Zonder bank-app identificeren als gemachtigde van ABN Amro-klant

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Iris 2002
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2021 11:18

Zonder bank-app identificeren als gemachtigde van ABN Amro-klant

Ongelezen bericht door Iris 2002 »

Hallo,
mijn moeder kreeg een brief van ABN Amro dat ik als gemachtigde een afspraak op kantoor moet maken om mijn identificatie te laten controleren. anders wordt mijn machtiging ingetrokken per 29-10 21. Het is me na eindeloos telefoneren gelukt een afspraak te maken. volgens de medewerker zou eenafspraak van 20 minuten genoeg moeten zijn, op de site stond 1 uur!!
daarna kreeg ik een bevestigingsmail met deze tekst;
Uw afspraak voorbereiden
Ga naar de voorbereidingspagina en kies het onderwerp en type van uw afspraak. U krijgt dan precies te zien welke documenten en/of gegevens u nodig heeft tijdens de afspraak.

Let op: u heeft een legitimatiebewijs en de ABN AMRO App nodig om uzelf te identificeren. Voor de identificatie hoeft u niet in te loggen in de ABN AMRO app, registratie na het downloaden van de app is dan ook niet nodig. Mocht u niet in het bezit zijn van een smartphone of iPad, dan is er op het ABN AMRO kantoor een iPad aanwezig. Tijdens de afspraak legt de adviseur u uit op welke manier u de ABN AMRO app nodig heeft om u te identificeren.
mijn probleem is dat ik geen App wil en ook niet het rekeningnummer en een inlogcode op hun iphone wil intikken. Zijn er al ervaringen van andere mantelzorgers met deze identificatie en mag het dan zonder deze APP?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Zonder bank-app identificeren als gemachtigde van ABN Amro-klant

Ongelezen bericht door Jablan »

Iris 2002 schreef:
13 okt 2021 11:40
mijn probleem is dat ik geen App wil en ook niet het rekeningnummer en een inlogcode op hun iphone wil intikken. Zijn er al ervaringen van andere mantelzorgers met deze identificatie en mag het dan zonder deze APP?
Ik ben bang, dat je er niet aan ontkomt. De codes zijn sowieso gekoppeld aan jou en de rekening, de adviseur zal wegkijken terwijl jij inlogt, de code blijft niet bewaard op de Ipad.

Als ik naar onze eigen banken kijk, dan werken ze nu allemaal met een app voor mobiele apparaten en een website. Identificatie is nergens een groot probleem.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Zonder bank-app identificeren als gemachtigde van ABN Amro-klant

Ongelezen bericht door Kolibrie »

U hoeft niet in te loggen wordt er toch gezegd en om op het bankkantoor rekeningnummer in te vullen zal toch geen probleem zijn.
Waar bent u bang voor?

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Zonder bank-app identificeren als gemachtigde van ABN Amro-klant

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

er staat toch, u hoeft NIET in te loggen!!!!

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zonder bank-app identificeren als gemachtigde van ABN Amro-klant

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kolibrie schreef:
14 okt 2021 22:55
Waar bent u bang voor?
Dat, inderdaad. Angst is een slechte raadgever.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Zonder bank-app identificeren als gemachtigde van ABN Amro-klant

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met de bank. Hun weten het beste.

Banken kunnen bij bestaande klanten het gebruiken van de app niet verplichten. Wel kunnen ze extra kosten berekenen of bepaalde diensten niet verlenen.

Op dit moment zie ik geen aanleiding om naar www.kifid.nl te gaan.

Baykus49
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 aug 2018 20:45

Re: Zonder bank-app identificeren als gemachtigde van ABN Amro-klant

Ongelezen bericht door Baykus49 »

Een soortgelijke brief heb ik ook ontvangen.
Ik heb een afspraak gemaakt bij de bank.
Het enige wat ik moest doen was mijn identificatie aan de bankmedewerker geven zodat er een kopie kon worden gemaakt.
De medewerker kwam tussendoor naar mij toe (ik mocht gewoon op de zitbank in de hal blijven wachten),
zij had een tablet in haar hand en op dit apparaat werd een foto van mijn gezicht genomen. De foto wordt gestart als je met je ogen knippert. Als de foto gelukt is (in mijn geval ná de tweede poging) krijg je jouw ID terug en moet je een handtekening zetten (op papier).
Dat is het hele verhaal. Het duurde 15 minuten. Heeft niets met de rekening te maken want ze wilden niet eens weten voor welke rekeningnummer ik gemachtigd was en ook niet wat mijn eigen rekeningnummer is. Het gaat puur om identificatie en je persoonsgegevens.
Twee weken eerder moesten mijn man en ik identificatie voor de Creditcard van ICS doen. Wij hebben geen smartphone.
Er kwam een medewerker van een ingehuurd bedrijf bij ons thuis langs (nadat er een afspraak was gemaakt). Hij ging de ID kaart scannen, meer niet.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Zonder bank-app identificeren als gemachtigde van ABN Amro-klant

Ongelezen bericht door sjohie »

Iris 2002 schreef:
13 okt 2021 11:40
Hallo,
mijn moeder kreeg een brief van ABN Amro dat ik als gemachtigde een afspraak op kantoor moet maken om mijn identificatie te laten controleren. anders wordt mijn machtiging ingetrokken per 29-10 21. Het is me na eindeloos telefoneren gelukt een afspraak te maken. volgens de medewerker zou eenafspraak van 20 minuten genoeg moeten zijn, op de site stond 1 uur!!
daarna kreeg ik een bevestigingsmail met deze tekst;
Uw afspraak voorbereiden
Ga naar de voorbereidingspagina en kies het onderwerp en type van uw afspraak. U krijgt dan precies te zien welke documenten en/of gegevens u nodig heeft tijdens de afspraak.

Let op: u heeft een legitimatiebewijs en de ABN AMRO App nodig om uzelf te identificeren. Voor de identificatie hoeft u niet in te loggen in de ABN AMRO app, registratie na het downloaden van de app is dan ook niet nodig. Mocht u niet in het bezit zijn van een smartphone of iPad, dan is er op het ABN AMRO kantoor een iPad aanwezig. Tijdens de afspraak legt de adviseur u uit op welke manier u de ABN AMRO app nodig heeft om u te identificeren.
mijn probleem is dat ik geen App wil en ook niet het rekeningnummer en een inlogcode op hun iphone wil intikken. Zijn er al ervaringen van andere mantelzorgers met deze identificatie en mag het dan zonder deze APP?
Er staat letterlijk in uw eigen post. wat het proces is, als u zelf geen mobiel apparaat, en dus app, heeft. Dus ik snap dit spijkers op laag water zoeken niet echt.

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Zonder bank-app identificeren als gemachtigde van ABN Amro-klant

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Ik ben gemachtigde voor onze VVE; daat werd (een tijd geleden alweer) een kopie gemaakt terwijl dat niet van te voren was gemeld. Als ik het had geweten dan had ik mijn rijbewijs meegenomen, die was bijna verlopen. Mijn paspoort was net nieuw. Ik weet dat banken goed beveiligd zijn, maar criminelen worden steeds handiger en identiteitsfraude is een groot drama.

Gesloten