Les van groep 1 tot 8 dat er meer dan twee geslachten zijn..

Bespreek hier ervaringen over basis- en middelbare scholen
Heijnen1991
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2021 11:16

Les van groep 1 tot 8 dat er meer dan twee geslachten zijn..

Ongelezen bericht door Heijnen1991 »

Goedendag ouders,

Helaas zijn er onder de neus van de algemene burger lessen geïmplementeerd/gegeven vanaf groep 1! Tot en met groep 8! Dat er meer dan twee geslachten zijn.

Ten eerste; wetenschappelijke studies wijzen uit dat dit biologisch niet waar is en niet kan zijn.
Ten tweede; deze informatie wordt aan kinderen die al moeite hebben te beslissen wat zij willen eten opgedrongen.
Ten derde de ouders zijn niet ingelicht dat dit soort lessen worden gegeven.

Gezien dat de beslissingen voor de ouders genomen zonder ook maar enige vorm van communicatie met deze groep (De ouders) is het belangrijk om dan maar op eigen houtje te onderzoeken hoeveel ouders erachter staan om hun kinderen op zo'n jonge leeftijd te laten hersenspoelen/indoctrineren met deze theorieën (Nogmaals de wetenschap en simpele biologie laat zien dat dit niet meer dan een losgeslagen gedachte is en niet meer).

Zou u de lezer zo vriendelijk willen zijn om de 2 minuten tijd te nemen en deze 5 simpele vragen in te vullen?

https://nl.surveymonkey.com/r/R3XVDFN

Met vriendelijke groeten, een bezorgde ouder.

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Les van groep 1 tot 8 dat er meer dan twee geslachten zijn..

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heijnen1991 schreef:
09 okt 2021 11:26
Helaas zijn er onder de neus van de algemene burger lessen geïmplementeerd/gegeven vanaf groep 1! Tot en met groep 8! Dat er meer dan twee geslachten zijn.
Als je verwacht dat mensen jouw survey in gaan vullen, mag je het om te beginnen concreet maken. Wat worstvergiftiging exact waar onderwezen, en waar bestaat dat onderwijs concreet uit?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Les van groep 1 tot 8 dat er meer dan twee geslachten zijn..

Ongelezen bericht door Jablan »

Nou, Heijnen1991, wat is nu je probleem? Dat je kinderen wordt uitgelegd hoe het zit, terwijl je er zelf niet in gelooft?

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Les van groep 1 tot 8 dat er meer dan twee geslachten zijn..

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
10 okt 2021 11:52
[quote=Heijnen1991 post_id=2854285 time=<a href="tel:1633771603">1633771603</a> user_id=424456]
Helaas zijn er onder de neus van de algemene burger lessen geïmplementeerd/gegeven vanaf groep 1! Tot en met groep 8! Dat er meer dan twee geslachten zijn.
Als je verwacht dat mensen jouw survey in gaan vullen, mag je het om te beginnen concreet maken. Wat worstvergiftiging exact waar onderwezen, en waar bestaat dat onderwijs concreet uit?
[/quote]

Worstvergiftiging?..

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Les van groep 1 tot 8 dat er meer dan twee geslachten zijn..

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wat gaat u met de antwoorden op uw onderzoek doen?

Nevyn
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Les van groep 1 tot 8 dat er meer dan twee geslachten zijn..

Ongelezen bericht door Nevyn »

Het draait ( in mijn ogen) ook vreselijk door in dat hele LBTI gebeuren.
Wat 2 volwassenen mensen op vrijwillige basis met elkaar doen zal mij worst zijn, maar moet ik of mijn kinderen en kleinkinderen hier zo in mee getrokken worden?
Denk zelf dat de acceptatie door het zo opdringen, juist antipathie oproept.
Heb ik mijn zoons geleerd dat homoseksualiteit, erbij hoort , komt de gay parade op de tv, leg er dan maar weer uit.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Les van groep 1 tot 8 dat er meer dan twee geslachten zijn..

Ongelezen bericht door Lowieze »

Het lijkt mij dat je niet vroeg genoeg kunt beginnen met voorlichten, thuis en op school.
Zeker voor kinderen die worstelen met hun gevoelens, zal het fijn zijn te weten dat zij daar niet alleen in staan.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Les van groep 1 tot 8 dat er meer dan twee geslachten zijn..

