LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] van Dijk Educatie

Bespreek hier ervaringen over basis- en middelbare scholen
forestmeisje
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2011 14:12

Re: van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door forestmeisje »

Ook ik heb problemen met van Dijk.
Ik heb boeken besteld die netjes binnen kwamen. Helaas moest ik stoppen met de opleiding en heb ik binnen de termijn de boeken terug gestuurd. Netjes een brief ontvangen dat ik het geld zou ontvangen.

Vandaag maar eens gebeld waar dat geld blijft. Is allang overgemaakt kreeg ik te horen.
Op een Rekeningnummer die IK NIET ken!!
Hoop gedoe, er wordt beweerd dat ik dat nummer ken, of dat hij van mijn ouders is (wat ook niet zo is).

Wordt nu verder uitgezocht, en wordt vandaag nog terug gebeld, ik ben benieuwd. En houd jullie op de hoogte!

forestmeisje
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2011 14:12

Re: van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door forestmeisje »

Inmiddels nogsteeds niks vernomen van Van Dijk.
Net zelf weer gebeld en ineens werd er gemeld dat het rekeningnummer ook bekend is onder een ander klantnummer. Mijn broertje.
Ook werden de laatste cijfers van het nummer genoemd en dit keer totaal andere cijfers. Zodra ik ze noemde zei mijn moeder, dat is mijn rekening.

Ze heeft het gecheckt (komt vrijwel nooit op die rekening meer) en inderdaad het is gestort.
Ik vind het te zot voor woorden dat hun zomaar geld storten op een rekeningnummer van een ander klantnummer!
Daarnaast niet navragen op welk rekeningnr het gestort moet worden of het meest recente nummer gebruiken, dan was het gewoon op mijn rekening gestort!

Ik ben klaar met Van dijk!

harmjan1
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2012 23:29

Re: van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door harmjan1 »

De nieuwprijs voor een aftands boek bij VanDijk.nl
Had uitwerkingenboeken Wisk B vwo deel 1 t/m 4 nodig. Deel 2 t/m 3 bestelde ik bij Bol.com ad € 14,95 per stuk nieuw. Deel 1 had Bol.com niet. Daarom bestelde ik dit bij van Dijk.nl; zelfde prijs, maar € 1,- extra kosten, vooruitbetalen en later leveren (3 werkdagen) dan bij Bol.com. Bij Bol.com werden de nieuwe boeken keurig de volgende dag geleverd. Van Dijk leverde pas na 4 werkdagen (24-05-2012). Toen ik de verpakking opende, bleek ik fors meer dan de nieuwprijs (€ 17,90) betaald te hebben voor een afgetrapt oud leerboek, waarvan elke pagina met 2 onherstelbare ezelsoren. Bovendien was de rug lullig gerepareerd met duct tape. Logisch dat de levertijd bij van Dijk.nl 2 keer zo lang is als bij Bol.com en de prijs 4 keer de marktplaatswaarde. Triest als je op zo'n geniepige manier je brood wilt verdienen ten koste van kwetsbare schoolkinderen en ouders.

Henriette64
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2012 23:15

Re: van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door Henriette64 »

Mijn dochter is het volgende overkomen, bij malafide bedrijf van Dijk boekencentrale.

Zij had een taalblokken besteld artikelnummer 7077670, die bleek zij echter niet nodig te hebben.
Zijn heeft de bekende bruine envelop geopend, daarin zaten 2 enveloppen een met rekening en retoursbrief de ander met de taallicentie.
De envelop met de rekening en retoursbrief geopend, hier waren getuigen bij, om zo de retoursbrief te gebruiken.
Vervolgens heeft zij de licentie teruggestuurd.

Nu beweerd van Dijk bij hoog en laag dat de taallicentie geopend is ontvangen terwijl er getuigen bij waren die gezien hebben dat zij de envelop met daarin de taallicentie niet heeft geopend, en dreigen met aanmaningen en deurwaarder.

en dan ook nog hun welgemeende excuses aanbieden na ja zeg wat moet zij hiermee

Wim Smeding
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2013 14:44

Re: van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door Wim Smeding »

Als dit zo lees ben ik blij dat Van Dijk meent dat ze wat te vorderen hebben op mij ipv andersom!
Van Dijk is een organisatie die absoluut niet naar haar klanten luistert, iedereen die een akkefietje met hen heeft is uiterst ontevreden over de wijze waarop zij problemen oplossen.
Ik heb zelf een bedrijf. Als ik op dezelfde manier met mijn klanten zou omgaan als zij doen, dan was ik allang failliet gegaan.
Zolang er echter nog scholen zijn die hun boeken laten verzorgen door Van Dijk, houden ze een marktpostie. Naar de redenen van die scholen om dat te doen kan ik alleen maar gissen, maar ik heb zo mijn eigen ideeën.

