LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zelf lesmateriaal printen

Bespreek hier ervaringen over basis- en middelbare scholen
Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Zelf lesmateriaal printen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

olaf79 schreef:
prem schreef:Ik vind het het toppunt van luiheid, eigenlijk een beetje typisch van regeringsinstellingen.
We knallen het op de website en zoek het maar uit.
En dan nog even de vraag of dit uberhaupt wel mag. Er wordt nu copyrighted materiaal verveelvuldigd waar geen rechten over worden afgedragen.
Als het lesmateriaal van een lesmethode betreft wel, als de docent het zelf in elkaar gezet heeft niet. Misschien wat voor stichting brein om uit te zoeken. :lol:

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Zelf lesmateriaal printen

Ongelezen bericht door angel1978 »

olaf79 schreef:
prem schreef:Ik vind het het toppunt van luiheid, eigenlijk een beetje typisch van regeringsinstellingen.
We knallen het op de website en zoek het maar uit.
En dan nog even de vraag of dit uberhaupt wel mag. Er wordt nu copyrighted materiaal verveelvuldigd waar geen rechten over worden afgedragen.
Knap hoor!
Zonder enige kennis van zaken worden hier weer dingen geinsinueerd die absoluut niet waar hoeven te zijn. Er wordt gesproken over huiswerk en lesstof.
Dit kan door de docent zelf geschreven materiaal zijn, materiaal zonder copyright of materiaal dat met toestemming van de uitgever online mag worden gezet.
Nergens staat vast dat het copyrighted materiaal betreft en nergens staat vast dat er geen rechten worden afgedragen!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Zelf lesmateriaal printen

Ongelezen bericht door olaf79 »

angel1978 schreef:
olaf79 schreef:
prem schreef:Ik vind het het toppunt van luiheid, eigenlijk een beetje typisch van regeringsinstellingen.
We knallen het op de website en zoek het maar uit.
En dan nog even de vraag of dit uberhaupt wel mag. Er wordt nu copyrighted materiaal verveelvuldigd waar geen rechten over worden afgedragen.
Knap hoor!
Zonder enige kennis van zaken worden hier weer dingen geinsinueerd die absoluut niet waar hoeven te zijn. Er wordt gesproken over huiswerk en lesstof.
Dit kan door de docent zelf geschreven materiaal zijn, materiaal zonder copyright of materiaal dat met toestemming van de uitgever online mag worden gezet.
Nergens staat vast dat het copyrighted materiaal betreft en nergens staat vast dat er geen rechten worden afgedragen!
Lees nou eens goed. Het is de vraag schrijf ik. Dus ik stel het niet, ik vraag het me af. Of te wel het is voor mij nog geen zekerheid dat het zo is maar een vraag.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Zelf lesmateriaal printen

Ongelezen bericht door bprosman »

Olaf, lees zelf eens goed :
En dan nog even de vraag of dit uberhaupt wel mag. Er wordt nu copyrighted materiaal verveelvuldigd waar geen rechten over worden afgedragen.
Je intentie kan wel anders geweest zijn maar het wordt wel als een stelling geponeerd. Dan had je moeten schrijven : Wordt er nu copyrighted materiaal verveelvuldigd waar geen rechten over worden afgedragen ? inclusief het zo belangrijke vraagteken.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Zelf lesmateriaal printen

Ongelezen bericht door olaf79 »

bprosman schreef:Olaf, lees zelf eens goed :
En dan nog even de vraag of dit uberhaupt wel mag. Er wordt nu copyrighted materiaal verveelvuldigd waar geen rechten over worden afgedragen.
Je intentie kan wel anders geweest zijn maar het wordt wel als een stelling geponeerd. Dan had je moeten schrijven : Wordt er nu copyrighted materiaal verveelvuldigd waar geen rechten over worden afgedragen ? inclusief het zo belangrijke vraagteken.
Ok als ik niet duidelijk was, excuses. Ik ging ervan uit dat ik door de eerste zin al duidelijk had gemaakt dat het voor mij geen uitgemaakte zaak is maar dan had ik de 2e zin als volgt moeten formuleren:

Er wordt nu mogelijk copyrighted materiaal verveelvuldigd waar geen rechten over worden afgedragen

mh73

Re: Zelf lesmateriaal printen

Ongelezen bericht door mh73 »

Iets met slakken en zout, haha.

Als het gaat om de hoeveelheden die TS in haar openingspost noemt, betwijfel ik het of het hier alleen maar gaat om door de docent gemaakte opgaven.
Het gebeurt trouwens steeds minder dat docenten zelf nog iets in elkaar zetten. Toetsen worden aangeleverd door de lesmethode en daar zit vaak ook extra oefenmateriaal bij, er zitten zelfs vaak plus opdrachten bij voor de slimme leerling.

Gesloten