LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betalingsregeling bij Van Dijk Educatie

Bespreek hier ervaringen over basis- en middelbare scholen
Botske
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2017 18:50

Betalingsregeling bij Van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door Botske »

Nou waar zal ik beginnen.

Ik kreeg van Van Dijk een bericht binnen voor wanneer mijn boeken ingeleverd moesten worden. Helaas was voor mij de eerste inleverdatum niet geschikt dus wou ik hem op het 2e moment inleveren. Dit tweede inlever moment was in Oktober. Nadat ik een lange tijd geen toegang had tot mijn e-mail (gehackt) kreeg ik een bericht binnen dat ik mijn inlever moment gemist heb en een boete van 438,25 Euro.

Ik heb vervolgens van Dijk gebeld en mijn situatie uitgelegd maar hier wouden ze geen gehoor aangeven. Na oplossingen proberen te zoeken om het te kunnen betalen, vast gelopen aangezien ik net tussen twee banen zat en geen inkomen had. Toen heeft vervolgens mijn moeder gebeld of er een mogelijkheid was om het in termijnen te betalen ze gaven ons toen twee maanden om het bedrag over te boeken. Mijn moeder gaf toen al aan dat ik en haarzelf ook niet instaat zijn om dit te betalen. Nu zitten we 31 januari de dag dat de tweede termijn betaald moet worden. Dus vandaag nogmaals gebeld of we het EVT 1 dag later mogen overmaken omdat er dan geld binnenkomt. Hier wou de mevrouw aan de telefoon weer geen gehoor aangeven.

Is dit nu normaal om met klanten om te gaan?
Ik heb hun mogelijkheden geboden om de boeken nog een jaar te huren of ze zelf persoonlijk naar hun bedrijf te komen brengen. Allemaal tevergeefs.

Zeer slechte klanten service. Mij is altijd gezegd dat vragende mensen te helpen zijn. Nou bij VanDijk zal er niemand je helpen

Nog nooit zo slecht behandeld bij een bedrijf als hier. Ze verhuren schoolboeken aan studenten die al niet het grootste geld potje hebben en dan nog zo omgaan met klanten
Laatst gewijzigd door Radar op 01 feb 2017 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Opmaak verwijderd, onderwerp aangepast

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Betalingsregeling bij Van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door berndv »

Botske schreef:Nou waar zal ik beginnen.

Ik kreeg van Van Dijk een bericht binnen voor wanneer mijn boeken ingeleverd moesten worden. Helaas was voor mij de eerste inleverdatum niet geschikt dus wou ik hem op het 2e moment inleveren. Dit tweede inlever moment was in Oktober. Nadat ik een lange tijd geen toegang had tot mijn e-mail (gehackt) kreeg ik een bericht binnen dat ik mijn inlever moment gemist heb en een boete van 438,25 Euro.

Ik heb vervolgens van Dijk gebeld en mijn situatie uitgelegd maar hier wouden ze geen gehoor aangeven. Na oplossingen proberen te zoeken om het te kunnen betalen, vast gelopen aangezien ik net tussen twee banen zat en geen inkomen had. Toen heeft vervolgens mijn moeder gebeld of er een mogelijkheid was om het in termijnen te betalen ze gaven ons toen twee maanden om het bedrag over te boeken. Mijn moeder gaf toen al aan dat ik en haarzelf ook niet instaat zijn om dit te betalen. Nu zitten we 31 januari de dag dat de tweede termijn betaald moet worden. Dus vandaag nogmaals gebeld of we het EVT 1 dag later mogen overmaken omdat er dan geld binnenkomt. Hier wou de mevrouw aan de telefoon weer geen gehoor aangeven.

Is dit nu normaal om met klanten om te gaan?
Ik heb hun mogelijkheden geboden om de boeken nog een jaar te huren of ze zelf persoonlijk naar hun bedrijf te komen brengen. Allemaal tevergeefs.

Zeer slechte klanten service. Mij is altijd gezegd dat vragende mensen te helpen zijn. Nou bij VanDijk zal er niemand je helpen

Nog nooit zo slecht behandeld bij een bedrijf als hier. Ze verhuren schoolboeken aan studenten die al niet het grootste geld potje hebben en dan nog zo omgaan met klanten
Tja, geen idee wat u hier mee zou moeten behalve betalen. Is het vriendelijk? Nee, absoluut niet. U geeft zelf al aan dat studenten het niet heel breed hebben, dat klopt. Dus ik denk dat de mensen die daar de telefoontjes afhandelen omtrent betalingen daarom ook alle gangbare excuses inmiddels al wel een keer aangehoord hebben. En aangezien het een commercieel bedrijf is en geen liefdadigheidsinstelling, zullen zij dus ook graag willen dat het geld binnenkomt.