Mijn dochter kreeg haar schoolboeken via de opleiding geleverd door Van Dijk. Een boek bleek de onjuiste druk te zijn. Direct contact opgenomen met Van Dijk. Zou geregeld worden. Maanden later hadden we het boek nog niet ontvangen maar kregen we wel aanmaningen voor het (niet) nageleverde boek. Gebeld met Van Dijk, zou geregeld worden. Mijn vrouw betaalde alvast voor het boek dat nagezonden zou worden.
Boek nooit ontvangen, en nu na het inleveren van de rest van de boeken, worden we al een half jaar achtervolgd door VIER opeenvolgende incassobureaus!
Van Dijk heeft nog nooit kunnen aantonen dat het boek daadwerkelijk is ontvangen door mijn dochter, of zelfs maar aan de school is geleverd.

Nog even alles op een rijtje:
Wij hebben het betreffende boek nooit ontvangen;
Wij hebben voortdurend en direct telefonisch gereageerd op correspondentie van Van Dijk en uw bedrijf;
Dit heeft mij en mijn vrouw ruim tien uur tijd gekost;
Zodra wij ontdekten dat het boek niet was geleverd hebben wij direct contact opgenomen met Van Dijk;
Wij hebben wel huur betaald voor dit nooit ontvangen boek;
Van Dijk kan niet aantonen dat wij of school dat boek ontvangen hebben;

Wat mij betreft laat Van Dijkdit voorkomen bij de rechtbank;
Zodra zij dit doen zal ik een tegenvordering indienen voor de door ons verspilde uren.

Robertus2407
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2013 11:42

Re: van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door Robertus2407 »

Ook wij hebben klachten over van Dijk. Wat een slechte administratie voeren die.. Onze zoon had een boek niet ingeleverd aan het einde van het schooljaar. Hij kon het boek niet vinden. Zijn fout dus, maar kan gebeuren. Een paar weken later vond hij het boek alsnog dus wij een mail naar van Dijk. Hi mocht de helft betalen en het boek alsnog opsturen. Zo gezegd zo gedaan. Klaar, denk je, maar nee hoor. Er komt een herinnering. Wij bellen naar van Dijk, wachten, nog meer wachten en ja hoor, komt goed,zegt de medewerker, het is geregeld. Klaar denk je, nee hoor, komt weer herinnering, weer bellen met hetzelfde resultaat. Duidelijk alles aangegeven, komt goed zeggen ze. Klaar denk je, nee hoor, komt een incassobericht...2.95 euro betalen graag. Helemaal spuug zat ben ik die van Dijk. Schrijf een boze brief. Komt er een reaktie zonder verontschuldiging dat we administratiekosten moeten betalen.. 2.95. Het is te kinderachtig om waar te zijn. En dit terwijl al 3 keer de toezegging is gegeven dat alles rond zou zijn. Ik ben tandarts van beroep. Wat heeft me deze onzin al veel onnodige tijd gekost, maar ik ben principieel. Alleen al het bellen naar deze instantie kostte me meer dan dat de 2.95. Het is een principe zaak. Er moet eens goed naar deze instantie gekeken gaan worden. Het werkt daar administratief compleet langs elkaar heen. Fam. van Tilburg.

grieks1
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2013 19:15

Re: van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door grieks1 »

Begin dit schooljaar heb ik een boekenpakket besteld bij Van Dijk. Dit is natuurlijk via site van het ROC gegaan aangezien zij blijkbaar de enige in Nederland zijn waar men zulke boeken kan bestellen.
In iedergeval kreeg ik binnen enkele dagen het online leermateriaal en enkele dagen later de rest van de boeken.

Omdat wij er inmiddels achter waren dat dit de verkeerde boeken waren (mijn zoon stond op een verkeerde opleiding ingeschreven) heb ik de boeken binnen gestelde termijn geretourneerd!.
Voordat dit bij Van Dijk was ingevoerd waren we inmiddels alweer 2 weken verder!!!!!!

