LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dochter afgewezen op meerdere scholen

Bespreek hier ervaringen over basis- en middelbare scholen
casmier
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2017 16:36

Re: Dochter afgewezen op meerdere scholen

Ongelezen bericht door casmier »

Ik heb het ook met mijn dochter gehad
mij in toen geadviseerd om naar de ggz te gaan om zo haar hulpvragersop papier te krijgen
Daarmee kan je naar een school gaan die daar aan voldoen
Dan moeten ze haar aannemen

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dochter afgewezen op meerdere scholen

Ongelezen bericht door witte angora »

peter.vandenbemt schreef:Een tip? Om te beginnen: niet (meer) op de VVD stemmen.
Dus wat jou betreft kunnen degenen die hiermee te maken hebben pas over 4 jaar de eerste stap zetten? En tot die tijd moeten ze lijdzaam met de armen over elkaar zitten?

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Dochter afgewezen op meerdere scholen

Ongelezen bericht door mp2017 »

Brahms schreef:
mp2017 schreef:Inderdaad, als je meer kwijt wil, en vooral waar je woont, kan je mij een PB sturen!
Even tussendoor, waarom zou TopicStarter een mail met prive gegevens zenden via PB aan iemand welke voor haar compleet onbekend is en alhier op het forum onder een Nickname schrijft.
Ik zeg: Niet doen !

Ik vraag niet om privé gegevens, maar waar TS woont, i.v.m. adviezen van scholen!

Anders had ik geschreven, laat hier je gegevens achter, dan hadden jullie het ook kunnen lezen.PFFFF

Jou achterdocht werkt dan weer op jou zelf, of denk je, dat er geen mensen zijn, die een eerlijke bedoeling hebben.

klaartje59
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 feb 2014 21:02

Re: Dochter afgewezen op meerdere scholen

Ongelezen bericht door klaartje59 »

Ten eerste heb ik nog nooit!! gehoord dat aan leraren een lease wagen wordt aangeboden. Ik zeg niet dat u iets verzint maar vind het wel heel moeilijk om me dat voor te stellen.

Ten tweede: Het ging hier om "proefdraaien" dus ik vermoed dat een school dan niet verplicht is om voor een andere school te zorgen

Ten derde: wij weten niet wat voor indicatie dochter heeft. Daarbij krijg je niet zomaar een indicatie voor het Speciaal onderwijs dus zal het zeker niet om "een stukje extra ondersteuning" gaan. Dan is er wel serieus wat meer aan de hand.

Ten vierde: leerkrachten hebben sowieso al steeds meer "probleemkinderen" in de klas (autisme, dyslectie enz enz). Dit zonder daarvoor voldoende extra middelen te krijgen. Dus het werk als leerkracht basisschool wordt alleen maar zwaarder.

Ten vijfde: scholen hebben inderdaad de verplichting om een aantal kinderen met extra ondersteuning op te nemen. Maar dit wordt wel bekeken en besproken met deskundigen als een kind hiervoor aangemeld wordt. Zodat duidelijk wordt of het kind wel, met extra ondersteuning, op een gewone basisschool te helpen is. Want anders wordt hier niemand gelukkiger en beter van.

En daarbij: waarom geeft TS alleen zo'n korte reactie? Een beetje meer duidelijkheid zou wel fijn zijn en geeft meteen meer duidelijkheid.

stofzuigertje

Re: Dochter afgewezen op meerdere scholen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Van speciaal naar normaal jaartje geprobeerd maar dat ze volgend jaar niet meer willen omdat de kans bestaat dat er meerdere komen en te zwaar word voor de leraren....
Terug naar speciale onderwijs zou ik ook niet leuk vinden maar je hebt geen keuze.
Als het speciale onderwijs ook weigerde klagen bij plaatselijke wethouder die verantwoordelijk is voor leerplicht en laat die dat maar eens regelen.

Wel had de school eerder kunnen zeggen dat ze twijfelen of je volgend jaar nog welkom bent en niet op laatste weken....

peter.vandenbemt
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 aug 2017 15:36

Re: Dochter afgewezen op meerdere scholen

Ongelezen bericht door peter.vandenbemt »

witte angora schreef:
peter.vandenbemt schreef:Een tip? Om te beginnen: niet (meer) op de VVD stemmen.
Dus wat jou betreft kunnen degenen die hiermee te maken hebben pas over 4 jaar de eerste stap zetten? En tot die tijd moeten ze lijdzaam met de armen over elkaar zitten?
Nou doe jij, alsof jij wél een kant-en-klare oplossing hebt. Die heb jij niet. Die heb ik niet. Als je mijn reactie hebt afgelezen, heb je gezien dat ik de suggestie doe voor Montessori- of Jenaplanscholen. Dat is een suggestie die wellicht op korte termijn mogelijk is.

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dochter afgewezen op meerdere scholen

Ongelezen bericht door witte angora »

peter.vandenbemt schreef:
witte angora schreef:
peter.vandenbemt schreef:Een tip? Om te beginnen: niet (meer) op de VVD stemmen.
Dus wat jou betreft kunnen degenen die hiermee te maken hebben pas over 4 jaar de eerste stap zetten? En tot die tijd moeten ze lijdzaam met de armen over elkaar zitten?
Nou doe jij, alsof jij wél een kant-en-klare oplossing hebt. Die heb jij niet. Die heb ik niet. Als je mijn reactie hebt afgelezen, heb je gezien dat ik de suggestie doe voor Montessori- of Jenaplanscholen. Dat is een suggestie die wellicht op korte termijn mogelijk is.
Niemand kan en oplossing bieden omdat de topicstarter niet specifiek genoeg is en geen enkele vraag beantwoord. Wat jouw suggestie betreft: er zijn in dat dorp dus twee scholen, op beide is de dochter niet welkom. Daarbij kun je niet suggereren dat montessori of jenaplan een oplossing is (als dat al in de buurt is), juist omdat je niet weet waarom er een indicatie is voor speciaal onderwijs.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Dochter afgewezen op meerdere scholen

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik dacht dat die storm inmiddels wel geluwd was en verreweg de meeste scholen nu gewoon aan die eis voldoen. Helaas, de praktijk blijkt weerbarstiger, ten koste van kinderen die wat extra ondersteuning nodig hebben en ouders in vertwijfeling achterlatend
Als de scholen zulk soort maatregelen opgelegd krijgen zonder dat ze daar de juiste middelen voor te hebben, dan kun je er op wachten dat de scholen regelen dat ze binnen de regels zo min mogelijk aan deze zorg hoeven te besteden. Moeten ze alle leerlingen de juiste begeleiding bieden? Dan is de meest eenvoudige oplossing om aan de poort al te selecteren op kinderen die (nog) weinig extra begeleiding nodig hebben. Dan kun je namelijk braaf zeggen dat je alle leerlingen de begeleiding biedt die ze nodig hebben. Dat er dan kinderen buiten de boot vallen omdat ze niet op de school terecht kunnen, tsja...

Gelukkig is Nederland groter dan alleen het dorp waar deze twee scholen staan. Je kunt dus in een grotere straal kijken naar scholen die wél de juiste begeleiding bieden. Een waar je kind waarschijnlijk veel gelukkiger wordt dan op deze dertien in een dozijn scholen.

Gesloten