U geeft ook aan, 1e inlevermoment kwam u niet uit, dus toen is er afgesproken dat er in oktober ingeleverd zou moeten worden. En natuurlijk is het heel vervelend dat u geen toegang had tot uw e-mail, maar waarom de gevolgen daarvan bij van dijk neerleggen? U kreeg dus bericht dat u het aflevermoment had gemist. Wanneer kreeg u dit bericht? Als er toch afgesproken is dat er in oktober ingeleverd moet worden en de communicatie per mail gaat, en u geen toegang heeft tot uw e-mail, dan is het wellicht ook niet heel handig om niet zelf met hen contact te zoeken.

Vervolgens brengen zij zoals ik lees de vervangingskosten van de boeken bij u in rekening, en dit bedrag is dusdanig hoog dat u hiervoor een regeling treft. Een regeling die het bedrijf niet verplicht is om aan te bieden, want ik neem aan dat u conform de overeenkomst dit bedrag verschuldigd bent. En zelfs dan tijdens deze regeling wilt u eigenlijk deze regeling nog weer aanpassen, omdat u ook de verplichtingen in de regeling niet na kunt komen. Als van dijk u dan aan de afspraken houdt, is van dijk dus niet klantvriendelijk?

Botske
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2017 18:50

Re: Betalingsregeling bij Van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door Botske »

Het eerste inlever moment KON ik niet ik had de boeken nog nodig voor een HER examen. Ik weet ook dat het grootste deel van de fout aan mij ligt. Maar zoals ik al zei Vragende mensen zouden geholpen moeten worden. Als je al een kijkje neemt op hun Facebook pagina en ze een ster van 1.2 in totaal krijgen zegt voor mij toch al genoeg. Het tweede inlever moment heeft in de eerste mail gestaan die ik rond juni kreeg vervolgens heb ik van Augustus tot november geen toegang tot mijn mail.

Botske
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2017 18:50

Re: Betalingsregeling bij Van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door Botske »

Het eerste inlever moment KON ik niet ik had de boeken nog nodig voor een HER examen. Ik weet ook dat het grootste deel van de fout aan mij ligt. Maar zoals ik al zei Vragende mensen zouden geholpen moeten worden. Als je al een kijkje neemt op hun Facebook pagina en ze een ster van 1.2 in totaal krijgen zegt voor mij toch al genoeg. Het tweede inlever moment heeft in de eerste mail gestaan die ik rond juni kreeg vervolgens heb ik van Augustus tot november geen toegang tot mijn mail.

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Betalingsregeling bij Van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door angel1978 »

ok, dus als het bedrijf jou vraagt om op tijd te betalen, dan help je dit bedrijf ook netjes?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Betalingsregeling bij Van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door sjohie »

Hmm, lastig als je email gehackt wordt, maar er zijn meerdere communicatiemogelijkheden met van Dijk, dat vind ik nou niet echt een steekhoudend argument om dat 2e inlevermoment te missen. Ook geven ze op hun site aan, dat als je het inlevermoment mist, je ze boeken toe kan sturen. Als je dat meteen had aangeboden, ipv véél later aan te bieden om ze te komen brengen, was dit allemaal niet nodig geweest.

Pas bellen als je een boete krijgt, is wel wat passief, ik kan ergens wel begrijpen dat ze voor zulke "klanten" niet genegen zijn om een regeling te treffen, en áls ze dat doen in de vorm van in 2 maanden mogen betalen, ipv alles in 1x, en je wilt ook dát nog weer uitstellen, zal bij hen ook het geduld wel eens op raken.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Betalingsregeling bij Van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door sjohie »

Was/is even wat extra lenen bij DUO geen optie om deze rekening te betalen? Het zijn tenslotte kosten voor je opleiding.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Betalingsregeling bij Van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door berndv »

Botske schreef:Vragende mensen zouden geholpen moeten worden.
Ja, en overeenkomsten dienen nagekomen te worden. Zoals ik al aangaf, ik begrijp niet helemaal goed waar dit topic toe moet leiden, en dat bedoel ik niet negatief. Er worden meerdere mogelijkheden geboden door van dijk om de boeken in te leveren, deze mogelijkheden worden niet benut. Van dijk vraagt om de boeken in augustus in te leveren, u vraagt of dit later kan, zij geven hier gehoor aan en bieden de mogelijkheid om dit in oktober te doen. Vervolgens geeft van dijk aan dat er verdere maatregelen komen en bieden ze als gunst aan dat de kosten van deze maatregelen in termijnen mogen worden betaald, u vraagt, zij komen u tegemoet.

stofzuigertje

Re: Betalingsregeling bij Van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

tussen 2 banen dus Duo zal wel niet lukken....