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Op zich ben ik het wel eens dat er biologisch gezien gewoon maar 2 geslachten zijn (de enkele afwijkende uitzonderingen bij geboorte niet meegenomen). Hoe een school kan zeggen dat er meer geslachten zijn, dat vind ik ook heel raar.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Les van groep 1 tot 8 dat er meer dan twee geslachten zijn..

Ongelezen bericht door Lowieze »

breien schreef:
10 okt 2021 12:15
Op de basisschool moet men handwerken aan meisjes en JONGENS geven.
In mijn tijd stond er voor de jongens altijd iets leuk op het lesprogramma als wij ,meisjes handwerkles kregen.
Mij leek de handenarbeid voor de jongens ook altijd veel leuker dan het haken en breien wat wij, de meisjes, moesten leren. Wat had ik daar toch een hekel aan.

Nevyn
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Les van groep 1 tot 8 dat er meer dan twee geslachten zijn..

Ongelezen bericht door Nevyn »

Lowieze schreef:
10 okt 2021 12:23
breien schreef:
10 okt 2021 12:15
Op de basisschool moet men handwerken aan meisjes en JONGENS geven.
In mijn tijd stond er voor de jongens altijd iets leuk op het lesprogramma als wij ,meisjes handwerkles kregen.
Mij leek de handenarbeid voor de jongens ook altijd veel leuker dan het haken en breien wat wij, de meisjes, moesten leren. Wat had ik daar toch een hekel aan.
Dat haken en breien was niks voor mij maar dat handenarbeid vond ik ook een gruwel😄

Nederlanders houden er niet van dat hun een mening wordt opgelegd, daar worden wij dwars van.
Accepteer mensen gewoon zoals ze zijn, maar leg er geen druk op.

En wil iemand een geslacht verandering ( wat altijd alleen aan de buitenkant kan) dikke prima, maar betaal het zelf.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Les van groep 1 tot 8 dat er meer dan twee geslachten zijn..

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als meisje mocht ik op school altijd fijn handwerken en hoefde ik gelukkig geen handenarbeid te doen, zoals de jongens.

Ik kon trouwens al haken en breien voordat ik naar de grote school ging. Geleerd van een hele lieve buurvrouw.

Naast dat handwerken leuk was, heb ik er in mijn verdere leven veel nut en plezier van gehad.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Les van groep 1 tot 8 dat er meer dan twee geslachten zijn..

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
10 okt 2021 12:19
Op zich ben ik het wel eens dat er biologisch gezien gewoon maar 2 geslachten zijn (de enkele afwijkende uitzonderingen bij geboorte niet meegenomen). Hoe een school kan zeggen dat er meer geslachten zijn, dat vind ik ook heel raar.
Je geeft zelf al aan, dat er uitzonderingen zijn.

Ik denk, dat het een definitiekwestie is. Biologie: in principe twee geslachten en in zeldzame gevallen vermengen die zich. Sociaal: man, vrouw plus de letters na de LHB. Trans, inter en non-binair. Ben wel benieuwd naar het lesmateriaal, waarmee die basisschool werkt.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Les van groep 1 tot 8 dat er meer dan twee geslachten zijn..

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar waarom moet daar dan les over worden gegeven? Mocht er een 'derde geslacht' in de klas zitten, dan is dat toch voldoende om in een paar woorden te zeggen dat het nu eenmaal zo is, en dat dat kind er gewoon bij hoort?

Ik snap dat moeilijke gedoe allemaal niet, sorry. Een mens is een mens, en met wie of wat hij/zij/het de lakens deelt zijn mijn zaken niet.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Les van groep 1 tot 8 dat er meer dan twee geslachten zijn..

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
10 okt 2021 12:48
Maar waarom moet daar dan les over worden gegeven? Mocht er een 'derde geslacht' in de klas zitten, dan is dat toch voldoende om in een paar woorden te zeggen dat het nu eenmaal zo is, en dat dat kind er gewoon bij hoort?