In iedergeval zag ik dat het online leerpakket nog steeds niet was gecrediteerd (terug betaald aan mij). Ik heb vervolgens meerdere keren Van Dijk gebeld en het e.a. zou worden opgelost.

Totdat men mij gister belde en vertelde dat het online pakket NIET geretourneerd kon worden.
Ik had op de toegestuurde link geklikt en dat betekende dat ik dit had geactiveerd. Als iets eenmaal geactiveerd was kon het pakket niet meer terug genomen worden. Het gaat hier om een bedrag van 105,- euro!.
Inmiddels had ik Van Dijk hier meerdere keren over benaderd......nee mevrouw het komt goed!!! het bedrag wordt gecrediteerd!!
Ik heb aan de telefoon bij van Dijk meerdere keren aangegeven dat ergens staat beschreven dat men iets niet geretourneerd krijgt als men erop klikt. Hier had men geen boodschap aan......vervolgens heb ik gevraagd hoe ik als consument dan kan bekijken wat goed is.....zoals men dat bij gewone boeken wel kan doen......ook hier had men geen boodschap aan klikken was activeren.
Vervolgens vertelde zij dat de leverancier van de onlinepakket het niet zou terug nemen. Dus ik vraag wie dat dan is en dat ik deze wel zelf zou gaan contacten.......ook dit wilde en kon men mij niet vertellen.
Ik moest maar een klacht schrijven!!!!!!!

Vandaag ben ik mijzelf gaan verdiepen in de voorwaarden van Van Dijk. TOT MIJN GROTE VERBAZING EN SCHRIK is Van Dijk bij geen branchevereniging of geschillencommissie aangesloten!!!!!!!!!!!!!! Daarnaast hebben zij geen keurmerk!! Oftewel indien zij mij dit geld niet retourneren ben ik dit kwijt of moet ik naar de rechter stappen!!!!!!!!!! Zij zeggen dat er een onafhankelijk afdeling naar de klacht kijkt.....wat ik betwijfel!!!!!
Ook zijn er een aantal voorwaarden die in strijd zijn met de wet......en zij hunzelf tegen spreken!!!!
Zij hebben een soort van machtpositie omdat sommige boeken niet te verkrijgen zijn bij andere boekhandels!!!!
aub ga niet in zee indien dit niet echt nodig.....leveren duurt lang retournerend duurt lang....

grieks1
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2013 19:15

Re: van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door grieks1 »

Update Van Dijk

Vrijdag klacht gestuurd en maandag ochtend een mail dat ik me geld terug krijg.
In de middag nog antwoord gehad op mijn klacht met excuses en de opmerking dat de aangedragen bezwaarpunten (wettelijk onderbouwd) nader bekeken zullen worden. Met name hoe men dit kan verbeteren. Mail gaf weer wat vertrouwen alhoewel ik nog steeds moeite heb met de manier van verwerken/werken.

Maar goed................geld wordt geretourneerd en klacht is naar tevredenheid afgehandeld!

Luuk1963
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2014 11:03

Re: van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door Luuk1963 »

Wat een waardeloze toko is dat Van Dijk educatie zeg.... Ze presteren het om tot 2 x keer toe het boekenpakket van mijn dochter naar het verkeerde, oude adres van haar te sturen. Al 10 keer gebeld maar de 'helpdesk' zijn een stelletje onbenullen die je keer op keer met een kluitje in het riet sturen. Nu zou het pakket met spoed opgestuurd worden maar na wederom gebeld te hebben en even door te vragen blijken we gewoon op de stapel te komen. Stelletje incompetente sukkels die op geen enkele manier de hand in eigen boezem steken en de schuld in TNT hun schoenen proberen te schuiven. Ben laaiend! Afz. L. Nijssen, Barendrecht

josee1
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2015 16:10

Re: van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door josee1 »

