LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schoolboeken Licenties

Bespreek hier ervaringen over basis- en middelbare scholen
Veldje13
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2018 20:20

Schoolboeken Licenties

Ongelezen bericht door Veldje13 »

Hallo

Iedere keer als het nieuwe schooljaar begint vraag ik mij af wie of hoe wordt bepaald welke boeken of licenties er moeten worden aan geschaft.
Dit jaar moet er een licentie worden aangeschaft voor 130 euro 12 maanden geldig.
Nu maar hopen dat die ook wordt gebruikt wil ook nog wel eens gebeuren dat er iets moet wordt aangeschaft wat niet wordt gebruik.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Schoolboeken Licenties

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Veldje13 schreef:Hallo

Iedere keer als het nieuwe schooljaar begint vraag ik mij af wie of hoe wordt bepaald welke boeken of licenties er moeten worden aan geschaft.
Dit jaar moet er een licentie worden aangeschaft voor 130 euro 12 maanden geldig.
Nu maar hopen dat die ook wordt gebruikt wil ook nog wel eens gebeuren dat er iets moet wordt aangeschaft wat niet wordt gebruik.
Het lespakket geeft aan welke licenties en boeken er nodig zijn. Als achteraf blijkt dat er toch iets niet nodig is kunt u klagen bij de school.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Schoolboeken Licenties

Ongelezen bericht door Erthanax »

De school, of eigenlijk de docenten/vaksecties van de school, bepalen wat er aangeschaft moet worden.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Schoolboeken Licenties

Ongelezen bericht door Mark1992 »

NeoDutchio schreef:
Veldje13 schreef:Hallo

Iedere keer als het nieuwe schooljaar begint vraag ik mij af wie of hoe wordt bepaald welke boeken of licenties er moeten worden aan geschaft.
Dit jaar moet er een licentie worden aangeschaft voor 130 euro 12 maanden geldig.
Nu maar hopen dat die ook wordt gebruikt wil ook nog wel eens gebeuren dat er iets moet wordt aangeschaft wat niet wordt gebruik.
Het lespakket geeft aan welke licenties en boeken er nodig zijn. Als achteraf blijkt dat er toch iets niet nodig is kunt u klagen bij de school.
Kun je doen, maar bereik je niets mee. Ik heb tal van keren meegemaakt dat bepaalde boeken c.q. licenties nodig waren voor bepaalde lessen/vakken, die uiteindelijk nooit gebruikt zijn. Kun je klagen wat je wil, het boek retourneren of geld terugeisen lukt niet.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Schoolboeken Licenties

Ongelezen bericht door renewouters »

Mark1992 schreef:Kun je klagen wat je wil, het boek retourneren of geld terugeisen lukt niet.
Vrij logisch want de leverancier van de boeken bepaald niet of jij ze koopt. Die is geen partij.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Schoolboeken Licenties

Ongelezen bericht door 16again »

renewouters schreef:
Mark1992 schreef:Kun je klagen wat je wil, het boek retourneren of geld terugeisen lukt niet.
Vrij logisch want de leverancier van de boeken bepaald niet of jij ze koopt. Die is geen partij.
Klagen dient ook bij de school te gebeuren. En die heeft dan wat uit te leggen

Gesloten