LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van Dijk Educatie: betalen voor iets wat ingeleverd is?

Bespreek hier ervaringen over basis- en middelbare scholen
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Van Dijk Educatie: betalen voor iets wat ingeleverd is?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Puinhoop?

Bij inleveren beter kijken en 2e keer controleren komt te vervallen.
Van VWO alleen de keuze vakken even controleren en het lijstje zit er bij inleveren en controleren bij!
Van die keuze naar iemand geven met zelfde profiel keuze is erg makkelijk.

Ook kun je naast de zware stapel inleveren gelijk ook de nieuwe stapel mee nemen dus 1x rijden voor leerlingen.

Als je een stapel uit elkaar haalde na ingeleverd en later weer tot pakket moet samen voegen is ook werk.
Ook kun je eisen dat de leerling een stapel op volgorde lijstje in gaat leveren...
Dan liggen de keuze vakken Biologie en Frans bovenop, en hoef je alleen Natuurkunde en Duits toe te voegen/wisselen.

Bij een rustige goede controle bij inleveren hoef je bij uitgifte alleen te kijken of de keuze vakken de juiste zijn.
Dat is minder werk, en door eerst VWO 6 te ontvangen... dan VWO 4, morgen VWO 3 enz... is de inlevertafel van vandaag de uitgifte van morgen.... zo makkelijk kun je in 1 week alle VWO doen en voor HAVO en VMBO doen ze hetzelfde in ander lokaal.

Met dit systeem kun je 80% de gehele stapel aan een leerling met dezelfde keuze doorgeven zonder iets te tillen!
Alleen als er in de keuze Duits Frans een andere verhouding is die paar te wisselen.
Net als aangemelde leerlingen stapel toevoegen of in magazijn opbergen.... en dat is wel vrij veel zoek werk... en sorteren op soort boek.

Het Van Dijk systeem, alle boeken per vak sorteren en later weer bij elkaar doen is veel overbodig en zwaar werk met kans op fouten... bij een rustige controle bij inleveren is dit pakket als stapel bij elkaar houden een werk besparing die je terug verdient met de uitgifte.... en alleen de bovenste vrije keuze bovenop wisselen en je kunt de onderkant gewoon zo houden.... werkte sneller en foutlozer....

De beschadigde en ontbrekende geven alleen extra werk maar aan de hand van inleverlijst die stapel corrigeren is makkelijker dan een 2e of 3e keer de goede stapels verwerken....
Met een Van Dijk lukt dit nooit, daarom ben ik voor Eigen School boeken in eigen huis!
Transport van en naar Van Dijk is ook niet gratis en zwaar werk wat vaak nauwelijks nodig bleek te zijn.

Erthanax
Berichten: 9665
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Van Dijk Educatie: betalen voor iets wat ingeleverd is?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Je hebt dus geen idee, wat dat inhoudt. Hou jij je maar bij illegale asbestsanering, daar heb je nog meer kaas van gegeten.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Van Dijk Educatie: betalen voor iets wat ingeleverd is?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik heb wel degelijk Broodje Kaas van gegeten!

4 jaren lang als ouder/vrijwilliger instructie gehad van deze regels en boeken in ontvangst genomen, controleren en uitgeven vol van VWO 6 t/m 1 en 6 controleren was leuk en feliciteren met vermoedelijk maar nog niet gekregen diploma...

Het was de Drs P methode... Heen & Weer tussen inlever en uitgifte tafel en aan het einde een stapel ruil boeken voor wissel vakken indien nodig....
Je wist vooraf of er stapels weg of bij moesten gezien de aantal aangemelde leerlingen nu en straks.

De 1e klas uitleggen dat ze bij uitdelen wel zelf moeten nalopen en niet in tas en wegwezen.... en vooral niet volgende jaar klagen!

Ik heb dus als oudere dus 4 jaren VWO ervaring, HAVO en VMBO deden anderen....
Nauwelijks gesjouw, karretjes voor en elke dag een andere klas....

Wel moet iedereen zich aan het systeem houden en vooral niets afwijken!

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Van Dijk Educatie: betalen voor iets wat ingeleverd is?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Deze komkommer ook in te huren voor al uw boekuitgaven. :mrgreen:

Erthanax
Berichten: 9665
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Van Dijk Educatie: betalen voor iets wat ingeleverd is?

Ongelezen bericht door Erthanax »

En voor bedrijfsadministratie voor onderwijsinstellingen. Het voorfinancieren van duizenden boeken en de administratieve last zijn een goudmijn voor elke school, want volgens Komkommer Educational Services houden ze daar geld aan over in vergelijking met het uitbesteden aan Van Dijk.
Waarom zouden scholen dat toch doen? Boeken (nieuw of huur), software, materialen, vrijwillige bijdrage... Van Dijk en Iddink doen dat goedkoper dan de scholen.

Hier laat ik het verder maar bij. De komkommeronzin werd me even te veel.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Van Dijk Educatie: betalen voor iets wat ingeleverd is?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Feiten;

Als een school sterk wisselde in aantal leerlingen is een groter aantal boeken nodig dus duurder.
Maar als je vele jaren vol zit en kinderen naar andere scholen moet doorsturen is het een vast aantal + enkele reserve voor komende jaren kopen.

Als je nu begint is dat alles nieuw kopen en erg duur!
Maar een reeds lopende systeem en af en toe een boek vervangen of van uitgever wisselen kan, maar niet alles in 1 keer.

Het systeem, dat opzetten en leren en je moet voldoende ouders hebben die mee willen werken.
Leraren hebben het al druk genoeg en niet elke school heeft goede opslag ruimte voor de reserve boeken en keuze vakken!

Het opzetten wat ik heb ervaren is als je nu Van Dijk hebt een hele klus en vaak hebben leraren er geen rijd voor.
Een lopende systeem handhaven is makkelijker en goedkoper en blijkt goed en voordelig te werken.
Wel ben je afhankelijk van welke ouders je kreeg en of ze goed werken en ook willen.
Vaak in ruil voor gratis naar Parijs en zo voor die geld tekort hadden, maar zo krijg je gehele groep wel mee,
en ik heb nooit gratis gehad, maar stond mijn plaats ooit af aan iemand die geld tekort had voor 4 kinderen!

Het kan, maar vooral eerste jaar, alles nieuw, systeem opzetten en dan moeten er enkele met ervaring bijzitten die het begeleiden.
Van Eigen boeken naar Van Dijk of gelijkwaardige is makkelijker dan terug!

RamsesII
Berichten: 65
Lid geworden op: 29 aug 2019 14:19

Re: Van Dijk Educatie: betalen voor iets wat ingeleverd is?

Ongelezen bericht door RamsesII »

Ik wil niet dat ik veel toe voeg, maar godallejezus, kan die Komkommer alsjeblieft van het forum worden geknald?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Van Dijk Educatie: betalen voor iets wat ingeleverd is?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik noem alleen maar dat een zelf boeken alternatief mogelijk is.

Goedkoper en meestal beter hoewel het voorheen ook vaak erg fout ging.... dan is Van Dijk zelfs betere oplossing!

Gesloten