Bij thuiskomst vanmiddag stond er een manshoge doos in onze carport (zichtbaar vanaf de openbare weg en voor iedereen toegankelijk). Bij nadere inspectie bleek de doos de bestelde schoolboeken van onze zoon te bevatten, MET EEN WAARDE VAN 686 EURO! Dit wordt dus zonder berichtje verstuurd en ook nog zonder te hoeven tekenen voor ontvangst! Op de site bij Van Dijk was de status van de bestelling nog steeds "in behandeling".
Toen we de doos openmaakten, zat er geen pakbon bij en omdat de doos veel te groot was voor het aantal boeken, waren vier boeken beschadigd.
Bij Van Dijk wrong de medewerker van de Klantenservice zich in alle mogelijke bochten; hij kon niet achterhalen wie de boeken had ingepakt, hij kon niet verklaren waarom de bestelstatus niet was bijgewerkt, hij wist ook niet waarom wij geen track and trace nummer hadden ontvangen en ga zo maar door.
Na tien minuten in de wacht te hebben gestaan, kwam hij met de mededeling dat ik de beschadigde boeken maar naar het postkantoor moest brengen en dat de levering van de vervangende boeken een week ging duren! Het schooljaar is al begonnen, dan kun je toch niet weer een week op je boeken wachten! Een coulanceregeling (weer 10 minuten in de wacht) kon ook niet en toen ik vroeg of hij mij kon doorverbinden met zijn leidingevende zei hij dat hij niet wist wie dat was! Nu moeten er nog twee boeken nageleverd worden, als ik de klachten van andere klanten van Van Dijk hier lees, zakt de moed mij echt in de schoenen. Wat een slecht bedrijf! Hebben zij soms een monopolie op het leveren van deze boeken? Kunnen ze zich daarom veroorloven om zo onbeschoft te doen? Als iemand een andere leverancier weet, wil ik dat graag horen!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door bprosman »

Bij Van Dijk wrong de medewerker van de Klantenservice zich in alle mogelijke bochten; hij kon niet achterhalen wie de boeken had ingepakt, hij kon niet verklaren waarom de bestelstatus niet was bijgewerkt, hij wist ook niet waarom wij geen track and trace nummer hadden ontvangen en ga zo maar door.
Heel herkenbaar, had 4 studieboeken besteld , levertijd volgens de website "3 Werkdagen". Na een weekje maar eens gebeld waarom de bestelstatus niet verandert was op de website.

Twee medewerkers aan de lijn gehad, excuses dat de boeken niet op voorraad waren. Pas dan je levertijd aan , dan bestel ik ze ergens anders (maar dat zal t probleem we zijn :wink: ).

Vervolgens gevraagd wat er nu qua levering ging gebeuren (tijd), en de medewerkers kunnen NIET meer zeggen dan "er wordt aan gewerkt", geen indicatie van levertijd, OF het boek ueberhaupt nog te leveren is etc. Volgens de medewerker kon ik de order wel annuleren. Geannuleerd, vervolgens worden er DRIE boeken geannuleerd en gecrediteerd, de 4e lag 2 weken later in de bus :? .

Boeken vervolgens op vrijdag bij studystore besteld (ook 3 dagen levertijd volgens de website) , de daaropvolgende maandag in de bus. ZO kan het ook van Dijk. Gelukkig hadden ze voor deze boeken geen monopoliepositie.

Josiser
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2016 13:42

Re: van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door Josiser »

Vandaag boeken ingeleverd bij Van Dijk op school. Vorige week bij het verzamelen kwamen we erachter dat zoonlief al een hele tijd zijn engels boek na een bezoek aan de studiezaal miste. Ik dacht dat dat bij het inleveren wel afgehandeld zou worden met de regeling schade en verlies die we al jaren bij van Dijk inkopen. Maar nee, meneer krijgt een schadeformulier met factuur van € 49,70 mee. ( nieuwwaarde van het boek wordt in rekening gebracht, terwijl we altijd minstens derdehands boeken krijgen) Een telefoontje naar van Dijk over hoe dat af te handelen binnen de regeling, levert het doodleuke antwoord op dat de regeling tót de dag van inleveren geldig is......niet te geloven. Van Dijk laat nog maar weer eens goed zien wat het écht betekent als een bedrijf een monopolie-positie bekleedt in een segment. Schandalig.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door berndv »

