LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 142 euro invoerrechten voor schoenen

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Olliepon
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2018 07:23

142 euro invoerrechten voor schoenen

Ongelezen bericht door Olliepon »

Goedemorgen,

2 weken geleden heb ik vanuit amerika via FedEx yeezy schoenen besteld a 315 euro nu heb ik een week geleden de schoenen binnengekregen en nu heb ik een rekening van FedEx dat ik 142 euro invoerrechten moet betalen (voor een pakje van 1,5 KG!!). Op de brief staat dat FedEx de rekening heeft betaald bij de douane om de levering “sneller” te maken. Maar is 142 euro niet heel veel (de schoenen zijn namelijk goedkoper in nederland). Heeft iemand hier ervaring mee?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 142 euro invoerrechten voor schoenen

Ongelezen bericht door bprosman »

[passage verwijderd door moderator]
Je betaald niet alleen invoerrechten maar ook de BTW (21%)

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... er_betalen

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... se-webshop

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 142 euro invoerrechten voor schoenen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Olliepon schreef:
26 sep 2018 07:31
Goedemorgen,

2 weken geleden heb ik vanuit amerika via FedEx yeezy schoenen besteld a 315 euro nu heb ik een week geleden de schoenen binnengekregen en nu heb ik een rekening van FedEx dat ik 142 euro invoerrechten moet betalen (voor een pakje van 1,5 KG!!). Op de brief staat dat FedEx de rekening heeft betaald bij de douane om de levering “sneller” te maken. Maar is 142 euro niet heel veel (de schoenen zijn namelijk goedkoper in nederland). Heeft iemand hier ervaring mee?
Waarom heb je dat niet vooraf uitgezocht? Alle info is gewoon te vinden. Kijk bijvoorbeeld eens hier:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... er_betalen
en hier
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... se-webshop

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 142 euro invoerrechten voor schoenen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Invoerrechten, btw en de kosten van inklaring die voor uw rekening komen. Bij elkaar opgeteld klopt dat aardig. [Passage verwijderd door moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 26 sep 2018 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht verwijderd door moderator wegens off topic

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: 142 euro invoerrechten voor schoenen

Ongelezen bericht door BL2 »

Het gewicht heeft natuurlijk niets te maken met de waarde, bij een pakketje met 1,5 kilo goud is de heffing nog ruim hoger.
Verder, waarom in Amerika gekocht terwijl ze incl. BTW in Nederland blijkbaar goedkoper zijn ?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: 142 euro invoerrechten voor schoenen

Ongelezen bericht door mahadma »

2 weken geleden heb ik vanuit amerika via FedEx yeezy schoenen besteld a 315 euro nu heb ik een week geleden de schoenen binnengekregen.

Vlotte levertijd, 1 week, vaak duren dit soort verzendingen 2 a 3 weken.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 142 euro invoerrechten voor schoenen

Ongelezen bericht door bprosman »

Vlotte levertijd, 1 week, vaak duren dit soort verzendingen 2 a 3 weken.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 142 euro invoerrechten voor schoenen

Ongelezen bericht door bprosman »

Vlotte levertijd, 1 week, vaak duren dit soort verzendingen 2 a 3 weken.
Ligt aan de verzendwijze.
Afgelopen Do avond order voor printplaatjes ingeschoten in China, Ma avond stond de DHL man voor de deur.
Fedex is ook geen "gewone post" a la US mail.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: 142 euro invoerrechten voor schoenen

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumgebruikers,

Er zijn enkele reacties verwijderd die offtopic zijn. Houd de conversatie alsjeblieft relevant aan het onderwerp en meld reacties die niet aan de huisregels voldoen, in plaats van er zelf mee de discussie aan te gaan.

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie

AldusNadine
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2018 17:05

Re: 142 euro invoerrechten voor schoenen

Ongelezen bericht door AldusNadine »

Het gewicht doet er wel toe, dat bepaalt mede de verzendkosten en ook over die kosten worden invoerrechten en 'nogmaals' BTW geheven. Wat was er afgesproken over de verzendkosten, stonden de kale verzendkosten bij de bestelling?

Bereken eerst de invoerrechten
U berekent de invoerrechten over de waarde van de goederen die u laat invoeren. Dat is de prijs van de goederen plus onder andere commissies, de kosten voor het vervoer (inclusief verzekeringskosten) tot tot aan de buitengrens Europese Unie (EU).
2.Bereken vervolgens de btw (omzetbelasting) bij invoer.
U berekent de btw over de waarde van de goederen die u laat invoeren. Dat is de prijs van de goederen plus het invoerrecht, commissies, de kosten voor het vervoer (inclusief verzekeringskosten) tot de plaats van bestemming, enzovoorts.
3.Tel op: invoerrechten + btw
Tel op: invoerrechten + btw = te betalen totale belastingen bij invoer.

Ik vrees dat de berekening klopt als er invoerrecht wordt geheven en over dat totaal ook weer 21%
Je kan de schoenen terugsturen en de kosten terugkrijgen, daar kan wat tijd overheen gaan.


Bezwaar wordt uitgelegd in deze link:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... an-ik-doen

Gesloten