Ik snap dat moeilijke gedoe allemaal niet, sorry. Een mens is een mens, en met wie of wat hij/zij/het de lakens deelt zijn mijn zaken niet.
Het leven houdt toch veel meer in dan met iemand de lakens delen?
Daar gaat het hier toch niet om?

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Les van groep 1 tot 8 dat er meer dan twee geslachten zijn..

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het gaat hier duidelijk om geslachten, niet om seksualiteit.

En geslacht is toch echt iets dat bij de geboorte vastgesteld wordt. Daarom vind ik het ook vreemd dat iemand die zich heeft laten ombouwen het geslacht in het paspoort kan laten veranderen. Dat is een beetje als een Volkswagen Golf aan de buitenkant veranderen zodat het op een Ferrari lijkt, dan gaan ze dat ook niet als Ferrari in het kentekenbewijs zetten.

Je bent een man, je voelt je vrouw en laat je ombouwen. Prima. Maar je blijft een man die zich heeft laten ombouwen tot vrouw, je bent dan niet ineens biologisch een vrouw. En dat is toch wat geslacht zou moeten inhouden. Want waar gaat het ophouden, als iedereen maar wat kan kiezen?

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Les van groep 1 tot 8 dat er meer dan twee geslachten zijn..

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
10 okt 2021 12:48
Maar waarom moet daar dan les over worden gegeven? Mocht er een 'derde geslacht' in de klas zitten, dan is dat toch voldoende om in een paar woorden te zeggen dat het nu eenmaal zo is, en dat dat kind er gewoon bij hoort?

Ik snap dat moeilijke gedoe allemaal niet, sorry. Een mens is een mens, en met wie of wat hij/zij/het de lakens deelt zijn mijn zaken niet.
Gezien de reacties hier is er nog een hele wereld te winnen en moet het dus juist in het onderwijsprogramma

Nevyn
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Les van groep 1 tot 8 dat er meer dan twee geslachten zijn..

Ongelezen bericht door Nevyn »

fonsflons schreef:
10 okt 2021 12:53
Nevyn schreef:
10 okt 2021 12:07

Heb ik mijn zoons geleerd dat homoseksualiteit, erbij hoort , komt de gay parade op de tv, leg er dan maar weer uit.
Ik denk dat dit precies is waarom het belangrijk is dat kinderen onderwezen worden dat het hokjes denken verleden tijd is. Vertel jij je zoons ook dat donkere mensen erbij horen, maar om ze te zien feesten weer een beetje veel van het goede is. Limburgers en Brabanders gedogen is prima, maar dat carnaval....
Ik heb mijn zoons geleerd respect te hebben voor alle kleuren, geloven en geaardheden ( behalve pedofilie) ook dat mensen van gelijk geslacht hand in hand lopen en knuffelen in het openbaar
Echter de gay parade en dit is een persoonlijke mening, vind ik een parodie.

peter17111962
Berichten: 578
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Les van groep 1 tot 8 dat er meer dan twee geslachten zijn..

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Zie liever dat kinderen op school het een en ander leren dan dat ze op internet
dingen zien waarvan U echt liever niet heeft dat ze dit zien. Het is niet meer als
vroeger dat kinderen alleen maar datgene leerden wat de ouders vertelden.
Had zelf ook liever gezien dat er vroeger op mijn school iets werd uitgelegd.
Daar werd echt helemaal niets verteld, Zwemmen en gym kregen we ook nooit.
Pas op mijn 12e toen ik op zwemles mocht, ontdekte in voor het eerst de verschillen.

Nevyn
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Les van groep 1 tot 8 dat er meer dan twee geslachten zijn..

Ongelezen bericht door Nevyn »

Denk ook dat er op school aandacht aan moet worden besteed daar is de les maatschappijleer voor.
Maar kies wel een leeftijd dat een kind het ook kan begrijpen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Les van groep 1 tot 8 dat er meer dan twee geslachten zijn..

Ongelezen bericht door Jablan »

Maatschappijleer is op de middelbare school en heeft tegenwoordig een andere naam.

Dit is op de basisschool en ook kinderen op die leeftijd kun je alles uitleggen. Je hebt zelf kinderen - hoe oud waren ze, toen je ze voor de eerste keer hebt uitgelegd hoe baby's ontstaan?

Gesloten