En van Dijk is helaas in boeken, geen bank.

Mucha

Re: Betalingsregeling bij Van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Betalingsregeling bij Van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door thecure »

Dus moeder en zoon beide geen geld? vreemd hoor...

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Betalingsregeling bij Van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door bprosman »

Het eerste inlever moment KON ik niet ik had de boeken nog nodig voor een HER examen.
Alle boeken ? :oops:

Mucha

Re: Betalingsregeling bij Van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Laatst gewijzigd door Mucha op 01 feb 2017 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Mucha

Re: Betalingsregeling bij Van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Betalingsregeling bij Van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door sjohie »

bprosman schreef:
Het eerste inlever moment KON ik niet ik had de boeken nog nodig voor een HER examen.
Alle boeken ? :oops:
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat zo'n inlevermoment alles of niks is, anders kan van Dijk wel aan de gang blijven met allemaal losse boeken. Zij moeten bij het ingaan van een nieuw jaar ook weer genoeg ingenomen hebben om aan dié vraag te kunnen voldoen. Als er gedurende X maanden wat boeken binnendruppelen, kunnen zij misschien knel komen te zitten?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Betalingsregeling bij Van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door sjohie »

Mucha schreef:
bprosman schreef:
Het eerste inlever moment KON ik niet ik had de boeken nog nodig voor een HER examen.
Alle boeken ? :oops:
Was het in dat geval niet handiger geweest om een kopie te maken van de pagina's die je nodig had voor het her examen ?
Of zelfs gewoon inscannen en lezen op een tablet of laptop ?
Volgens mij is het tegenwoordig ook wel eens zo, dat je tesamen met een boek, ook een vorm van digitale toegang krijgt tot extra gegevens van die methode, dus dan heb je het boek voor een code oid nodig. Zoiets begreep ik laatst van mijn 13 jarige neefje, maar ik moet bekennen dat dat erg van horen zeggen is.

Mucha

Re: Betalingsregeling bij Van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Betalingsregeling bij Van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door bprosman »

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat zo'n inlevermoment alles of niks is, anders kan van Dijk wel aan de gang blijven met allemaal losse boeken. Zij moeten bij het ingaan van een nieuw jaar ook weer genoeg ingenomen hebben om aan dié vraag te kunnen voldoen. Als er gedurende X maanden wat boeken binnendruppelen, kunnen zij misschien knel komen te zitten?
Je hoeft niet alle boeken in te leveren, uiteraard worden de ontbrekende boeken wel van je "tegoed" afgetrokken. Is mijn kinderen wel eens overkomen. Of je het later nog in kunt leveren weet ik niet maar was nooit 400+ Euro geweest.

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Betalingsregeling bij Van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door BL2 »

Dat e mail gehackt wordt is vervelend, maar je hebt maanden de tijd gehad om een nieuw mail account aan te maken en door te geven aan van Dijk.

Verder denk ik van Dijk wel een beetje klaar is met alle smoesjes van studenten welke met honderd en één reden komen om niet, of niet op tijd te hoeven betalen.
Van Dijk heeft mijns inziens correct en duidelijk gehandeld.

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Betalingsregeling bij Van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door Boesta »

Van Dijk is wel een beetje erg star en erg onredelijk!

Ik zou als ik u was ze een brief (geen mail) schrijven met daarin de uitleg en een overzicht van uw (zoon) financiële situatie. Daarin doet u gelijk een voorstel voor een afbetalingsregeling die u (zoon) wel kan betalen. Zou ook gelijk de 1e termijn van de voorgestelde afbetalingsregeling overmaken.

Ook al accepteren zij de regeling niet, er is geen rechter die u zal veroordelen in deze zaak. U heeft een redelijk voorstel gedaan en dat zal de rechter ook beamen. De kosten zal van Dijk dan moeten betalen, omdat ze door de rechter onredelijk gevonden zullen worden. Het is dan wel van belang dat u (zoon) de door u voorgestelde regeling wel stipt nakomt.

Gesloten