Josiser schreef:Vandaag boeken ingeleverd bij Van Dijk op school. Vorige week bij het verzamelen kwamen we erachter dat zoonlief al een hele tijd zijn engels boek na een bezoek aan de studiezaal miste. Ik dacht dat dat bij het inleveren wel afgehandeld zou worden met de regeling schade en verlies die we al jaren bij van Dijk inkopen. Maar nee, meneer krijgt een schadeformulier met factuur van € 49,70 mee. ( nieuwwaarde van het boek wordt in rekening gebracht, terwijl we altijd minstens derdehands boeken krijgen) Een telefoontje naar van Dijk over hoe dat af te handelen binnen de regeling, levert het doodleuke antwoord op dat de regeling tót de dag van inleveren geldig is......niet te geloven. Van Dijk laat nog maar weer eens goed zien wat het écht betekent als een bedrijf een monopolie-positie bekleedt in een segment. Schandalig.
schandalig inderdaad. Dat het bedrijf geen rekening houdt met dat zoonlief al een hele tijd zijn boek kwijt is en dit niet aan u gemeld heeft zodat u dit correct met van dijk kon regelen. Het gaat namelijk om een verzekering, en bij een verzekering is het zaak om zo snel mogelijk melding te maken. Als uw zoon al een hele tijd zijn boek kwijt is, neem ik toch aan dat hij dat zelf ook wel heeft gemerkt?

Daarnaast zal er ook dan geen vergoeding komen en dat heeft helemaal niets met de termijn of de opzegging te maken, maar gewoon simpelweg door de manier waarop uw zoon het boek gewoon vergeten is. U heeft zich ook verdiept in de voorwaarden van de verzekering?

http://www.vandijk.nl/webshop/mediabank ... erlies.pdf
e kunt bij Van Dijk Educatie een regeling afsluiten waarbij Van Dijk Educatie in dat geval zorgt voor vervanging van zo’n boek en de kosten voor de vervanging voor haar rekening neemt, mits dit buiten jouw schuld om gebeurt en je dat ook aan kunt tonen.
Ik neem aan dat u uw zoon ook even goed heeft toegesproken? Van Dijk hoeft namelijk helemaal niets te betalen, ook al was u 2 weken eerder.

Josiser
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2016 13:42

Re: van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door Josiser »

Het gaat me er vooral om dat het idioot is dat de regeling niet meer geldig is op de dag van inleveren. Als van Dijk op moment van inleveren besluit dat een boek te beschadigd is (nog even los van schuldvraag), dan kun je er dus ook geen aanspraak meer op maken. De regeling hoort geldig te zijn tot het moment dat alle boeken ingeleverd zijn, dus tot en mét de dag van inleveren. Dat vervolgens niet de dagwaarde maar de nieuwwaarde in rekening wordt gebracht is een andere issue, maar ook niet echt netjes.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door berndv »

De regeling was hoe dan ook niet geldig geweest, al liep die nog 2 maand door. Een boek vergeten is niet een vermissing buiten uw schuld. Verlies door diefstal of vernieling is gedekt, niet door eigen nalatigheid. Daarnaast lees ik nergens dat u, zoals van dijk aangeeft, een formulier heeft ingevuld en retourgestuurd. Ik lees alleen dat u de boeken retour heeft gestuurd en van dijk er zelf achter heeft laten komen. Het is zoals ik lees ook een regeling om boeken te vervangen, omdat je die tijdens je studie nodig bent. Vervanging is niet meer nodig als het schooljaar voorbij is.

Josiser
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jul 2016 13:42

Re: van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door Josiser »

Wij sturen de boeken niet terug, ze worden op school ingenomen, maar u mist de essentie van het bericht.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door bprosman »

maar u mist de essentie van het bericht
Ben bang dat u het verschil niet wil zien tussen verlies/diefstal of nalatigheid.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door berndv »

Josiser schreef:Wij sturen de boeken niet terug, ze worden op school ingenomen, maar u mist de essentie van het bericht.
en dan nog lees ik nergens dat u gemeld heeft, tijdig, dat er een boek vermist was. U mist denk ik de essentie van mijn bericht, Namelijk dat uw zoon verantwoordelijk is voor de vermissing omdat uw zoon nalatig is geweest. Daarna bent u nalatig geweest door niet te melden dat een boek vermist werd. Hier moest bij de inname achter gekomen worden.

Mijn essentie is, dat u hoe dan ook niet in aanmerking zou komen voor de afgesloten regeling aangezien vermissing door nalatigheid ten eerste uitgesloten is, en dat het tijdig gemeld diende te worden.

Al zou de regeling nog een jaar doorlopen, zou u er nog geen gebruik van kunnen maken, omdat uw zoon nalatig was. U kunt wel blijven volhouden dat van Dijk de schuldige is, maar ik zou eerder een hartig woordje met de zoon voeren dan met van Dijk.

Gesloten