LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vals beschuldigd door basisschool

Bespreek hier ervaringen over basis- en middelbare scholen
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vals beschuldigd door basisschool

Ongelezen bericht door sjohie »

vroem schreef:ik vind het echt van de zotte dat velen hier niet verder komen dan zoeken naar argumenten dat en waarom het wel aan TS zal liggen. Is weliswaar vaak het geval, maar niet altijd...
We hebben de andere kant noch gehoord noch gezien. En ik heb helaas meerdere schoolhoofden mee mogen maken die onterecht eigen mensen de hand boven het hoofd hielden en ervoor kozen de ouders op meerdere manieren te schofferen. Waar rook is zou best eens vuur kunnen zijn.
Wat wel jammer is, is dat de "andere kant" hier niet zal reageren, A) omdat ze van het bestaan van dit topic zo goed als zeker niet op de hoogte zijn, en B) dit zwaar onprofessioneel zou zijn.

Zoals al geopperd, oa door mijzelf, is in dialoog gaan, eventueel met een 3e meer objectieve persoon erbij als mediator, de beste methode om dit te de-escaleren voordat het écht vervelend wordt. Als dit nog een beetje verder gaat, wordt er aan de hand van protocollen op knoppen gedrukt die andere instanties inschakelen, zoals jeugdzorg etc, en dan is de boot echt aan.

Persoonlijk vind ik dit soort dingen op zo'n moment in de tijd (al) zo openbaar plaatsen iets waar ik zeker tegen zal ageren, voornamelijk omdat een aantal familieleden en goede vrienden van mij in de jeugdzorg en het onderwijs werken.En zij kunnen in dit soort gevallen alleen maar zwijgen onder de noemer professionaliteit, terwijl de bezorgde ouders, alles vaak zwaar gekleurd, en altijd behoorlijk eenzijdig, kunnen vertellen.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Vals beschuldigd door basisschool

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Daarnaast lijkt het mij ook vanzelfsprekend dat schoolkrachten beter moeten weten (lees: nooit mogen) dan een confrontatie aan te gaan op een schoolplein of situatie waarbij kinderen / andere ouders aanwezig zijn. Ongeacht hoe onredelijk een ouder kan zijn.

Als dat bij mijn kinderen gebeurd zou zijn, of ik als ik dit had zien gebeuren had ik ingegrepen.

debby77
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 okt 2017 18:06

Re: Vals beschuldigd door basisschool

Ongelezen bericht door debby77 »

Bedankt.

Continue rooster is belangrijk omdat ik nu per dag voor overblijven 4,00 kwijt ben en als ik had geweten dat het niet kwam dan had ik nooit voor deze school gekozen.

Maargoed, ik ben zojuist gebeld dat mijn kinderen mogen starten op hun nieuwe school na de herfstvakantie.

Dit nav contact dat ik heb gehad met de klachtencommissie van de stichting waar de school onder valt. Ik heb hen mijn mail aan de juf laten zien. Al mijn pogingen om in contact te komen met de directeur.
De andere moeder heeft denk ik mijn verhaal bevestigd bij de nieuwe directeur.

Nog wel de overdracht waar ik bij aanwezig moet gaan zijn Maargoed ik heb niets te verbergen....

Het is zo een opluchting n het gevoel bij de nieuwe school en de directeur zijn zo anders... veel persoonlijker.

Dit topic mag dicht

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Vals beschuldigd door basisschool

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Iets vergelijkbaars meegemaakt ...

Door besluitenloosheid van de 'officials' op eigen initiatief via een artsattest ons kind op een andere school gekregen.

Opmerkelijk dat daarna vijf ouders opbelden, schreven en aan de deur stonden met de vraag hoe dat gedaan was. Eerder hadden ze geen kick gegeven op bijéénkomsten waar de bestaande problemen duidelijk werden aangesproken.

Volg uw (moeder-)hart en vergeet niet uw verstand te gebruiken, het gaat om úw kind!

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vals beschuldigd door basisschool

Ongelezen bericht door Moneyman »

webshopeigenaar14 schreef:Daarnaast lijkt het mij ook vanzelfsprekend dat schoolkrachten beter moeten weten (lees: nooit mogen) dan een confrontatie aan te gaan op een schoolplein of situatie waarbij kinderen / andere ouders aanwezig zijn. Ongeacht hoe onredelijk een ouder kan zijn.

Als dat bij mijn kinderen gebeurd zou zijn, of ik als ik dit had zien gebeuren had ik ingegrepen.
Eens. Juist als professional moet je weten hoe je je hebt te beheersen, zelfs als een ouder onredelijk zou zijn.

Mooi dat je kinderen op een andere school terecht kunnen. Zijn ze daar zelf ook gelukkig mee?

debby77
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 okt 2017 18:06

Re: Vals beschuldigd door basisschool

Ongelezen bericht door debby77 »

Ja ze hebben er veel zin in.... hoeveel nachtjes slapen nog? :)
Voordeel is natuurlijk dat ze samen zijn, het is een gecombineerde groep ook nog.

