelezen bericht door Joke12345 »

Soortgelijke ervaring. Mijn Paypal account heb ik ook jaren gebruikt. Nooit een probleem. Maar het laatste jaar had ik toevallig een paar keer dat iets niet leverbaar was. Dan stortte de verkoper mijn geld netjes terug. Maar op enig moment was ineens mijn account gelokkeerd. Na heel veel bellen kwam ik erachter dat Paypal de terugstortingen van mijn eigen geld als 'verdachte inkomsten' zag omdat het opgeteld over een jaar boven een bepaald maximum uitkwam. Dat is al meer dan die beroemde 180 dagen geleden en ik kan nog steeds niet bij mijn account. Na enig zoekwerk heb ik ontdekt dat Paypal een automatisch systeem heeft dat naar aanleiding van zekere triggers je account blokkert. Daar komt geen mens aan te pas. Vandaar dat ze geen onderscheid kunnen maken tussen een terugstorting en echte inkomsten. De blokkade van jouw account zal ook wel een false positive zijn geweest. Voor zover ik kan zien is Paypal alleen via een rechtszaak aan te pakken. Normale communicatie is nagenoeg niet mogelijk met hen.

advisora
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jul 2020 10:37

Re: Zakelijk account geblokkeerd uit het niets - Paypal

Ongelezen bericht door advisora »

Om je geblokkeerde account weer aan de gang te krijgen is een hels karwei, heb het zelf ook ondervonden toen ik echt een betaling wilde doen wat alleen met Paypal kon.
Als het anders kan adviseer ik ook om dat te doen, of je inleggeld minimaal te houden zonder veel verlies te leiden bij een blokkade.
Het is een moeilijke partij om te benaderen, en nog moeilijker om op te lossen.

Als alles niet van toepassing is, kan het een prettige partij zijn. Ook ik zit op HigherLevel en er zijn vele gevallen bekend. Zakelijk gezien is het al helemaal een ramp, privè kan je nog leuk slagen.

advisora
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 jul 2020 10:37

Re: Zakelijk account geblokkeerd uit het niets - Paypal

Ongelezen bericht door advisora »

Misschien dit eens proberen of op tweakers meelezen.
https://twitter.com/askpaypal

Lukt het om een nieuw account aan te maken met zelfde gegevens? Of om een kaart toe te voegen? Ik heb toen eens een virtuele visa debet kaart toegevoegd, en het draaide weer.

Gesloten