LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loting

Bespreek hier ervaringen over basis- en middelbare scholen
Lzl
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2015 22:45

Loting

Ongelezen bericht door Lzl »

Mijn dochter mocht zich maar voor 1 middelbare school inschrijven, heb nog gevraagd hoe het zat met aanname maar betreffende school gaf aan ons daar geen zorgen over te maken, vervolgens vorige week een mailtje gekregen dat zij door onvoorzien aantal aanmeldingen genoodzaakt waren tot loting met notaris over te moeten gaan, helaas bleek dat zij niet door de loting was geplaatst en niks meer voor ons konden doen maar er waren nog genoeg andere scholen in Hilversum e.o. was hun mening! Ook op onze vraag hoe dit mogelijk was alleen een mail met de reactie:fout bestuur en gemeente ( gaat om zeker 90 leerlingen) ook haar 2e keus en 3 e keus zaten " helaas" vol maar wel wenste zij ook veel succes!
Heb inmiddels alle instantie's gebeld en gemaild maar sta ook juridisch met de rug tegen de muur, schandalig! En dan afgelopen maandag op hun website zetten dat de school er alles aan gedaan had om de leerlingen te helpen, dit klopt van geen kanten want enige wat ik te horen kreeg is maar een andere school te zoeken, wij wonen op een plek waar geen bus is, alleen 2 km verderop en die gaat niet naar Hilversum dus afhankelijk van de fiets,.. Gemeente en bestuur wijst naar elkaar en geven toe " het was een zwarte dag" zij hadden de statistieken dus er is iets goed fout gegaan waar mijn dochter de dupe van is,...

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Loting

Ongelezen bericht door Barre Barry »

En nu?

stofzuigertje

Re: Loting

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Heeft U vooraf gevraagd of er wel eens geloot werd en wat zij de school waar ze hiervoor zat?

Die weten vaak meer vooraf en ook het aantal ingeschreven leerlingen.
Verder bestaat de kans dat iemand die wel is toegelaten blijft zitten in groep 8 en zo er een plek vrij zal komen!

Uw huidige school kan meer adviseren en die heeft meer info waar je nog terecht kunt.
Wel heeft U zelf gekozen voor deze woning dus dat er geen of matige busverbinding is, emigreer eens naar goedkoop vrijstaand en betaalbaar huisje in Friesland..... niet doen dus!

Maar als U een huurhuis heeft en elders zowel woning als betere scholen en/of openbaar vervoer kunt vinden?
Ik woon op korte afstand station en diverse scholen en huizen voldoende maar niet in de randstad zoals Uw gemeente waar er wachtlijsten zijn......

Of wilt U niet te ver van Uw werk zitten?
20 Km fietsen voor 4 jaren VMBO of 6 jaren VWO is helaas normaal en de E Bike komt vooral voor de iets verder weg wonende vaak voor...
Enkele scholen hebben oplaadpunten voor verder dan 10 km weg in leraren stalling!
Ook enkele leerlingen kregen deze plek en de dichtbij leraar Wiskunde staat dagelijks met nat zadel tussen de pubers, en dat heeft hij graag voor zijn leerling over!

Lzl
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2015 22:45

Re: Loting

Ongelezen bericht door Lzl »

Ik heb zo'n beetje iedereen om hulp gevraagd die ik maar kon bedenken; gemeente, bestuur, klachten commissie, landelijke ouderraad, leerplichtambtenaar, overheids instantie's, qinas etc ben naar de rechtswinkel geweest en ook de directeur van haar huidige school heeft zich voor ons ingezet, reactie van bestuur desbetreffende school is dat ze het niet hebben kunnen overzien, fout gemeente en bestuur en wijzen naar elkaar,... Verhuizen is geen optie ivm werk ze heeft vandaag bericht gehad van de laatste en enige school die voor haar nog "over" was en is gelukkig aangenomen heb vandaag ook nog contact gehad met directeur over de loting en de gang van zaken, het gaat over zeker 90 leerlingen, schandalig! Vandaar mijn verhaal, hoop dat er meer ouders zijn die zich in dezelfde situatie bevinden en dit willen delen want dikke kans dat zich dit volgend jaar gaat herhalen!

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Loting

Ongelezen bericht door Barre Barry »

stofzuigertje schreef:Heeft U vooraf gevraagd of er wel eens geloot werd
Lzl schreef: heb nog gevraagd hoe het zat met aanname maar betreffende school gaf aan ons daar geen zorgen over te maken

Gesloten