Ook zitten er vriendjes en vriendinnetjes uit de buurt in de klas...

Ik doe ze er dus absoluut geen verdriet mee... heel even wennen misschien...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vals beschuldigd door basisschool

Ongelezen bericht door moederslink »

vroem schreef:..........Het is niet iets want net speelt, vorig schooljaar ook al.. Nu zijn dit 3 ouders die het van elkaar weten, dat zegt nog niets over de rest... En in korte tijd veel andere ouders die blijkbaar kinderen van school gehaald hebben (klinkt in ieder geval niet als natuurlijk verloop) zou ook wat moeten zeggen.... ik bedoel maar....
@vroem :
vorig jaar zaten deze kinderen nog op de peuterschool en nog niet in groep 1/2 dus kon er ook niet worden geklaagd over bv de manier van lesgeven 8)
*En de reden van de krimp vd school ?
Geen idee !
* Veel andere ouders die hun kind van school hebben gehaald ?
Is dat dan wel zo?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vals beschuldigd door basisschool

Ongelezen bericht door moederslink »

debby77 schreef:Ja ze hebben er veel zin in.... hoeveel nachtjes slapen nog? :)
Voordeel is natuurlijk dat ze samen zijn, het is een gecombineerde groep ook nog.

Ook zitten er vriendjes en vriendinnetjes uit de buurt in de klas...

Ik doe ze er dus absoluut geen verdriet mee... heel even wennen misschien...
Nou opgelost dus ! En u heeft nu geen moeite meer met een combinatiegroep? :wink:
Mocht er onvrede ergens over ontstaan, waar dan ook over , trek op tijd ad bel en laat het niet meer escaleren . Ok?

Topic sluiten kan via de moderatie.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Vals beschuldigd door basisschool

Ongelezen bericht door vroem »

moederslink schreef:
vroem schreef:..........Het is niet iets want net speelt, vorig schooljaar ook al.. Nu zijn dit 3 ouders die het van elkaar weten, dat zegt nog niets over de rest... En in korte tijd veel andere ouders die blijkbaar kinderen van school gehaald hebben (klinkt in ieder geval niet als natuurlijk verloop) zou ook wat moeten zeggen.... ik bedoel maar....
@vroem :
vorig jaar zaten deze kinderen nog op de peuterschool en nog niet in groep 1/2 dus kon er ook niet worden geklaagd over bv de manier van lesgeven 8)
*En de reden van de krimp vd school ?
Geen idee !
* Veel andere ouders die hun kind van school hebben gehaald ?
Is dat dan wel zo?
in OP staat duidelijk dat in ieder geval 1 kind vorig jaar ook al op deze school zat... Dat bedoel ik dus met aandachtig lezen...Peuterschool en gr 1/2 is dezelfde school. Ongelijk toegeven schijnt lastig te zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Vals beschuldigd door basisschool

Ongelezen bericht door moederslink »

vroem schreef: In OP staat duidelijk dat in ieder geval 1 kind vorig jaar ook al op deze school zat... Dat bedoel ik dus met aandachtig lezen...Peuterschool en gr 1/2 is dezelfde school. Ongelijk toegeven schijnt lastig te zijn.
debby77 schreef:......Er zijn allemaal combi klassen:
Groep 1/2 groep 3/4 groep 5/6 en groep 7 en groep 8.
In groep 2 zitten nu 7 kinderen die waarschijnlijk doorgaan naar groep 3 inclusief mijn zoontje.
@vroem :
kinderen zaten sinds 2 jaar op deze school, dus idd toen 1 in de peuterklas en 1 in groep 1 dus? En nu 1 in gr 1 en 1 in gr 2......
Idd overheen gelezen ... :oops:
Shame on me !!!!!!!!!!......ongelijk toegeven is niet moeilijk hoor :wink:

debby77
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 okt 2017 18:06

Re: Vals beschuldigd door basisschool

Ongelezen bericht door debby77 »

Nee bij de kleuters vind ik een combinatie niet erg. Het hele schooltraject wel. Helemaal omdat hier de reden het aantal leerlingen is. Verder word het lesgeven niet aangepast op deze school. Als de ene groep les krijgt mag de andere iets voor hunzelf doen, hier is het kleuren.
Ik had het gelezen hoor dat ik de moderator een PB moet sturen kan alleen niet vinden waar... sorry ben hier helemaal nieuw

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vals beschuldigd door basisschool

Ongelezen bericht door Moneyman »

debby77 schreef:Ja ze hebben er veel zin in.... hoeveel nachtjes slapen nog? :)
Voordeel is natuurlijk dat ze samen zijn, het is een gecombineerde groep ook nog.

Ook zitten er vriendjes en vriendinnetjes uit de buurt in de klas...

Ik doe ze er dus absoluut geen verdriet mee... heel even wennen misschien...
Mooi zo. Want dat is uiteindelijk het belangrijkste!

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Vals beschuldigd door basisschool

Ongelezen bericht door Radar »

Topic gesloten op verzoek van de topicstarter.

Gesloten