Problemen met Pronto Wonen

Bespreek hier ervaringen over basis- en middelbare scholen
Mister Arjen
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2021 13:13

Problemen met Pronto Wonen

Ongelezen bericht door Mister Arjen »

Sinds maart van dit jaar hebben wij de bank binnen die in Alkmaar is besteld en inmiddels onder nummer S-4551 bekent is als klacht. Wij hebben een bank gekregen die niet voldoet aan de verwachtingen.
Onze bank is ronduit slordig na een half uur zitten, zakt in en kussen hangen direct over zodat we ze telkens opnieuw moeten goed leggen.
De bank kraakt heel licht en het geheel zit totaal anders (lees niet lekker) dan getest in het filiaal. zelden ben ik zo ongelukkig geweest met een aankoop.
Ik wil ook niet meer horen dat "oudere" mensen nonchalant anders vinden dan jongere, slordig is slordig en die bank valt daar onder.
Aangezien we nog binnen de termijn van 6 maanden zitten verwacht ik oplossing, maar Pronto geeft aan dat er iets geregeld kan worden maar laat niets meer van zich horen.
Schandalig en tevens de laatste keer dat ik iets met dit bedrijf doe.
Intussen zit ik met een bank die eigenlijk al nutteloos is geworden in ongeveer 4 maanden tijd.
Ik denk dat ik uiteindelijk geen andere keuze heb dan het CBW in te schakelen en/of als laatste redmiddel mijn advocaat.
Pronto zelf intussen schijnt het allemaal niet belangrijk te vinden en doet niets.
Is er iets wat ik nog kan doen? want als ik eerlijk ben staat het huilen me nader dan het lachen.

rvjapio
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Problemen met Pronto Wonen

Ongelezen bericht door rvjapio »

Pronto stelt dat ze 2 jaar cbw garantie bieden, tenzij anders overeengekomen. Zie onderaan deze pagina. https://www.prontowonen.nl/service/index/form
Vul nog eens het formulier in stel ik voor en ga na een week bellen naar de betreffende winkel waar u de bank heeft gekocht, want die moet het blijkbaar oplossen. En als u geen gehoor krijgt of kletskoek dan belt u om de paar dagen weer. Want anders is uw garantie van 6 maanden (?) zo voorbij...
Hier is ook nog een algemeen formulier. Succes! https://www.prontowonen.nl/contactformulier

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 559
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Problemen met Pronto Wonen

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ik zou een schriftelijke klacht indienen per mail ([email protected]) met een termijn waarin u een passende oplossing verwacht. Als er geen passende oplossing komt of er niet gereageerd wordt dan gelijk een klacht indienen bij de Geschillencommissie Wonen (https://www.degeschillencommissie.nl).

Mister Arjen
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2021 13:13

Re: Problemen met Pronto Wonen

Ongelezen bericht door Mister Arjen »

Hartelijk dank voor u bijdrage ik ga de voorgestelde stappen direct ondernemen en hoop op een goede uitkomst.
Om te verduidelijken, ik heb gewoon 2 jaar garantie maar volgens de overheidssite kan de koop nog ongedaan worden gemaakt binnen 6 maanden als er niet geleverd word volgens afspraak.

Seinhuis
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Problemen met Pronto Wonen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Op https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... aan-maken/ en https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... beeindigen staat hoe je de koop kan ontbinden. Echter vind ik het lastig om te zeggen of het kan. Je moet Promen in de gelegenheid stellen om een passende oplossing te geven.

Daarom, neem nogmaals contact met hun op, bij voorkeur per mail. Mocht bij de 2de mail versturen na 14 dagen geen reactie gekomen zijn of geen oplossing is ga dan ontbinden en neem dan contact op met CBW of ga naar de geschillencommissie.
Rechtsbijstandverzekering kan je vaak ermee helpen.

Plaats reactie