LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitholling onderwijs

Bespreek hier ervaringen over basis- en middelbare scholen
mh73

Re: Uitholling onderwijs

Ongelezen bericht door mh73 »

@kweenie

Daar noem je gauw even wat zaken op die voor verbetering vatbaar zijn.

De huiswerkuren vind ik op zich een prima idee, ware het niet dat er weinig toezicht is en er dus ook weinig huiswerk gemaakt wordt. Het is onrustig en er wordt veel herrie gemaakt. Zou er meer toezicht en begeleiding zijn, dan zou het een stuk beter gaan denk ik.

Het 80 minuten rooster is inmiddels op beide scholen in buurt ingevoerd, ik heb ook van ouders van kinderen op de andere school een beetje dezelfde klachten gehoord als wij hebben. Ik denk dat het niet een verbetering is.

Dat idee dat er voor vakken een aantal extra uren ingeroosterd staan, maar niet verplicht als ze er goed voorstaan, dát lijkt me nou een goed plan. De groep die al verder is en zich verveelt, kan dan ook geen stoorzender zijn.

De 'lol'-uren vind ik inderdaad best een goed idee. En dat niet om alleen om alle goede redenen die jij noemt, maar ook omdat het school misschien net een beetje leuker maakt voor de meesten. En dat is ook wat waard. Het probleem wat ik ervaar, dat het van de lestijd afgaat zou prima op te vangen zijn door jouw oplossing: dit loskoppelen van de gewone lessen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Uitholling onderwijs

Ongelezen bericht door kweenie »

Haha, ja, we zouden bijna vergeten dat de kinderen ook best met plezier naar school mogen gaan.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Uitholling onderwijs

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij elk vak heb je snelle en tragere leerlingen en die klaar zijn storen, liever thuis huiswerk dan verplicht rond hangen.

Gesloten